Fysioterapeuter mener brodder hemmer barns utvikling

Brodder bruker ikke ungene, det har de ikke. Det strø på skole og bhg ved behov, men for tiden er det SNØ, så da er det ikke strødd, de er det jo ikke vits i, det er jo ikke glatt.
 
Vel heller brodder på holka enn hull i hodet tenker nå jeg. Er skjeldent speilholke over så lang tid, forstår ikke hvordan det kan hemme noen utvikling. Er det strødd har man såklart ikke behov.
 
Bruker ikke brodder noen av oss. Nå er det snø her så ingen problem uansett. Var glatt rett over nyttår og da får man bare gå pent. I bhg strødde de kun veien til avdelingene.
 
Brodder på barnehagebarn er jeg litt tvilende til, de er ikke flinke nok til å passe på i akebakken feks, og det er uheldig om de treffer andre barn i ansiktet feks.
Har bedre erfaring med å tre strikka ullsokker utspå skoen da faktisk.

Eldstemann har brodder på skolen nå sånn at han ikke faller og brekker opp igjen håndleddet. Hatt siden han brakk den i begynnelsen av desember.
Men de er uten pigger, så litt tryggere sånn sett.
 
Brodder på små barn tenker jeg er litt over the top.. ha på en god og vattert dress. Barn er små og lette og slår seg ikke like mye. Når vi «stive støle» store tunge voksne faller er det mye fortere at vi brekker noe.
 
Enig i det ho sier. Barn tilpasser seg, og er flinkere til å justere ganglaget sitt etter forhold. De faller også på en annen måte enn voksne.
 
Brodder bruker ikke ungene, det har de ikke. Det strø på skole og bhg ved behov, men for tiden er det SNØ, så da er det ikke strødd, de er det jo ikke vits i, det er jo ikke glatt.
Er snø her og. Men da det var is, så strødde de ikke i barnehagen, og barnet mitt falt og slo hodet i isen. Da sender jeg heller med brodder.
 
Hvis det er så glatt at jeg bruker brodder- butde barn få gjøre det og.

Men i bhg kan de bruke ullsokker på utsiden av støvelen.
 
Aldri brukt brodder på mitt barn
Da han hadde brekt arm,brekt kragebein og har gått på krykker så har han fått beskjed om å være mer forsiktig evt bare stå på trappa i friminutt
 
Aldri brukt brodder på mitt barn
Da han hadde brekt arm,brekt kragebein og har gått på krykker så har han fått beskjed om å være mer forsiktig evt bare stå på trappa i friminutt
Her har han vært inne, når han hadde gips. Hadde ikke votter som passa heller over den svære gipsen.. Prøvde pappan sine også :p Måtte jo klippe av ermet på jakka også for å få den over gipsen.
Men vi måtte jo gå ute for å komme til skolen, og det var glatt her en periode.

Nå vil han derimot være mer ute, fordi han får på seg votter og jakke med ermer, og det er litt glatt flekkvis der det er brøyta. Men han får ikke ake eller noe som kan føre til fall, til det er bruddet for ferskt.
Men er som sagt brodder uten pigg, er de med spiral under. Axtrax eller hva de heter
 
Har ikke tenkt på brodde til så små engang og ikke selger vi det på jobb heller.

Ganske enig i det hun skriver men samtidig må man noen gang ta hensyn til hvor glatt det er ute, idag hadde begge ungene fått på seg brodder om de hadde hatt det, men er som en skøytebane herfra og opp til skolen, har en liten oppoverbakke som var vanskelig å komme opp pga all isen, men de hadde kun fått bruke det der da og ikke ellers.

Sønnen til ei kollega på 7 år slo seg to ganger på en dag pga all isen her og de ringte henne tilogmed fra skolen siste gangen for han hadde fått skrapt opp kinnet, tenker at noe det er så ille høres ikke barnebrodder så ille ut
 
Jeg forstår hva hun mener, men heller ridder de få dagene i året der er speilholke enn brudd og hodeskader ;)
 
Hvordan overlevde vi på 90-tallet uten brodder? :wideyed: Kunne ikke falt meg inn å ha brodder på barna mine, man må lære seg å slå seg og / eller tilpasse sin aktivitet.
 
Har fått tips i barnehagen om store strikka ullsokker over skoene bare.
 
Har aldri tenkt på brodder til barn en gang.. og ikke har barnet slått seg nevneverdig på isen heller.. Både barnehage og skole er flinke til å strø :)
 
Femåringen her har brodder, og har hatt det et par år. De har aldri blitt brukt under lek da, kun når vi er ute på tur når det er holkeføre.
Går gjerne på noen skogsveier oppi marka her når det ikke er skiføre og til tross for at det blir strødd greit kan brodder være godt å ha noen ganger.
 
Back
Topp