Fysisk form

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
Jeg syns den fysiske formen min har forsvunnet helt ned på nivået til en 80 åring... Går jeg opp trappen hjemme puster og peser jeg, samt at hjertet dunker like fort som om jeg hadde løpt for livet. Jeg trenger alltid å hente meg inn før en samtale når jeg har gått i litt normalt tempo.

Flere som har det slik? og noen som husker fra forrige svangerskap om det bedrer seg? Jeg syns det er helt grusomt å ha det slik, og vil gjerne være i litt bedre form slik at jeg kan få beveget meg og trent litt..

Helt likt her. Men jeg har vært syk i over en uke og tilbrakt mye tid på sofaen så det har sikkert også påvirket situasjonen, men før jeg ble syk ble jeg veldig fort andpusten. Litt usikker, men mener å huske at jeg bare ble mer vant til det forrige gang. Husker jeg gikk en kor tur (typ fra ei hytte og til bilen) med ei venninne i uke 24 hvor hun bemerket at jeg var så tungpust uten at jeg da tenkte over det selv. Jeg skal iaf komme meg på trening om noen dager når jeg har fått henta meg litt inn, satser på at det gjør situasjonen bedre på sikt :)

Har det også sånn, skal ingenting til før jeg blir andpusten og sliten i musklene. Ikke at jeg var i spesielt god form før graviditeten, men nå er det helt krise :bored:

Det skal visst være veldig vanlig! Man blir så fort andpusten og man øker blodvolumet 15% bare i løpet av første trimestet og det gjør mye med kroppen :joyful: Prate i telefonen og gå samtidig er ikke lenger mulig :hilarious:

Hadde jeg klart å få i meg litt mer mat hadde ting kanskje vært litt lettere/bedre på selve formen også. :think005.
Akkurat nå har jeg i grunn nok med å trene hos fysioterapeuten en gang i uken. :taunt014

Jeg kan virkelig ikke huske at det var så ille sist! Føles som om jeg trenger nye lunger :hilarious: Håper virkelig det roer seg, for det her er pinlig!

Samme her, skjønner det ikke. Klarer så vidt å trene hesten min, har ikke SJANSE til å få han sliten.

Hvor langt på vei er du?
Jeg hat hatt det akkurat likens, og blir fortsatt tungpusten og lett sliten. Men føler at jeg er i bedring nå, og krysser fingre og tær for at det fortsetter! :) Er i dag 11 + 5.

Hvor langt på vei er du?
Jeg hat hatt det akkurat likens, og blir fortsatt tungpusten og lett sliten. Men føler at jeg er i bedring nå, og krysser fingre og tær for at det fortsetter! :) Er i dag 11 + 5.
Jeg er 10+4, så håper virkelig det bedrer seg her og :shy: Gleder meg ihjel til formen blir bedre!

Samme her. Jeg har i tillegg fått treningsforbud så lenge jeg blør (har blødd litt hele veien). Og jeg som hadde vært så flink å trene i koronatiden! Nå ser jeg bare kroppen forfalle og kondisen er helt latterlig dårlig. Ikke klarer jeg å gå for mye heller, for da får jeg vondt i ryggen. Jeg gleder meg til å begynne å bygge opp igjen kroppen. Satser på at 40 års krisa slår inn også etter fødsel, slik at jeg får ekstra motivasjon :p

Kontoret mitt ligger i 3.etasje, og jeg holder på å krepere hver morgen når jeg kommer inn døra... :wtf:

Elendig. Blir andpusten bare å gå opp trappa hjemme. I tillegg har ryggen begynt å krangle..

Back
Topp