Gå barfot

A-40526349

Flørter med forumet
I appen står det at det er best at barn går så lenge som mulig uten sko menes det også uten sokker for eksempel strømpe bukse , sokker å tøfler
 
I appen står det at det er best at barn går så lenge som mulig uten sko menes det også uten sokker for eksempel strømpe bukse , sokker å tøfler
Best å gå uten at noe strammer og tvinger foten til å ha en viss form. Sokker som er i riktig størrelse, longs og myke tøfler kommer ikke til å presse fot eller tær, og kan fint brukes. Antiskli-longs og sokker kan være ganske behjelpelig når de skal lære seg krabbing og gåing
 
Nesten alle sokker og tøfler på det norske markedet er for smale. Strømpebukser er en versting da de fort blir for små. Longs og gode sokker med god bredde (lengde er én ting, men alle glemmer bredden) er vår go to når det vintres og man må kle på unga mer :)

På vinteren går vi barfot inne.
 
Nesten alle sokker og tøfler på det norske markedet er for smale. Strømpebukser er en versting da de fort blir for små. Longs og gode sokker med god bredde (lengde er én ting, men alle glemmer bredden) er vår go to når det vintres og man må kle på unga mer :)

På vinteren går vi barfot inne.
Er enig i at det burde være mer variasjoner på bredde. Jeg har hatt et kort og kraftig barn, et superslankt og langt barn, og nå et slankt og kort et.

Det kraftige barnet midt vokste heldigvis opp i baggy klær perioden, men fottøy var håpløst. Noen merker måtte vi styre helt unna. Måtte bruke noe tøy i for stor lengde, slik at det måtte brettes opp.

Med det superslanke barnet var det håpløst å finne tøy som ikke datt av kroppen. Kunne bare bruke slimfit og selv da måtte strikken i buksene strammes kraftig. Noen sokker og strømpebukser ble fort posete i foten.

Det korte slanke barnet passer inn i alt vi har arvet og kjøpt, men jeg tenker da ofte på søskenet som var kort og bred. Aldri verden om jeg hadde fått på den ungen noe av det minste har, pga. mangel på vidde!
 
Back
Topp