Fyyy F**N *oprah*

Men ho her ser jo gammel nok ut til at stemmen hennes er ferdig utviklet.
Synns ikke det var så bra jeg.. Synger nasalt og nede i halsen...[8|]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: jinta85

ORIGINAL: 3 vakre barn

hun var iallefall god nok for å synge sammen med celine dion i cesars palace når hun sang i las vegas..

tenker de har mer peiling enn på musikk der gitt!!!![:)]

syns jenta var flink jeg

Celnie Dion er også en stjerne som synger grusomt. Hun synger rent og har register, men anstrenger halsen veldig og synger med lukket strupe. Noe som gir nok en vrælevariant som er midt sagt ubehagelig å høre på.. [&:]

Jeg er ikke utdannet noe som helst innen sang, men kjøper heller en cd med Celine Dion enn opera så er vel litt smak og behag! Det synes jeg er ubehagelig å høre på

Ja, hver sin smak. Man må ikke synge opera eller klassisk for å synge "riktig".

Det må man helt sikkert ikke, men for oss som ikke kan så voldsomt mye om det er det nok mye som høres bra ut som for dere som veit hva dere skal høre etter ikke høres bra ut i heletatt [:)]

ORIGINAL: Fyrste metall

17 var hun.. Fortsatt litt i yngste laget.

hun er bare 16 år![;)] var 15 da hun var oss oprah første gangen i fjor..

ORIGINAL: 3 vakre barn

hun var iallefall god nok for å synge sammen med celine dion i cesars palace når hun sang i las vegas..

tenker de har mer peiling enn på musikk der gitt!!!![:)]

syns jenta var flink jeg

Celnie Dion er også en stjerne som synger grusomt. Hun synger rent og har register, men anstrenger halsen veldig og synger med lukket strupe. Noe som gir nok en vrælevariant som er midt sagt ubehagelig å høre på.. [&:]

Jeg er ikke utdannet noe som helst innen sang, men kjøper heller en cd med Celine Dion enn opera så er vel litt smak og behag! Det synes jeg er ubehagelig å høre på

Ja, hver sin smak. Man må ikke synge opera eller klassisk for å synge "riktig".

Det må man helt sikkert ikke, men for oss som ikke kan så voldsomt mye om det er det nok mye som høres bra ut som for dere som veit hva dere skal høre etter ikke høres bra ut i heletatt [:)]

Stemmer det.. Derfor vi har flust av artister der ute som vræler og bæljer så man nesten må skru av radioen mens andre digger det og kaller det "særpreg". [;)]

ORIGINAL: Heijdii

Sto i boksen med navnet hennes at hn var 17..

ORIGINAL: Heijdii

Sto i boksen med navnet hennes at hn var 17..

åå, men da har hun blitt 17 da..[:)] 

ORIGINAL: reenate

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

ORIGINAL: thejohan

Hvorfor da? Hun brøler jo bare for det meste? [8|] Syns det er veldig dumt at unger får synge sånn. Ødelegger stemmen for livet.. 

hahaha! Jeg har virkelig til gode å se deg si noe positivt her inne.

Til hennes forsvar tror jeg faktisk at hun vet hva hun snakker om....Lurer på om hun driver på med opera..[8|][:)]

Ikke kapp hodet av meg om jeg tar feil nå da[8D][;)]

Stemmer det, ja. [;)] Til stemmeskiftet er over (jaa, damer har også stemmeskifte) skal man synge så lyst, lett, naturlig og lite belastende som mulig. Så kan man begynne å "bearbeide" stemmen. Charlotte Church og Britney Spears er to eksempler på barnestjerner som har ødelagt stemmene sne på å synge for anstrengt for tidig. Britney sang sm hun jenta på Oprah da hun var yngre, og Charlotte Church begynte med "opera" som 11-åring.. Hun klarer knapt å få frem en tone i dag. Begge har fått hese, nasale og relativt kraftløse stemmer.

