Fylle opp fryseren

JellyBean28

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er veldig dårlig på å lage meg lunsj når jeg går hjemme og er ikke sånn veldig fan av den tørre brødskiva med diverse pålegg. Jeg tenkte derfor jeg skulle lage litt mat jeg kunne legge i fryseren og bare ta opp og tine eller varme til lunsj i barselperioden. MEN alle som kjenner meg vet at jeg ikke er noe flink på kjøkkenet og i alle fall ikke noe kreativ:p Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan lage og evt. oppskrifter? :)

Matmuffins, kanskje :) Sånne sunne muffins med gulrøtter med mer. Finnes mange typer :) Jeg elsker rugbrød selv, og rundstykker så skal lage noe å ha på lur i frysen. Vasket steikeovnen i går så den skal være mer appetittvekkende å lage mat i :p

Har så lyst til å gi deg et bra svar, og siden jeg nettop har gått hjemme i mammaperm, burde det jo være lett. Må innrømme at det ble mye knekkebrød på meg, men lagde jo mye babymat så hadde mer spennende greier i kjøleskapet. Det ble det jo litt lunch til meg av også ;) hver dag fikk hun banan mixet med avokado, så da ble det litt ost, kjøttpålegg med avokado og frisk hvitløk på meg. Siden jeg ikke liker å gi barna mine salt, har jeg ofte hvitløk og urter som jeg bruker på min egen mat også :)

HORN! :D Det skal jeg lage så fort det begynner å regne. Bor i trøndelag, så må liksom sitte ute når det først er sol. Haha :D Eller hjemmelaga bixit stappa med blåbær, mørk sjokolade, nøtter osv. Gir masse energi.

HORN! :D Det skal jeg lage så fort det begynner å regne. Bor i trøndelag, så må liksom sitte ute når det først er sol. Haha :D Eller hjemmelaga bixit stappa med blåbær, mørk sjokolade, nøtter osv. Gir masse energi.
Deler du oppskrift på Bixit'n din? #håpefull

Jeg må ærlig innrømme at det ble en og annen nutrilett bar nå og da det første halve året pga at jeg rett og slett glemte å lage meg mat å ta med på tur etc og da ble det en grei backup å ha i stelleveska.

Siden jeg var hjemme med jr i litt over 2 år så ble det etterhvert mer og mer mat på han og da kunne jeg liksom ikke sitte der å bare se på han spise eller prøve meg på å si at jeg ikke liker å spise måltidene... :p
Så her ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag felles - kvelds separat. Brødskiver og Knekkebrød i fleng :) Til avveksling laget vi oss vafler av og til - eller spiste ute om vi var på tur rundt lunsj tid.

Her var mange smarte ting å ha klar i fryseren. Jeg vil slå et slag for havregrøt til lunsj. 1dl havregryn, 2,5dl vann, bittelitt salt og 3min i mikron. Rør rundt og spiseklar etter noen minutter på benken.

Jeg har fylt fryseren med proteinrundstykker lagd av havregryn, cottage cheese og egg. Faktisk veldig godt! Næringsinnholdet blir så bra og rundstykkene er så sunne at jeg ikke gidder tenke så mye på hva jeg har som pålegg. Slenger som oftest på brunost, peanøttsmør eller syltetøy :p

Deler du oppskrift på Bixit'n din? #håpefull

Jeg må ærlig innrømme at det ble en og annen nutrilett bar nå og da det første halve året pga at jeg rett og slett glemte å lage meg mat å ta med på tur etc og da ble det en grei backup å ha i stelleveska.

Siden jeg var hjemme med jr i litt over 2 år så ble det etterhvert mer og mer mat på han og da kunne jeg liksom ikke sitte der å bare se på han spise eller prøve meg på å si at jeg ikke liker å spise måltidene... :p
Så her ble det frokost, lunsj, mellommåltid og middag felles - kvelds separat. Brødskiver og Knekkebrød i fleng :) Til avveksling laget vi oss vafler av og til - eller spiste ute om vi var på tur rundt lunsj tid.
Jeg har det i en oppskriftbok som har forsvunnet i et flyttelass i mai. Er på desperat leiting etter hvor jeg kan ha lagt den boka. Skal leite litt mer ikveld, så sier jeg ifra om jeg finner den :D Den er jo her et sted, men hvor.....

Back
Topp