Fylle frysen?

Jeg har begynt :) Samboer jobber ettermiddag/kveld og trenger lunsj og middag med på jobb, og jeg skal jo også ha noe å spise. Har laget et par porsjoner med lasagne, Vegisterkaker, chilli sin carne og diverse supper som kan varmes opp :) Ellers har jeg bakt litt brød også. Skal lage litt mer lasagne, pastasaus, pølsehorn, pizzasnurret og litt annet hvor jeg bare kan koke litt pasta, ris eller poteter til å ha vedsidenav. Er veganer og lager all mat fra bunnen av til vanlig, så er fint med noe næringsrikt i fryseren :)
 
Jeg skal gjøre det, gjorde det sist også:) har så smått begynt med brød, tenker å lage litt forskjellige typer middager og bakverk:)
 
Jeg har laget gulrotkake, kanelsnurrer, boller og grove rundstykker. Mest for å ha å kunne ta opp når vi får besøk den første tiden. Middager tenker jeg vi lager som normalt, trenger ikke lage noe som tar så mye tid og energi når det ikke er rom for det :)
 
Hei @Ønskemamma91, plis si du er fra sunnmøre? Trenger sårt noen i omgangskretsen som også er veganer! Er så lei av å få slengt «barnemishandling» «omsorgssvikt» i trynet pga mat valg :arghh:
 
Tenker å lage litt rundstykker, kanelsnurrer å div. Mest for storesøsken sin del da det er greit å bare hente noe i fryseren om de får lyst på noe utenom.

Blir ikke noe mye besøk her helt i starten, svigers kommer men de nøyer seg med en kopp te :)
 
Nei, ingen planer om det :joyful::joyful: regner med det ikke kommer så vilt med besøk pga corona likevel, og har alt for liten frys..
 
Hei @Ønskemamma91, plis si du er fra sunnmøre? Trenger sårt noen i omgangskretsen som også er veganer! Er så lei av å få slengt «barnemishandling» «omsorgssvikt» i trynet pga mat valg :arghh:

Åå nei desverre, jeg holder til i Holmestrand! Men så utrolig kjipt du opplever det :( Kan anbefale (Hvis du ikke allerede er det) å bli medlem av gruppen Vegansk Barneprat på Facebook, masse støttende mødre og kanskje noen fra Sunnmøre? Jeg har heldigvis ikke opplevd mye motstand enda, men jeg er veldig på det punktet at jeg er så sikker på valget mitt at jeg rett og slett gir blaffen i hva andre sier. Altfor mange som skal blande seg istedetfor å støtte :Heartred Men det må være utrolig tungt å få slengt de kommentarene i ansiktet :(
 
Nei, ingen planer om det :joyful::joyful: regner med det ikke kommer så vilt med besøk pga corona likevel, og har alt for liten frys..

Samme her. Tenker jeg spør de som er oss nære om å ha med egen barselmat på veien bort til besøket også :angelic: pleier å tilby det selv ved barselbesøk.
 
Åå nei desverre, jeg holder til i Holmestrand! Men så utrolig kjipt du opplever det :( Kan anbefale (Hvis du ikke allerede er det) å bli medlem av gruppen Vegansk Barneprat på Facebook, masse støttende mødre og kanskje noen fra Sunnmøre? Jeg har heldigvis ikke opplevd mye motstand enda, men jeg er veldig på det punktet at jeg er så sikker på valget mitt at jeg rett og slett gir blaffen i hva andre sier. Altfor mange som skal blande seg istedetfor å støtte :Heartred Men det må være utrolig tungt å få slengt de kommentarene i ansiktet :(

Jøss, da er vi to i Holmestrand da jo!
 
Nytter ikke å fylle frysen her. Sannsynligheten for at den blir tømt før fødsel er litt for stor.
 
Skulle virkelig ønske vi hadde større fryser.. Men kommer til å bake noen pizzahorn og rundstykker hvertfall :)
 
Har prøvd å fylle frysen 2 ganger allerede, men gir opp! :woot: :D Har vært for mye fristelser hittil når søtsuget har meldt seg, så fryseren blir stadig tom! Lager heller noe raskt og enkelt når det blir aktuelt.
 
Hadde ikke sjans til å fylle frysen før fødsel, nå er jeg sulten og kan angre! Fyll opp alle som har tid igjen :)
 
Back
Topp