fysioterapi på frikortet??

• Trådstarter Trådstarter ebbi
  • Opprettet Opprettet
E

ebbi

Guest
vet dere om hvis jeg blir henvist av lege til fysioterapaut, om det går på frikortet? ...

Vet ikke om jeg har råd til å gå til fysioterapaut ellers... Går allerede til revmatolog (vet ikke helt hvordan det skrives):P

nei det går på eget fri kort der grensa er ca 2500 men trodde det var gratis når man gikk gravid.. tror jeg leste det i et skriv jeg fikk fra legen

seriøst? er det gratis??.... hmm... dette må jeg undersøke nærmere:)

Det er noen behandlingssteder som er godkjent og får refundert deler av behandlingspris av trygdekontoret, men dette gjelder nok ikke de fleste stedene. Rekvisisjon fra lege gir billigere pris slike steder (jeg betaler f.eks. 150 kr per gang hos fysioterapeut, men har ikke funnet noen kiropraktor med trygderefusjon, så hos kriopraktoren er det 330 kr per gang). MEN det går ikke på egenandelskort eller frikort for meg. Spurte en legesekretær jeg kjenner om dette, og hun sa at dersom legen henviser med begrunnelse i at man ikke kan gå, DA får man det på egenandels-/frikortet og behandlingen blir etterhvert gratis (etter egenandelstaket på egenandelskortet). Men dette krever nok fortsatt at man finner en terapeut som har trygderefusjon...

Hvis jeg nå har skjønt dette systemet riktig... Så jeg har altså ikke rett på gratis fysio, selv om flere venninner jeg kjenner tror og mener det er slik.

fysioterapi er gratis i forbindelse med graviditet[;)] [:)] må ha henvisning fra legen din- så må du somregel kontakte fysio selv...

ORIGINAL: Mizi

fysioterapi er gratis i forbindelse med graviditet[;)] [:)] må ha henvisning fra legen din- så må du somregel kontakte fysio selv...

beskjed om at dersom en har gangvansker i forbindelse med bekkenløsning, så får man det dekka.. men en får det ikke alle behandlinger automatisk dekket når en er gravid

Det er noen behandlingssteder som er godkjent og får refundert deler av behandlingspris av trygdekontoret, men dette gjelder nok ikke de fleste stedene. Rekvisisjon fra lege gir billigere pris slike steder (jeg betaler f.eks. 150 kr per gang hos fysioterapeut, men har ikke funnet noen kiropraktor med trygderefusjon, så hos kriopraktoren er det 330 kr per gang). MEN det går ikke på egenandelskort eller frikort for meg. Spurte en legesekretær jeg kjenner om dette, og hun sa at dersom legen henviser med begrunnelse i at man ikke kan gå, DA får man det på egenandels-/frikortet og behandlingen blir etterhvert gratis (etter egenandelstaket på egenandelskortet). Men dette krever nok fortsatt at man finner en terapeut som har trygderefusjon...

Hvis jeg nå har skjønt dette systemet riktig... Så jeg har altså ikke rett på gratis fysio, selv om flere venninner jeg kjenner tror og mener det er slik.

hmm... fikk beskjed om at hvis det er i sammenheng med svangerskapet at du trenger noe form for fysio hjelp, så får du d gratis!
og min fysio får ikke understrekt det nok- at bare å kom hit hele svangerskapet, fordi det er gratis vettu- sier hun [8D]

Jeg går til fysioterapeut på grunn av bekkensløsning (ikke med gangvansker) og jeg har ikke betalt noe. Men jeg kunne ikke velge en privat fysioterapeut, og det var heller ikke hvilke som hekst fysioterapeut som tok imot pasienter med bekkenløsning.

ORIGINAL: Camilla_81

ORIGINAL: Mizi

beskjed om at dersom en har gangvansker i forbindelse med bekkenløsning, så får man det dekka.. men en får det ikke alle behandlinger automatisk dekket når en er gravid

Det er dette som er rett ifølge reglene. Men det finnes sikkert snille fysioterapauter som hjelper til noen steder[;)]

hmm... ja, skal ringe legen min imorgen for å høre hva han sier.. har vært sykmeldt i 50% nå siden februar grunnet bekkenet... men han har ikke nevnt noe om fysioterapi, bare kjenner selv at skal jeg holde ut til juni i jobben som jeg har tenkt, trenger jeg nok litt behandling:) går som sagt allerede til revmatolog, men han hjelper meg ikke akkurat så mye med bekkent...:P og han koster meg egentlig nok.. vet ikke om jeg har råd til å betale noe mer...:P

Back
Topp