Fyller du opp frysa?

Solfrua

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har lest at det kan være lurt å fylle opp frysa med lettvinte middager og litt bakst før fødsel, og tenkte jeg vil prøve å få til det. Noen tips til hva som kan være lurt å putte ned der? Eller hva som ikke er lurt? Så en som hadde brukt masse løk, og det var visst ikke så lurt sammen med amming.. :)

Tenkte å bake boller/kanelboller i alle fall :) Det fungerer godt å tine opp og varme :) Lasagne kan man også fryse tror jeg..

Nei det gjør jeg ikke..
Is er kjekt å ha :P Og her har jeg all familie og nesten alle rundt meg, så om de stikker innom så forventer de ikke å bli vartet opp!
De to andre ungene kan ikke få ete kaker, is og boller hver dag i dagene etter fødsel heller så :P

Skal ikke amme jeg, så da trenger jeg ikke tenke på middager uten div., men lager heller ikke noe for å fryse ned. Har ikke opplevd med de to andre at jeg ikke har hatt tid til andre ting, med 3 tette så må baby vente også til tider regner jeg med :) Og har jo pappaen hjemme i 14 dager! :)

Jeg har lyst til å få til det, men akkurat nå er det så mye annet å gjøre, så det får bli litt nærmere termin. Tenker først og fremst bakst (boller/kanelboller/muffins ol.) Lettvinte middager hadde jo vært veldig kjekt å ha på lur, men kommer ikke på noen god ideer akkurat nå... Gryterett kanskje, lapskaus, kjøttkaker, fiskegrateng. Så kan man jo velge om man tilsetter løk eller ikke.

Nei, tror ikke jeg kommer til å forhåndslage og fryse middager, men kommer nok til å kjøpe inn råvarer til mannen som skal være hjemme med barna noen dager. I tillegg tenker jeg å lage noe gjærbakst el til å ha i fryseren til evt barselsbesøk.

Jeg kommer nok ikke til å lage noe lager med middager, men tipper det blir litt rundstykker, boller, kanelboller, muffins o.l. (men det pleier jeg osm regel å ha i fryseren uansett ;) )

Jeg kommer nok ikke til å fryse ned noe særlig. I allefall ikke middager. Fungerte helt fint å ordne middag som vanlig etter at jeg fikk de to første, så regner med det går fint nå også.

Litt barsel besøk kos skal jeg nok forberede, men kan like gjerne være is, kjeks eller fruktcoctail. Sjokoladekake er ofte klar i fryseren!! ☺

har ikke gjort det de andre gangene og kommer nok ikke til å gjøre det nå heller.. har for liten fryser :p Og gubben er baker så han får dra med seg noe fra jobb om det kommer noen på besøk ;) Ikke forventer noen å bli varta opp heller egentlig :)
karbonadekaker er greit å ha frysern kanskje, kan jo variere litt med det. mat uten løk er lurt ;) brått kom jeg ikke på noe mer bortsett fra kaker, boller,muffins.. Lykke til :)

Nei, mn kommer til å handle inn lettvinte middager UTEN løk :)

Fryseren er full.. :P
Men kommer nok til å ha klar litt bakst. Ligger vist noe der i fra før også.. Muffins, sjokoladekake og litt gjærbakst kanskje..
Så må vi ha litt is.. og det har vi som regel alltid.
Kommer nok ikke til å lage opp så mye mat. Har hjemmelagde kjøttkaker og masse elgkjøtt der i fra før. Så rimelig fullt! :P Kjøper nok inn litt forskjellig lettvindt å putter i fryseren og kjøleskap..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nei, jeg er ikke den store bakern så blir nok ikke bakt noen ting her :P
Har svigermor og svigersøster rett over hodet på meg som elsker og er helt rå på baking så blir nok å spørre pent dær om det blir nødvendig, eller ha sånne ferdige frysekaker på lur :) Og så tror jeg det går greit å årne middag, viss jeg lager tar jo mannen ungen eller motsatt, eller så går vi bare opp trappen og spiser med svigers :)

Nei , det gjør jeg ikke. Vi ønsker ikke besøk før vi er klar for det. All familie må reise 50 mil for å komme til oss, så vi venter heller til vi alle har overskudd til å ha besøk. I og med at alle må bli så lenge. Når vi inviterer til besøk vil nok vi orke og lage mat:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp