Fysisk aktivitet (eller mangel på det)

Trener 2 ganger i uken på faste gruppetimer, som vanlig. Går med venner som ikke vet om graviditeten, men føler det er helt åpenbart at jeg er det ettersom jeg har fått veldig mye dårligere kondis. Blir andpusten bare av å gå rolig i 10 minutter til trening liksom. Hadde definitivt ikke klart å motivere meg selv til egentrening nå, så krysser fingrene for at gruppetimene kan fortsette fremover..
 
All trening er satt på pause til kvalme og svimmelhet slipper taket, så håper jeg at jeg klarer å dra meg sjøl i gang igjen etter det :rolleyes:
 
Trening er ikke noe alternativ ennå, mtp at jeg akkurat har hatt prolaps og bruker meg opp på hverdagslige gjøremål. Men jeg er tilbake i full jobb, og har satt som mål at jeg alltid skal ha 10.000 skritt før jeg legger meg. Når man jobber i 1. Og 2. Klasse er stort sett ikke det et problem. Har jeg noe igjen, er det alltids nok å finne på på gården :dance011
 
Herlighet så flinke dere er! Synes liksom pittelitt synd på meg selv (selv om jeg er evig takknemlig for å være gravid!) når jeg er kvalm og spyr, så hadde aldri klart å presse meg gjennom en økt :facepalm: Må være en god følelse når en har gjennomført da ❤

Bruker en god del tid på å manne meg opp, kle på meg og komme ut døren. Men er godt å kjenne at man klarer å komme seg gjennom økten til tross for en del symptomer (Har dog kastet opp et par ganger på treningen :wacky:)
 
Ikke mye aktivitet på meg heller. Ligger mye på sofaen siden jeg er så dårlig. Og når jeg først føler meg bedre så går tiden til å leke med lillemor, rydde og vaske hus og annet husarbeid. Er null energi igjen til å gå turer eller trene. Håper at formen blir litt bedre i 2 trimester sånn at jeg iallefall kan trille noen turer med vesla i barnevogn :) Den lille treningen jeg får er når jeg bærer på henne, eller springer etter henne når hun krabber fra meg som en reser :hilarious:
 
Er eggstokkene forstørret grunnet IVF?
Her ble jeg også godt overstimulert, og endte opp med væske i buken og dobbel størrelse på eggstokkene. Fikk høre at hard trening og mye hopp, som aerobic og spinning skulle jeg unngå. Ellers har jeg trent som normalt. Har jo tenkt tanken at de kan vri seg, men dette ville jeg nok har merket og det ville blitt oppdaget på ul? :sorry:


Hadd eigar væske i buk og lunge, tømte lungen. Var innlagt på sykehus å de sa jeg kunne gå turer Å bli andpusten els i fjellet men ikke anstrenge meg som aerobic , sex etc. De mente jeg fint kunne jobbe , så jobba 50% ....dette var vanlig gynekologisk avdeling på sykehus (ikke der vi utførte ivf)

kom så til gynekolog som Har oppfølging Og han sykemeldte meg med en gang, var ikke snakk om noe annet. Han ba meg gjøre rolige ting, men kan gå å gjøre litt husarbeid, men måtte være forsiktig med brå bevegelser. Så demonstrerte han hvordan eggstokken min kunne vri seg.

jeg vet de spørst hvor mange cm de er .

men gyn tok det mye mer alvorlig enn sykehus
 
Er eggstokkene forstørret grunnet IVF?
Her ble jeg også godt overstimulert, og endte opp med væske i buken og dobbel størrelse på eggstokkene. Fikk høre at hard trening og mye hopp, som aerobic og spinning skulle jeg unngå. Ellers har jeg trent som normalt. Har jo tenkt tanken at de kan vri seg, men dette ville jeg nok har merket og det ville blitt oppdaget på ul? :sorry:

Ved vridd eggstokk så kaster man ofte opp og får intense smerte så du vet at noe er galt.

var grunnet ivf ja
 
Og der stengte treningssentrene i Oslo ned som jeg fryktet.. Så det spørs hvor mye aktivitet det blir fremover.
 
Og der stengte treningssentrene i Oslo ned som jeg fryktet.. Så det spørs hvor mye aktivitet det blir fremover.

Tenkte på deg, las kommentaren din her over men visste ikke hvor du holdt til. Får håpe smittepresset går så effektivt ned at de kan åpne igjen om noen uker. ❤
 
Bruker en god del tid på å manne meg opp, kle på meg og komme ut døren. Men er godt å kjenne at man klarer å komme seg gjennom økten til tross for en del symptomer (Har dog kastet opp et par ganger på treningen :wacky:)

Beintøff! :)
 
Tenkte på deg, las kommentaren din her over men visste ikke hvor du holdt til. Får håpe smittepresset går så effektivt ned at de kan åpne igjen om noen uker. ❤
Ja, krysser fingrene for at vi får slått ned utbruddet så fort som mulig! :smiley-angelic001

Kanskje jeg får la meg inspirere av dere som er så flinke til å trene selv. Skulle jo ønske jeg var en sånn en, men uten den sosiale biten så får jeg veldig vondt i viljen :inpain::hilarious:
 
Her fungerer det bra å ha noen avtaler i løpet av uka med noen. Har både mannen min og ei venninne jeg har mulighet å trene sammen med. Ellers så tar jeg alt av aktivitet som bonus, både korte og lengre økter:). For min del vet jeg og at psyken min ikke fungerer uten noe form for aktivitet hver dag og pga kroniske smerter så stivner kroppen av å sitte for mye i ro. Men krever jo litt ekstra uansett da både kroniske smerter tar ekstra på i kalde årstider og graviditeten tar en del mer energi. :)
 
Ja, krysser fingrene for at vi får slått ned utbruddet så fort som mulig! :smiley-angelic001

Kanskje jeg får la meg inspirere av dere som er så flinke til å trene selv. Skulle jo ønske jeg var en sånn en, men uten den sosiale biten så får jeg veldig vondt i viljen :inpain::hilarious:

Jeg lot meg faktisk inspirere i dag, og gikk meg en liten tur alene. Har veeeldig lett for å få vondt i viljen jeg også om jeg er dårlig, så utsatte helt til det nesten ble mørkt. :hilarious: But I did it! Kvalmen var ikke optimal når jeg var på toppen av bakken, men det gikk bra. :rolleyes:

Dessuten kom supernesen (den luktesansen er jo helt enorm nå) frem til at naboen hadde pannekaker i dag, så jaggu ble det pannekaker (Toro-pose style) når jeg kom meg inn fra turen. Skal sies at det er det eneste jeg har gjort i dag, men føles ok bra :hilarious:
 
Her er det minimalt. Er 8+1 i dag, og har gått en tur på 1,6 km så langt i graviditeten. Har null energi, vondt i ryggen/hoftene og småkvalm hele tiden. Så dagen brukes til jobb 50% og hvile/sove resten. Håper at det blir bedre fremover så jeg hvertfall orker en gåtur hver dag. Men ser virkelig dårlig ut...
 
Back
Topp