Fyrverkeri hele kvelden!

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Nå har det pågått fra kl16 og holder på enda. Minst en gang hvert 5 minutt. Jeg holder på å bli gal!

Ungen våkner, jeg holdes våken og er stuptrøtt.

Er helt innafor med barnefyrverkeri kl 18 og voksen kl 00.00. Men må dem holde det gående hele forbanna kvelden? Jeg synes det er så sykt unødvendig!

Hva mener du?
 
Her smakt det godt mellom 21 og 2230 men godt var det for da blåste det ikke så mye

Hører det har tatt seg opp igjen nå
 
Unødvendig ja.
Her har det hvert unormalt stillle. Først fra rundt kl 23.00 at det har hvert noe særlig faktisk.
 
Nå smeller det helt sykt her, og jeg frykter at ungene (hvertfall minsten) skal våkne :dead: det har smelt i ett i 20min nå :nailbiting:
 
Her har vi, i tillegg til å ha hørt fyrverkeri siden 19, hatt et voldsomt problem med ungdom som har skutt rundt på folk og ting med fyrverkeri i hele kveld! Noe nytt de har begynt med...
 
Her har vi, i tillegg til å ha hørt fyrverkeri siden 19, hatt et voldsomt problem med ungdom som har skutt rundt på folk og ting med fyrverkeri i hele kveld! Noe nytt de har begynt med...
Nei, fysj da :inpain:
 
Bruker white noise på rommet til lillegutt uansett, så våkner ikke av det selv om vi bor midt i en stor by :p hunden er heldigvis ikke redd raketter, men syns synd på de dyrene som er redde
 
Men det er jo faktisk lovlig fra kl 18, mer plagsomt med oppskyting i romjula synes jeg. Da er vi ikke innstilt på det og det er ikke lov.
 
Bor på en plass der det sendes opp i maks tjue minutter; fra rundt ti på tolv, til ti over tolv. Da er det bomstille, både før og etter. Deilig! J
 
En kveld i året ser ikke jeg helt problemet med. Fra kl 18 til 02 er helt innafor. Ikke før og ikke etter siden det faktisk er ulovlig. :shy:
 
En kveld i året ser ikke jeg helt problemet med. Fra kl 18 til 02 er helt innafor. Ikke før og ikke etter siden det faktisk er ulovlig. :shy:
Hadde det bare blitt fulgt opp da (mye brudd på det her til tider) :rolleyes:
 
Hadde det bare blitt fulgt opp da (mye brudd på det her til tider) :rolleyes:
Det er jo ikke greit. Her har jeg faktisk ikke hørt eller sett en eneste rakett før kl 18. Så i år har det vært bedre enn i fjor. Helt stille nå også.
 
Det er jo ikke greit. Her har jeg faktisk ikke hørt eller sett en eneste rakett før kl 18. Så i år har det vært bedre enn i fjor. Helt stille nå også.
Det smalt allerede mens det enda var lyst ute (kanskje i 14-15tida), og pleier å smelle endel første nyttårsdag (da skal visst folk bruke opp det de har igjen) :sorry: det er ikke greit. Vi har unger som tåler det, men hva med de som har unger eller dyr som er livredde og man ikke er forberedt? :shifty: flere hester som har måtte avlives pga de får panikk og skader seg kraftig:(
 
Greit i perioden det er lovlig, men folk skulle jaggu prøvd å holde seg til lover og moralregler også. I stedet ser jeg folk som skyter opp utenfor tillatt periode/klokkeslett, folk som bare slenger rundt seg med fyrverkerisøppel, verste er tenårsgutter som tar rennafart og sparker i rakettrestene så de spres over snøen og forsøpler på verste måte!!!, for ikke å snakke om tenårsgutter (???) som skyter mot folk og hus. Jeg er livredd for å gå ute for å møte disse idiotene som hånler mens de skyter på andre, de skulle vært bura inne.
 
Her begynte det rundt kl 19, men var ikke så mye før klokka begynte å nærme seg midnatt.

Her var ungene oppe de altså, så gikk greit. De har sovet gjennom før enda det smeller godt rundt her.

Mem jeg skjønner de som har barn og dyr som ikke gjør det.

Heldigvis roet det seg rundt 00.30 her sånn at ungene fikk lagt seg og sovna greit.

Bare jeg som er oppe enda og klokka er 02.26, så jeg får gå jeg også nå.

Godt nytt år :)
 
Etter vi alle hae vært syke hele jula, og de siste nettene har jeg bare sovet 3-4 timer, trenger jeg den søvnen jeg kan få de periodene barna sover. Derfor frustrerende med en del rakettskyting i 22-tida her. Også begynte de igjen 23.40, og holdt det gående til 00.30. Da var jeg så våken at jeg sjekket sosiale medier osv, og sovna vel ikke igjen før 1.30 :p to timer våken pga nyttår, der babyen min faktisk sov.

Jeg synes at om det kun hadde vært fyrverkeri fra 23.55 til 00.05 hadde det vært greit. Kan til nød strekke det fra 23.50 til 00.10. Dessuten synes jeg privat fyrverkeri godt kunne forbys og de kan sette det opp i kommunal regi. Ikke koselig å åpne nettaviser og lese om gutter som skyter på folk, eller masse hus som er brent ned :(
 
En kveld i året ser ikke jeg helt problemet med. Fra kl 18 til 02 er helt innafor. Ikke før og ikke etter siden det faktisk er ulovlig. :shy:
Hadde alle hvilt ut og ikke vært syk dagene før, og har noen (for eksempel familie) man kan «flykte» til som bor landlig og langt fra naboer kunne jeg vært enig. Men så er mange syke i jula, det er mange småbarnsforeldre, mange uten avlastning og mulighet for å dra steder. For ikke å snakke om alle hundene og andre dyr.

Det kunne godt vært fyrverkeri fra 18 til 02 enkelte steder man måtte dra til. Men når det er der folk bor og ikke har mulighet til å reise fra synes jeg det er uakseptabelt. Veldig glad for at det ga seg til 00.30 her. Jeg fikk Iallefall 5 timer søvn i natt, som er mye bedre enn alle nettene med 3-4 timer de siste dagene (to syke barn pluss syk mann), men hadde det ikke vært for fyrverkeriet hadde jeg fått nærmere 7 timer totalt. Håper natt til i morra blir stille og uten for mye komplikasjoner :)
 
Back
Topp