Fylle opp fryseren til barselvisitter

bittelillelavendel

Blir kjent med forumet
Mitt store mål for dagen er å rydde fryseren for greier som ligger og tar plass og aldri blir spist, så jeg kan fylle den med kaker og diverse til barselsbesøk etter fødselen. Regner med at jeg er ikke har altfor mye enegi å bruke på å servere gjester - men er jo hyggelig å ha noe på lur:)

Har dere forslag til kaker el. som er gode å fryse? Gjerne med oppskrift

Jeg har en veldig enkel og god brownies oppskrift som er super-god å fryse, blir nok noen eksemplarer av den i hvertfall..

Håper alle damene her inne får en goood dag!!!

Her er jeg forsiktig i gang....har kanelsnurrer og gulrotmuffins liggende der og skal lage meg noen storform-kaker som jeg hiver der og...

Godt å ha på lager, og plutselig er vi mammaer (igjen) og opptatt med andre ting
[;)][;)][;)][:D][:D][:D][;)][;)][;)][:D][:D][:D]

Hmm.. lur ide..

Tror nesten vi kopierer den jeg!

sist skar jeg opp frukt og lagde vestlandslefser..
Tror ikke de som kommer på besøk forventer så masse.
Men jeg er og av den typen som liker å ha noe å servere..

Men kan bli VELDIG mye kaker på meg etterhvert hvis jeg skal spise ved alle barsel besøk! hehe!

Dere tenker nå på alt[:)]
Det var lurt da, tror sannelig jeg også skal gjøre det.. Men da må jeg klare å la det være i frysern til da[:-]

ORIGINAL: Elisaban

Dere tenker nå på alt[:)]
Det var lurt da, tror sannelig jeg også skal gjøre det.. Men da må jeg klare å la det være i frysern til da[:-]

Hehe, ja.. tror det blir et problem å ha det liggende i fryseren hvis jeg skal begynne å forberede allerede nå ja... Fikk f.eks veldig lyst til å varme meg skillingsboller fra fryseren til lunsj nå etter å ha lest denne tråden..

Ja, dere tanker på alt dere fornuftige damer!! Ingen dum idè da. [:D]

Skal hive noe i fryseren jeg og, ellers tror jeg de som kommer har med seg noe til MEG!!! [;)]

denne gangen skal jeg ha et eller annet i frysen og brus i bua... sist gang inviterte sambo 8 stk!![:o] uten at jeg visste d.. hadde ikke brus, bare kaffe, og ingenting å servere.. d var en klein situasjon..

Etter forrige fødsel var det utrolig få som hadde med seg noe, bare mamma, som jeg turte å fortelle at jeg ikke var i form til å stelle i stand noe servering. Og greit å ha noe å sette på bordet, selv om det ikke blir så store greiene!
Husker også hvor skrantene middagene ble etter fødselen, så har kjøpt inn karbonadedeig på tilbud (MENY:)) og skal lage karbonader å fryse ned.
He,he, høres ut som jeg er DEN husmoren, noe jeg absolutt IKKE er - tror det er et redebygge-symptom, skal ha alt klart til fødsel, helst i går!!

Folk var så snille og søte å spurte om det var noe de kunne kjøpe med før de kom på besøk i fjor. Så jeg satser på at de gjør det samme i år[:D]

Det var også noen som tilbydde seg å sette på en vaskemaskin, legge sammen noen klær, moppe litt og andre greier. Takket ja hver gang jeg[8D][:D]

Snakke om å utnytte å være nybakt mor eller?

ORIGINAL: Spire1

satser på at det er noen fornuftige folk der ute som tar med egen kake når de kommer på besøk jeg [8D][8|] hihi

enig.. tror ikke det er noen som forventer å få servert kaker på barselsbesøk. Her forventer de ihvertfall ikke det.... hehehe

Nydelig kake perfekt for fryseren:
Snickerskake
350 g salte peanøtter
1 pk, 200 g Ritz salte kjeks
6 eggehviter
5 dl sukker
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
Glasur:
100 g smør
200 g lys kokesjokolade
6 eggeplommer
100 g melis

Slik gjør du:
Legg kjeks i en frysepose og , knus ved å rulle et kjevle over. Knus til det blir mindre biter , ikke bare ”pulver”.

Gjør det samme med peanøttene.

Stivpisk eggehviter og sukker til en fast marengs.

Vend inn knust kjeks, knuste peanøtter, bakepulver og vaniljesukker.

Hell i en bakepapirkledt langpanne (30x40 cm) . Smør kantene på langpannen ( de som ikke er dekket av bakepapir) med litt smør eller olje .

Hell røren i formen og stek i varm stekeovn 180oC , på nederste rille i 25-30 min.

Glasur: Smelt smør og sjokolade over svak varme. Pisk eggeplommer og melis til lys eggedosis og vend inn smeltet smør og sjokoladeblandingen ( pass på at den ikke er for varm) .

Sett glasuren ev litt i kjøleskapet , slik at den tykner litt før den smøres over kaken. Strø peanøtter over om du ønsker det.

Sett kaken litt kjølig slik at glasuren stivner , før kaken skjæres opp/fryses

Den kaka hørtes fantastisk god ut Tønna! [:D] Får spare oppskriften til senere [;)]
Enig i at det kan bli for mye kaker også, særlig hvis man spiser hver gang selv, hehe. [;)] Var på barselbesøk igår og der fikk vi servert mat-muffins (helt genialt!), kaffe og te, nettopp fordi 2åringen i huset ble så gæærn i magen av alle kakene, hihi.

Back
Topp