Jeg har gått til fysio i 3 måneder nå en gang i uka. Har bekkenlåsning og bekkenløsning. Også fått litt problemer med ryggen sånn midt på under bh og nakke pga dette. Min fysio er spesialutdanna på gravide. Vi tar noen øvelser i slynge der jeg ligger på ryggen med et bein i hver sin slynge, beina bøyde (vanskelig å forklare kjenner jeg). Så skal jeg aktivisere bekkenmuskulaturen samtidig som jeg stekker ut bena og hever bekkenet fra benken så kroppen blir i en rett linje på en måte. Kjører denne øvelsen en stund, senere gjør jeg det samme men tar bena ut til siden 5 ganger mens jeg ligger sånn før jeg senker bekkenet ned igjen.Hun følger med hele tiden og spør om det er smerter noe sted og hjelper til å stabilisere i korsryggen ved behov. Etter disse øvelsene legger jeg meg på sida med stor pute mellom knærne. Så masserer hun rygg, hofte, rompe, lår og området der det er vondt. Så skal vi tøye hofteleddsbøyeren. Da holder jeg fast i det benet som ligger på benken og trekker det mot meg og hun tar det benet som hun masserer og tøyer. Etter dette masserer hun videre og. Gjentar dette ca 3 ganger på hver side. Jeg merker for hver tøying at det blir bedre. Så tar hun innsiden av låret mitt og masserer (au!)
Hjemme har jeg fått noen øvelser som jeg nesten ikke klarer å gjennomføre

Blir så vondt. men jeg trener bekkenbunnen og tøyer hofteleddsbøyeren og innside lår. Skulle gå tur 10 minutter x 3 hver dag, men jeg får så vondt av det, så har gidd opp.
Jeg føler ikke jeg blir sånn veldig mye bedre av det, men jeg føler at det begrenser videre utvikling av smerter... Gleder meg sånn til å kjenne at kroppen fungerer igjen etter fødselen!!!