Fysio/manuellterapaut for baby i Bergen

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Noen som har en fysio eller manuellterapaut i Bergen som de vil anbefale?

Mini gråter hver gang han skal legges til brystet og jeg kunne tenke meg å få han sjekket opp i forhold til låsninger eller muskelplager, men vil til noen som er god på spedbarn.
 
Ikke det du spør om, men vi fikk god hjelp med bananbabyen min av en kiropraktor som heter Ingrid Johanne Nilsen. Hun jobber både på Ole Bull kiropraktorklinikk/ibedrehelse på Askøy og i sentrum, og på fot-og ankelspesialisten på Minde. Har ikke noe å si hvor man bestiller time, hun har samme kompetansen uansett hvilket lokale hun jobber fra. God på låsninger hos barn :) Fordel med veldig kort ventetid, ulempe at du må betale selv.

Vet andre er fornøyd med Asta-May Flekke ved Vågen manuellterapi. Det er såvidt jeg forstår gratis for baby, men de har en del ventetid.
 
Jeg hadde også baby som oppførte seg slik du beskriver. Ble bedre av kiropraktor, stor forandring 5 min etter behandling for oss så det var definitivt årsak til ammeproblemene. Bor på andre siden av landet så jeg har ingen erfaring med behandlere i Bergen. Håper du finner noe som hjelper dere :)
 
Jeg hadde også baby som oppførte seg slik du beskriver. Ble bedre av kiropraktor, stor forandring 5 min etter behandling for oss så det var definitivt årsak til ammeproblemene. Bor på andre siden av landet så jeg har ingen erfaring med behandlere i Bergen. Håper du finner noe som hjelper dere :)

Var på ammepoli og hun sa det var pga overgangen mellom flaske og bryst (begynte å amme mee skjold i slutten av uke 3 pga sugesvakt barn som viste seg å ha stramt tungebånd) og sa jeg måtte ignorere gråten og bare presse han på, jeg bestemmer etc etc. 40min intens gråt uten at ungen tok brystet en eneste gang og hun gjenntok bare at han var sta så jeg måtte være enda staere...Mente også keisersnittbarn ikke hadde låsninger så måtte bare presse han på. Mammahjertet sa nei, så har ikke tvunget han på brystet.

Han gråter også enda mer om vi holder hodet hans, så brystet må komme til han, ikke mottsatt. Vurderer å gi meg med hele ammingen pga alle problemene vi har hatt, så håper dette kan hjelpe på!
 
Var på ammepoli og hun sa det var pga overgangen mellom flaske og bryst (begynte å amme mee skjold i slutten av uke 3 pga sugesvakt barn som viste seg å ha stramt tungebånd) og sa jeg måtte ignorere gråten og bare presse han på, jeg bestemmer etc etc. 40min intens gråt uten at ungen tok brystet en eneste gang og hun gjenntok bare at han var sta så jeg måtte være enda staere...Mente også keisersnittbarn ikke hadde låsninger så måtte bare presse han på. Mammahjertet sa nei, så har ikke tvunget han på brystet.

Han gråter også enda mer om vi holder hodet hans, så brystet må komme til han, ikke mottsatt. Vurderer å gi meg med hele ammingen pga alle problemene vi har hatt, så håper dette kan hjelpe på!


Det synes jeg var et rart svar. Ks barn er vel heller ekstra utsatt for låsninger. Håper dere finner en løsning ❤️
 
Vet ikke hvor i Bergen du holder til, men om du har muligheter for å ta turen mot knarvik så er den en fantastisk kiro der som heter Anita høgquist. Hun er tidligere sykepleier å har jobba på nyfødtavdeling, fantastisk med barn!
 
Back
Topp