Fysioterapi el.

Lizz83

Gift med forumet
Er det noen av dere som går til behandling hos feks fysio nå i svangerskapet? Ev naprapat?
Jeg lurer på hvordan dere løser det? Jeg har så innmari vondt i nakken og skulder pga prolapsene mine i nakken og jeg sliter med å sove om natta nå. Ikke kan jeg ta betennelsesdempende heller. Fysio som jeg gikk til før, har ikke «hull» i benken til magen min. Noen tips?

Jeg har bare vært hos osteopat. Der blir nakken ordnet mens jeg ligger på ryggen. Forrige gang ble jeg dårlig av å ligge på ryggen, og det var ikke noe problem å gjøre behandlingen liggende på siden og sittende. Har du hørt med fysio om det er en mulighet?

Går til kiropraktor, der får jeg en pute med hull/grop til magen når jeg må ligge på magen [emoji4]
Men en del av behandlingen foregår på siden [emoji4]

Jeg har vært hos naprapat og osteopat. Sitter først, så ligger jeg på rygg mens de jobber med øvre del av nakken, så ligger jeg sidelengs mens de jobber med bekken. De tilpasser med puter og er superflinke.

Går fast til fysio en gang i uka, hu bruker slynge til å heise opp bein og bekken slik at magen ikke får press samtidig som jeg kan ligge med hodet ned i benken! Jeg sliter med bekken og det du snakker om nå, fysio sa det var veldig vanlig i svangerskapet og at det vil bli verre [emoji23][emoji31] så jeg er evig glad jeg går en gang i uka for jeg sover som regel litt bedre den natta!

Jeg har gått til kiropraktor pga bekkenlåsning og stiv i øvre rygg og nakke. Hun har eg benk der hun senker den midterste delen slik at jeg kan ligge på magen. Når hun knekker opp bekkenet ligger jeg på siden og når hun jobber med nakken sitter jeg i en stol.

Smart :) Skal ta og sende de en mail og høre hvordan de kan løse det :-)

Jeg gikk regelmessig til fysio før pga leddgikt, men ikke gått nå i svangerskapet denne gangen.
Det kjenner jeg på kroppen for å si det sånn. Men jeg tenkte å begynne på akupunktur nå, siden jeg har hatt god effekt av det tidligere. Det blir brukt mye i svangerskap for forskjellige plager.

Fikk time hos naprapat i dag. Kjenner det godt nå ja. Tror jeg skal legge meg litt nå mens mannen har med 5åringen på fotballtrening.

Back
Topp