Fysioterapi, pris og hva gjør man?

Mittnovemberbarn

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Gravid i uke 29+2, mye vondt i bekken/rygg og ellers i kroppen, tenker at det kan være fint å få noe hjelp. Men hva gjør man egentlig der? Hvordan øvelser.
Hva koster det? :):)

takker på forhånd for svar :Heartpink

Gravid i uke 29+2, mye vondt i bekken/rygg og ellers i kroppen, tenker at det kan være fint å få noe hjelp. Men hva gjør man egentlig der? Hvordan øvelser.

Få henvisning fra lege, da blir prisen en annen :)

Fysio henviser selv om det er behov, men velg en med driftsavtale med helfo. Da er det ca 150 kr gangen, frem til du har frikort tak 2, som er ca 2200

Få henvisning fra lege, da blir prisen en annen :)

trenger ikke henvisning lenger.

Hvis du finner en med offentlig driftsavtale er prisen ca 150pr gang. Men det er ofte lange ventelister. Det kan være lurt å sette seg på liste likevel, for da får du gjerne plass etter fødsel iallefall.

Private koster gjerne 4-600kr pr time.

Ha de avtale så blir det billigere. Men kommer nok ann på hvor du drar. Her er det gratis for gravide hos en manuell terapaut. Den andre tar ca 200 kr uansett.

Når jeg gikk gravid med de to første måtte lege henvise og det var også gratis.
Nå trenger man ikke henvisning og kan bestille time selv, men det er ikke lenger gratis for gravide.
Jeg betalte 350kr for første time og så 250kr per time etter det. Så dekkes alt av frikort om du når grensen på den. Viktig å finne en med helfo, de private er dyre.
Jeg får både behandling og har fått treningsopplegg med øvelser til å gjøre hjemme.

Når jeg gikk gravid med de to første måtte lege henvise og det var også gratis.
Nå trenger man ikke henvisning og kan bestille time selv, men det er ikke lenger gratis for gravide.
Jeg betalte 350kr for første time og så 250kr per time etter det. Så dekkes alt av frikort om du når grensen på den. Viktig å finne en med helfo, de private er dyre.
Jeg får både behandling og har fått treningsopplegg med øvelser til å gjøre hjemme.
Takker for utfyllende svar :D får frikort så det burde ikke bli dyrt.
Blir spennende å dra på en time og se om smerter osv. bedrer seg ;)

Du får øvelser som går på å strekke ut, kanskje også styrkeøvelser dersom du treng det, samt veiledning ift hvordan du skal bevege kroppen for å unngå å få mer vondt i bekkenet.
Noen har bekkenbelte man kan låne for å se om det hjelper.

Betaler 220 kr pr gang hos fysio m/offentlig avtale.

Har selv hatt alvorlig bekkenløsning i to svangerskap, fra uke 3 til 8 mnd etter fødsel og fra uke 3 til fødsel var overstått, men fysio hjalp ikke meg.
Håper det fungerer for deg! :)

Du får øvelser som går på å strekke ut, kanskje også styrkeøvelser dersom du treng det, samt veiledning ift hvordan du skal bevege kroppen for å unngå å få mer vondt i bekkenet.
Noen har bekkenbelte man kan låne for å se om det hjelper.

Betaler 220 kr pr gang hos fysio m/offentlig avtale.

Har selv hatt alvorlig bekkenløsning i to svangerskap, fra uke 3 til 8 mnd etter fødsel og fra uke 3 til fødsel var overstått, men fysio hjalp ikke meg.
Håper det fungerer for deg! :)
Takk takk :Heartpink

Var der nå 5 mnd etter fødsel. Hun kjente på ryggraden der jeg hadde vondt og ut på siden av rumpeballene for å kartlegge litt. Så myknet hun det litt opp. Fant ut jeg hadde lite bevegelse i ryggskivene nede i korsryggen. Da fikk jeg forklaring på hvorfor jeg har slitt med ryggen i så mange år, og kunne visst bli verre under ett svangerskap.
Hun jeg går til får ikke driftstilskudd og opparbeider dermed ikke egenandel 2 hos henne. Betalte 600 første gang og 400 på neste timene.
Noen helseforsikringer dekker fysikalske behandlinger. Gjerne sjekke opp i det?

Var der nå 5 mnd etter fødsel. Hun kjente på ryggraden der jeg hadde vondt og ut på siden av rumpeballene for å kartlegge litt. Så myknet hun det litt opp. Fant ut jeg hadde lite bevegelse i ryggskivene nede i korsryggen. Da fikk jeg forklaring på hvorfor jeg har slitt med ryggen i så mange år, og kunne visst bli verre under ett svangerskap.
Hun jeg går til får ikke driftstilskudd og opparbeider dermed ikke egenandel 2 hos henne. Betalte 600 første gang og 400 på neste timene.
Noen helseforsikringer dekker fysikalske behandlinger. Gjerne sjekke opp i det?
Huff, håper det hjelper å gå til hun?
Jeg har fått nr. på fler som får driftstilskudd. :D

Huff, håper det hjelper å gå til hun?
Jeg har fått nr. på fler som får driftstilskudd. :D

Kjenner litt bedring ettet første gang, så krysser fingrene for det :joyful:
Fikk en liste av jordmor husker jeg, selvfølgelig plukket jeg ingen derfra :wacky:
Men hun kunne ikke si hvem som var best på bekken og barn, så anbefaler deg å prøve sjekke det ut :)

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg var med i bekkengruppe da jeg var gravid. Første time. Kostet kanskje 300 kr, men da hadde jeg vurdering av fyiso før jeg fikk delta i gruppen. Etter det betalte jeg 95 kr gangen. Gruppen var 2 ganger i uken. Veldig godt å være med flere i samme situasjon, og samtidig få høre hvordan andre har det.

Back
Topp