fysioterapaut og event. gravid?

en til snart?

Flørter med forumet
høres sikkert dumt ut. men er det noen som går til fysio for behandling av nakke/skulder som samtidig prøver å bli gravid eller er gravide? det jeg lurer på er om d er lurt å gi beskjed til fysioterapauten at man prøver å bli gravid. kan behandlingen ha noen innvirkning på ett eventuelt svangerskap. de trykker jo på forskjellige punkter..

Jeg spurte fysio før jeg ble gravid, og han mente at jeg ikke trengte å gi beskjed før jeg ble gravid.

Om man burde gi beskjed kommer vel an på hva fysio gjør. Han jeg går til gjør det meste nå, som før - med unntak av at jeg ikke få akupunkturnåler like hyppig som tidligere (da det muligens kan påvirke svangerskapet). 

han bruker ikke nåler. bare maserer. eventuelt knekker opp vist jeg har låsning mellom skulderbladene. lurer fordi jeg skal til fysio i morgen. og hadde EL på fredag.. han vet ikke at vi prøver.

Det har nok ingenting å si så lenge han jobber så langt oppe i ryggen din.
Men om du føler deg komfortabel med det så kan du jo gjerne fortelle det til han.

Vet at kiropraktorer kan hjelpe til med prosessen. Det er noen få som kan denne teknikken i Norge, men de har hjulpet mange "strevere".

kanskje jeg bare skal si d for sikkerhetsskyld. han bruker av å til laser i nakken. og en slags masasjeapparat med vibrasjon nedover ryggen. og det er sikkert ikke bra om man er gravid.er jo eventuelt i en tidlig fase nå. men vil jo ikke ødelegge noe heller :)

Back
Topp