Fysisk jobb - barnehage

Somle:)

Betatt av forumet
Hei dere!

Ny i forumet og krysser alt som krysses kan for at jeg skal bli førstegangsmor :) Er nå 5 + 2 og merker godt på kroppen at det skjer store endringer.

Jeg lurer litt på det med fysisk aktivitet. Det sies av noen at en skal ta det med ro den første tiden. Ikke trene hardt og løfte tungt. Hva mener folk egentlig med det? Kan jeg jogge og gå middels tunge fjellturer med god ro? Jeg jobber i barnehage med aldersblandet avdeling, barn 1-6 år. Så det er jo mange barn i springende fart som gjerne vil løftes og klemmes dagen lang. Må jeg være forsiktig allerede? Hva tenker dere? :) :) :) Er dere i en del i fysisk aktivitet eller som meg litt redde? :O

Last edited:
Du kan trene så hardt som du er vant til, så lenge du lytter til kroppen og ikke blir overopphetet. Stopp om noe gjør vondt, eller du blir svimmel, og drikk mye. Ergo tenker jeg også du fint kan løfte på de barna du faktisk er vant til å løfte på, men trenger jo ikke løfte mer enn det som faktisk er nødvendig.
Er du vant til fjellturer, så for all del, gå på fjellet. Det er bare sunt. :)

Gratulerer forresten, og velkommen hit :)

Du kan trene så hardt som du er vant til, så lenge du lytter til kroppen og ikke blir overopphetet. Stopp om noe gjør vondt, eller du blir svimmel, og drikk mye. Ergo tenker jeg også du fint kan løfte på de barna du faktisk er vant til å løfte på, men trenger jo ikke løfte mer enn det som faktisk er nødvendig.
Er du vant til fjellturer, så for all del, gå på fjellet. Det er bare sunt. :)

Gratulerer forresten, og velkommen hit :)

Tusen takk :)

Godt å høre :D Er egentlig en ganske aktiv barnehagelærer som er med på det meste, så merker jeg både bevisst og ubevisst holder meg litt tilbake. Håper det går seg til etterhvert som ukene går :)

Gratulerer! :) Gjør de tingene kroppen er vandt til fra før! :) Jeg starte å jobbe i barnehage i uke 20 sist og det gikk helt fint! Kanskje hormonene som var verst :rolleyes: Jobbet til uke 35, da ble jeg sykemeldt på grunn av en bekkenlåsning som ikke ble bra så lenge jeg løftet og vred kroppen.. :)

Hold den samme aktiviteten som du hadde før du ble gravid, så lenge kroppen ikke sier fra om noe annet.

Back
Topp