Hm, er ikke alltid det er slik da. Jeg er utdannet klassisk sanger, og sang slik sm henne da jeg var på hennes alder. Gikk ok med meg. Skal snart ha Mendelsshon konsert her[:D]

Næ, men det spørs jo om du har sunget "riktig" brystklang eller bare knødd med halsen. [;)]

Joda du har rett i det. Masse halssynging før, men begynte hos pedagog da jeg var 15[:D] Angrer ikke! "Alle" vet at klassiske sangere kan lettere synge all slags musikk enn det ulærte kan[:D]
Er du sopran? Det er jeg. Gleder meg så til konserte[:D] Bare meg som skal synge..juhu[:D]

Ja, det er jeg.. Spørs hvor mye lenger, da.. Stemmen min har en tendens til å mørkne i svangerskap.[:(] Har alltid hatt en ganske dyp klang, men bredt register og tonehøyde. Sist svangerskap falt stemmen min veldig. Har trent meg opp igjen, men det er tyngre enn før å nå de store høyder. [8D] Gjør ikke så mye. Alltid likt mezzoer bedre enn rene sopraner, jeg.  [:)]

Jeg aner ikke om det er vanlig. Har ike hørt om noen andre det har hendt med.. Skjer jo så mye rart i svangerskap. Fikk mørkere hår også begge gangene.. [8D]

Joda, du får høre meg en gang. Akkurat nå spilles det inn CD med koret, pluss jobb, pluss fagforeninga og vervene der, + firma + skole, så har ikke tid til å spille inn noe på egenhånd, men har planene klare. Skal få laget ordentlig "live" komp osv.. Vil gjøre det skikkelig når jeg først skal spille inn noe. Skal synge i bryllupet til Lady m/baby.. Du kan jo spørre henne hvordan det var, hahah!

Jeg aner ikke om det er vanlig. Har ike hørt om noen andre det har hendt med.. Skjer jo så mye rart i svangerskap. Fikk mørkere hår også begge gangene.. [8D]

Joda, du får høre meg en gang. Akkurat nå spilles det inn CD med koret, pluss jobb, pluss fagforeninga og vervene der, + firma + skole, så har ikke tid til å spille inn noe på egenhånd, men har planene klare. Skal få laget ordentlig "live" komp osv.. Vil gjøre det skikkelig når jeg først skal spille inn noe. Skal synge i bryllupet til Lady m/baby.. Du kan jo spørre henne hvordan det var, hahah!

Så spennende[:D] Gleder meg til å høre deg. Hva liker du best å synge[:D]

Bortsett fra klassisk; jazz, blues og soul.. Liker improvisasjon og å eksperimentere mye med ulike uttrykk. [:)] Liker også å synge i a-cappellagrupper og sweet adeline. Synger så og si bare a-cappella.

Min stemme mørknet såpass i første svnagerskap at jeg gav opp synging... Har alltid vært 1. sopran, og orket ikke lære meg alt...

Syntes hun hadde flott stemme, men litt freaky å høres ut som du er 40 når du er 17...

hm.. Ble ikke så imponert jeg. Selv om jeg ikke har peiling på sangstemmer osv.

Så spennende[:D] Gleder meg til å høre deg. Hva liker du best å synge[:D]

Bortsett fra klassisk; jazz, blues og soul.. Liker improvisasjon og å eksperimentere mye med ulike uttrykk. [:)] Liker også å synge i a-cappellagrupper og sweet adeline. Synger så og si bare a-cappella.

Da har vi ganske lik smak[:D] Jeg liker også musicaler jeg da. Har vært med på det siden jeg var liten..hehe[:D]

Ja, for ikke å glemme musikaler. [;)]

ORIGINAL: et_lite_vesen

For å finne ut om du synger riktig, så må du synge med magen. For å vite at du gjør dette riktig kan du stelle deg med ryggen inn til en vegg, eller legge deg på ryggen på gølvet. Deretter trekker du pusten dypt. Hvis du blir dyttet ut fra veggen/gølvet, så puster du inn i brystkassa, og da gjør du feil. For å vite at du puster riktig så skal magen din gå ut fra veggen, eller opp fra gølvet!

Kan tro jeg var forvirret da jordmora sa at jeg skulle trekke et dypt drag fra lystgassen, til langt inn i brystkassa. Jeg pustet og peste men det hadde ingen innvirkning! Så kom en ny jordmor: "inn i magen nå, trekk det laaangt inn i magen"... da ble det andre boller!!![8D]

Riktig så enkelt er det ikke.. Da viser du at du kan puste med magen.. [8D] Å faktisk synge riktig og bruke magemusklene i tillegg er en annen dans.Det har også med strupens posisjon å gjøre. Og plassering av klang.

Back
Topp