Fysioterapeut for bekkenplager

Første gangen var det mest sjekk og eb del øvelser jeg skal gjøre selv. Samt råd og tips til hvordan jeg skal sove, sitte og gå.
Men senere var det mer massasje og løsne opp stive muskler rundt.

Jeg har øvelser, trening og massasje. Men jeg har ikke vanlige svangerskaps relatert bekkenplager. Måtte begynne med krykker i dag :(

Øvelser, myke opp ryggen der jeg er stiv / få vekk låsninger.

Føler dere hjelper?? Er dere blitt bedre etter dere startet?
Litt bedre en dag eller to, men ikke noe bedre på sikt.
Ang. bekkenbelte sa min lege at er det delte meninger om det er bra eller ikke. Bekkenet skal være bevegelig, og når en ''låser'' bekkenet kan det gjøre vondt verre. Hos meg funker det ikke, da blir det mye verre, kan ikke ha det på i 5 min engang. Kanskje det funker for noe?

Har vært hos flere og de gjør litt forskjellig. Han første ga meg kun en øvelse og massasje, ikke mye til hjelp. Hun andre ga meg en del øvelser, men lite massasje og han siste som jeg vil fortsette hos har gitt meg øvelser i slynge, massasje og oppknekking. Dette er det som har fungert best for meg. Når jeg får vondt nå, slik at det ikke vil slippe, så går det som regel fort over etter jeg har tatt slyngeøvelser og et varmt bad:)

Har også fått øvelser jeg kan utføre for å preventere smertene og litt massasje. Skulle gjerne ha hatt så mye mer! :P

God bedring!

Er det noen som har prøvd kiropraktor? Jeg har mye bedre erfaring med kiropraktor enn fysio fra tidligere av, i hvert fall :)

Er det noen som har prøvd kiropraktor? Jeg har mye bedre erfaring med kiropraktor enn fysio fra tidligere av, i hvert fall :)

Jeg går til kiropraktor. Først knakk hun opp og ga massasje, men merket at jeg først ble bedre etter tørrnåling. Hun setter i bekkenet og i nakken, da jeg ofte har hodepine. Har fått jobbe 50% i stedet for å være 100% sykmeldt, så er veldig glad for at jeg begynte hos kiropraktor :-)

Jeg har gått når jeg har hatt låsninger og da er det best å gå til kiropraktor, ja:) men etter jeg har begynt med slyngeøvelser og blitt sterkere i bekkenområdet har jeg ikke fått låsninger, så har ikke hatt behov for å bli knekt opp:)

Jeg begynte i går med å gå til en Bowen terapeut. Det er bindevevet de jobber med. Store forskjeller bare på en time. Skal gå 3 ganger nå denne uken så spennende å se.

Jeg begynte i går med å gå til en Bowen terapeut. Det er bindevevet de jobber med. Store forskjeller bare på en time. Skal gå 3 ganger nå denne uken så spennende å se.

Jeg har fått sånn behandling før! Helt fantastisk! Blir heeeelt kake og avslappet etterpå :p

Back
Topp