Fyller dere opp kjøleskap?

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
har dere tenkt å stocke opp litt tørr mat, hurtig mat i kjøleskap og fryser?

Eventuelt noen gode råd på å bake no godt og lettvint man kan fort tine til både middag/dessert etter fødsel?☺️ Som egner seg godt til frysern.
 
Forsøker å bake boller og brød men de blir jo spist opp like fort?? Vurderer å be mamma om litt hjelp, hun er råtass på dette :)

Vi har en fiskebutikk her som lager verdens beste fiskekaker, kjøper nok inn 3-4 kg som jeg fryser ned i lunsjporsjoner. Ellers skal vi nok kjøpe inn litt frosne grønnsaker og tørrmat, kaffe og mineralvann kanskje. Da bør jeg klare å lage meg (litt varierte) måltider når gubben drar tilbake på jobb :)
 
Næh.. har ikke orket..
 
Hadde store planer... men det ser enn så lenge dårlig ut. Kanskje jeg får ånden over meg i morgen!?! Har mine tvil. :happy: Har jo helt til tirsdag på meg, har enda god tid. Eller ikke :facepalm: hehe
 
Gikk bananas rett før fødsel og fylte opp fryseren maks med kanelboller, hveteboller, skillingsboller og horn :rolleyes: det meste av barselbesøk hadde med middag og så tinte vi boller etterpå, kjempekjekt! Horn har vært fint å varme til meg selv til lunsj. Alt forsvant de første to ukene :hilarious: hadde aldri trodd det, men har stor familie så det ble mange barselbesøk :p
 
Nei, orker ikke ass.
Men han er jo hjemme de første to ukene.
Vi er uansett så dårlige på å spise middag fra fryseren, og bakst har vi ikke godt av. Folk får ta med :p
 
Har gjort et ærlig forsøk med noen langpanne-kaker og boller/rundstykker - men de forsvinner på mystisk vis like fort ut av fryseren...
 
Jeg fikk veldig bakelyst for noen uker siden og lagde brownies, cookies og fylte horn som ble lagt i fryseren. Men jeg tror ikke det er noe igjen til etter fødsel, de forsvinner ganske fort ut igjen. Spesielt etter at mannen oppdaget browniesene, han har allerede spist opp cookiene:p
 
Følte jeg ikke orket, så jeg kjøpte en haug med sånne enkle frosne kaker på rema, som tines på halvtimen. Brownies, makroner, kaker. Men så fikk jeg plutselig tidenes ånd over meg for kanskje 3 uker siden. Bakte da fylte horn m ost/skinke, pizzasnurrer med to ulike fyll samt grove blåbærmuffins. Har spist en del av det, mer er en god slump igjen. Så i helga hadde jeg hatt lyst på kanelsnurrer så lenge at jeg bare måtte bake. Så nå er det 6 poser a 10 kanelsnurrer i frysa :p Så jeg som ikke orka, orka visst plutselig likevel. Middagsretter hadde jeg også gjerne skullet frøset, men ikke fått gjort. Men ting jeg anbefaler å fryse, er lasagne, fiskegrateng, chili con carne, biff stroganoff, lapskaus og hønsefrikassé.
 
Jeg skal nok sørge for å kjøpe inn litt lettvinte, raske middag og ha i hus før fødsel men tenker at det er ikke noe å stresse med. Mannen får handle litt han og, skal jo være hjemme i 2 uker. Så blir det helt sikkert å bestille pizza, kinamat eller annen fast food noen dager i løpet av de første ukene hjemme. Tenker at folk som kommer på barselbesøk ikke kan forvente servering, det gjør hvertfall ikke jeg når jeg går på barselbesøk.
 
Tenker å få bakt litt horn og lignende neste uke hvis formen er grei :)
 
Følte jeg ikke orket, så jeg kjøpte en haug med sånne enkle frosne kaker på rema, som tines på halvtimen. Brownies, makroner, kaker. Men så fikk jeg plutselig tidenes ånd over meg for kanskje 3 uker siden. Bakte da fylte horn m ost/skinke, pizzasnurrer med to ulike fyll samt grove blåbærmuffins. Har spist en del av det, mer er en god slump igjen. Så i helga hadde jeg hatt lyst på kanelsnurrer så lenge at jeg bare måtte bake. Så nå er det 6 poser a 10 kanelsnurrer i frysa :p Så jeg som ikke orka, orka visst plutselig likevel. Middagsretter hadde jeg også gjerne skullet frøset, men ikke fått gjort. Men ting jeg anbefaler å fryse, er lasagne, fiskegrateng, chili con carne, biff stroganoff, lapskaus og hønsefrikassé.


Har du en god oppskrift på fylte horn med ost å skinke ?:joyful:
 
Har du en god oppskrift på fylte horn med ost å skinke ?:joyful:
Du, jeg husker faktisk ikke hvilken oppskrift jeg brukte. Men jeg fant en på nett med nokså lang hevetid. De ble da også veldig luftige. Brukte kanskje 60-70% fibra-mel og resten hvete. Fibra gir veldig god bakst, så anbefaler iallfall det :)
 
Nei fyller vi opp kjøleskapet evt frysa går det bare ut på dato eller blir glemt :smiley-ashamed004

Vi gjør alt som normalt selvom fødselen nærmer seg. Vi lager middagsliste som går utover 3 uker og forholder oss til den, også handler vi inn litt forbruksvarer så vi slipper denne småhandlingen. Dette fungere utrulig bra fordi vi sparer penger og barna kan lese selv hva som er til middag.
 
Vi fyller ikke opp :)
 
Nei, mannen er hjemme de første ukene så han får ta av seg handlingen. Det gjelder for så vidt også ellers i starten:happy:
 
Back
Topp