Fysioterapaut

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Jeg bare lurte på om det er noen som vet om vi som er gravide har krav på gratis fysioterapi??
Eller er det bare hvis man sliter med bekkenløsning??

Tror jeg kan trenge litt ordentlig massasje/fysioterapi i nakken og korsryggen..

Jeg fikk henvisning av legen min til fysioterapi pga bekkenløsning. Var der èn gang og måtte betale en egenandel..

Skal på svangerskapskontroll til fredag og da får jeg prøve å huske om å be om det tror jeg.. Hadde sikker gjort godt på kroppen min oxo sånn som jeg sliter med vondt i korsryggen og nakken.. Sikkert derfor jeg har så mye vondt i hue tenker jeg..

ORIGINAL: fruluna

Jeg fikk henvisning av legen min til fysioterapi pga bekkenløsning. Var der èn gang og måtte betale en egenandel..

Hvor mye er egenandelen da??

Du har kun gratis fysioterapi når du virkelig sliter med bekkenløsning. Da må du få henvisning fra legen og på den må det stå bekkenløsning med gangvansker. Ellers må du nok betale selv.

Det var jo dumt..

Men jeg får høre med legen uansett tror jeg..
Noe må jeg gjøre med denne kroppen min før jeg blir gal...

ORIGINAL: Tvilling74

ORIGINAL: fruluna

Hvor mye er egenandelen da??

Eeh.. Det husker jeg faktisk ikke..
Men jeg vet ikke om jeg måtte betalt hvis jeg skulle gått dit mer da.. Hun kunne ikke hjelpe meg, og sa jeg bare burde ta det med ro..
Men hør på neste kontroll du, for kanskje de kan hjelpe deg med å løsne opp litt [:)]

Til opplysning fra trygdekontoret så er det blitt en egenandel på 50,- på all fysioterapi som var gratis i 2005. Jeg betaler en 50-lapp for hver gang jeg er der og får behandling for den svartens bekkenløsningen min...[:@]

ORIGINAL: bast

Egenandelen er på 50 kr, nytt fra i år.
Egentlig var det helt gratis for gravide med bekkenløsning, men fra ny året ble alle rekvisisjoner som var helt gratis belagt med 50 kr.
Og det er kun " gratis" hvis det står konkret bekkenløsning-gangsperre

Hmm betalte mer enn det jeg.. 150 eller noe kanskje.. Ja ja samma det [8|]

Jeg var hos en manuell terapeut for å få vurdering. Hadde alle symptomer på bekkenløsning, MEN hadde ikke gangvansker - ergo ingen ting dekket! Ble litt irritert, for hvis jeg vil kan jeg få gang vansker[:D] Bare å være i aktivitet, så er det der.... Men er jo greit at det ikke er værre da! Fikk rekvisisjon til fysio, men må da ut med egenandelen. Masse stive og ømme muskler i denna kroppen her nå[&:]

takk for at du minnet meg på kniiiipinga.......glemmer det stadig vekk, men nå kom jeg på det. Skal knipe resten av dagen[:D]

Du må få henvisning av lege, og fysio sjekker om det er bekkenløsning, er som regel det, alle gravide har det, men ikke alle får plager.

Før nyttår var det gratis, men etter nyttår nå så er det blitt slik at man må betale 50 kroner i egenandel pr. gang[:)]

Det står ikke det på min, men jeg får gratis, eller må betale 50 nå da[;)]
ORIGINAL: bast

Egenandelen er på 50 kr, nytt fra i år.
Egentlig var det helt gratis for gravide med bekkenløsning, men fra ny året ble alle rekvisisjoner som var helt gratis belagt med 50 kr.
Og det er kun " gratis" hvis det står konkret bekkenløsning-gangsperre

Får bare høre med legen da.. Har ikke bekkenløsning med gangvansker ihvertfall..

Men trenger å bli knadd opp litt..

Har jo astma da.. Så kan kansje skylde på det, for det fikk jeg ihvertfall gratis for noen år siden.. Å den 50 lappen skal jeg vel greie å punge ut med i ny og ne..

Får fortere fri kort da vet du [:D]

Si fra hvis du får det til, da skal jeg og mase mer[:)] Han sa jo jeg hadde bekkenløsning, men i reglene sto det visst at man måtte ha gangvansker for å få det dekket! Teit spør du meg...[:@]

Ja det skal jeg gjøre..

Spørs vel om jeg får det til.. Legen min har blitt så teit..
Hun tvang meg jo ut i 50% jobb denne uka her.. Men det funka bare i 2 dager det gitt.. Så idag er jeg hjemme igjen..

Hva med å prøve å gå til vanlig massasje for rygg og nakke?
Også kanksje få en aktiv sykmelding?!

Ja kansje det.. Får først høre med legen til fredag hva hun sier..

Back
Topp