fyll til hjemmelaget pizza

LittleJ.

Elsker forumet
hvordan lager dere fyllet?
mitt blir bare aldri noe digg syns æ! [&:] tomatpurre, løk, paprika, oregano og peppermix.
flere forslag??

kjøttdeig, pølse/pepperoni, ananas, oliven, feta, mozerella, hvitløk, tomat, mais, diverse krydder... Du kan jo ha ALT og ingenting på pizza, bare fantasien som setter grenser [:D]

Åja, du mener pizzasaus?? Altså smørrelse til bunnen? Da bruker eg bare tomatpure blanda med ketchup og løk + oregano og annet krydder eg har lyst på. Syns det funker bra eg [8D] Men finns skikkelige oppskrifter på det om du googler, men det er litt mer komplisert å lage syns eg.

Må tipse om at på ica selger de fryst basilikum [:)] Da tar du bare en neve og strør over pizzaen og hiver resten inn i fryseren igjen. (kjøper man en basilikum busk holder den jo til en middag før den tørker inn)
Ellers pleier jeg bruke pose fyll som jeg smører utover, spriter opp med kjøttdeig/karbonadedeig, rød paprika, champignong, tomat i skiver, rød løk og ost. Åhh merker jeg blir sulten nå [:D]

Kjøper toro sitt fyll (den på pose som man har i kjøttet og heller på vann)... Synes det smaker digg jeg[:)]

Skjærer løk og paprika i bittesmåe biter og bruner dette. Tilsetter så kjøttdeig som også brunes.
Har så over oregano og pizzakrydder(en god del).
En 2-3 SS tomatpure og litt vann. Er meget fornøyd med fyllet jeg da og får veldig mange kommentarer på
at pizzaen min er god[;)]

Har bare tomatpure, kjøttdeig, salt og løk jeg... hehe
Bruker å kjøpe de peppes kjøttboller (eller hva det nå heter) å har på inni mellom....

Men bruker litt forskellig tilbehør, derfor litt "kjedelig, men GOD pizza [:)]

Jeg finhakker (veldig fint!) løk og hvitløk som surrer litt i kjelen med rapsolje. Så tar jeg to spiseskjeer tomatpurré og to spiseskjeer ferdig pesto og rører sammen. Så heller jeg en boks hakkede tomater oppi. En liten dæsj eddik, litt pepper og litt salt. Så tar jeg og kjører det i blender så blandingen ikke får klumper.

I dag kjøpte jeg tacosaus og blandet med tomapurè og hadde oppe en båt hvitløk[:D]

Vi er kanskje litt kjedelige på hjemmelagapizzafronten :) Smører bunnen med tomatpurè, så bruker jeg 1 pk tomat/løk og 1 pk urter/løk pizzafyll i 2 pk kjøttdeig. 1 boks mais, 1 boks skivede vannkastanjer, litt ketchup, krydder etter ønske, noen fedd finhakket hvitløk, liten dæsj hainz chilisaus.. topper med helt vanlig norvegiaost og smekker i ovnen. [:)]

1 boks hakket tomat naturell
Pizzakrydder
salt
pepper

også salte og peppre kjøttdeigen når den steikes

Fantastisk godt (og enkelt)[:D]

Bruker enten taco saus (glass) eller så lager jeg av tomatpuré,kjøttdeig,chili,kvitløk,mais og løk. Topper hele pizzaen med natchos,jalapenos å masse ost.

Back
Topp