Fylgjer du aldersgrensane på spill du lar barna spille?

M

Moderator Marte

Guest
Kor viktig synes du det er? Blir barna dine påverka av andre ungar som får lov å spille spill dei ikkje får spille?
 
Hittes til har vi ikke hatt problem å fulgt anbefalt aldersgrense. Vet hun har mye guttevenner som spiller andre spill enn de hun liker, men virker ikke som hun blir særlig påvirket enda ihvertfall.
 
Når han blir eldre så ser vi an spillet. Vi spiller selv, og kommer ikke til å være helt nazi på aldersgrenser
 
Morsom tråd.. er midt i en slik diskusjon nå..
min snart 11 åring får lov å spille 12 års spill. Fordi han tåler det.
Foreldre i klassen synes spillet er helt forferdelig, og deres barn får ikke lov. Men de barna henger på døra hos oss hver ettermiddag for å spille..
 
Tenker at man må se an både spillet og barnet. Tenker også at barna kan få lov til å spille et spill med høyere aldersgrense (må jo se an spillet) hvis de spiller med en voksen, slik som på kino der 9åringer med voksne kan gå på 12-årsgrense filmer.
 
Morsom tråd.. er midt i en slik diskusjon nå..
min snart 11 åring får lov å spille 12 års spill. Fordi han tåler det.
Foreldre i klassen synes spillet er helt forferdelig, og deres barn får ikke lov. Men de barna henger på døra hos oss hver ettermiddag for å spille..

Lar du dem spille hos dere da, når du vet at de ikke får lov?
 
Ja, så absolutt! Er jo en grunn for at det settes aldersgrenser. Ungene påvirkes av at venner får spill med høyere aldersgrense, men jeg forklarer hvorfor de ikke får det, og da går det som oftest greit.
 
Ja, men handler det om aldersgrense pga vanskelighetsgrad så er jeg ikke like nøye. Blir annerledes når det handler om modenhet og skumle ting.
Men er ikke så relevant enda. Eneste ungene spiller er uskyldige spill på nettbrett og Crash Bandicoot på ps4.
Slettet et spill pga reklamene, da. Goldrun eller noe med reklamer fra voldelige spill.
 
Ser Ann spillene så tar vi det der ifra.
 
Back
Topp