fy søren for et anfall....

**Moonlight**

Forumet er livet
for en ettermiddag[:-][&o]
startet eftan med å være litt ute,det endte med hyl og skrik fra eldste,noe av det værre jeg har hørt,så sa vi måtte gå inn om han fortsatte og det ble til at vi måtte inn. Så skulle vi bade....endte med hyl og skrik der også,så da var vi ferdige med det.Ikke skulle han spise middag. Så fortsatte trassen.Fikk 2 advarsler om at han ikke roet seg ned så måtte han legge seg.Så nå er han i seng og anfallet fortsetter ennå.
Hvordan skal man takle slik????

Her i huset så har vi Ritalin for sånt [8D]

Nei uff, føler me deg, men har ikke noe tips, annet enn at man må stå på konsekvensene man har sagt... *klemmepå*

Prøve å overhøre det så godt man kan(så lenge han er i seng, eller holder seg i ro da) og snakke ut med han når anfallet er over.
Ellers så har du jo handlet etter boka[:)]
Det er virkelig ikke noe kjekt når de slår seg vrange på den måten[:)]

Klem

uffamej! jeg misunner deg ikke.
jeg vet ikke helt åssen man skal takle det jeg, sønnen min er ikke helt der enda[8D]
men jeg hadde nok ikke sendt han i seng som straff. vil ikke forbinne legging med straff.
men når man føørst har gjort det så man man jo ikke gi seg heller! viktig å være konsekvent.
vanskelig det der

har en på 4år og en på 6år som kan bli slik inni mellom,her har jeg funnet ut at det beste er å la de rasere fra seg på romme eller et sted de ikke kan skade seg selv eller andre og prate med de etterpå når de har roet seg, for å rpøve når de har anfalle gjør ting bare være og at det varer lengre

Vet virkelig ikke.. Men som folk sier er det jo viktig å være konsekvent. Oså tror jeg det er lurt å ikke bruke senga som straff. Det er jo et sted som skal være koselig å komme til. Eller?[;)]
Håper det ordner seg.
[:)]

vært og snakket med han nå,og han har delvis roet seg.Men jeg blir helt matt jeg[&o]
Hva bruker dere som "straff" da?
funker ikke å ha han sittende på en stol ol.feks.Og trappa er så nærme rommet til lillesøster at hu blir forstyrret også.
Men skal sies at det er sjelden han er sååå ille som i dag da,så er ikke mange gangene han har vært på rommet sånn[;)]
Men tenker og at han fikk flere advarsler om hva som kom til å skje,så han hadde muligheten til å roe seg før han måtte legge seg.Hadde kl vært 4 feks så hadde jeg ikke kunnet brukt den,men nå var klokka såpass at jeg tok sjansen[;)]

Blir helt på gråten her jeg,må da være fælt å ha så mye sinne i seg?

Jeg har ikke innført noe "straff" ennå, det har ikke vært behov for det. *Bank i bordet* Burde sikkert gjøre det før helvete bryter løs, for det gjør det jo sikkert..
Såvidt jeg har forstått betyr det ikke så mye hvor man setter de, så lenge det er et sted de ikke har noe å drive med. Forklare nøye hvorfor de blir straffet og hvor lenge de må sitte der. Og gjøre det HVER gang de går vekk. Bare sette han tilbake. Og så ha en god tone når han har vært der så lenge han skal. Men uff.. Vanskelig det der, altså..! Både for deg og for barnet. [&:]

ORIGINAL: Snappis

Jeg har ikke innført noe "straff" ennå, det har ikke vært behov for det. *Bank i bordet* Burde sikkert gjøre det før helvete bryter løs, for det gjør det jo sikkert..
Såvidt jeg har forstått betyr det ikke så mye hvor man setter de, så lenge det er et sted de ikke har noe å drive med. Forklare nøye hvorfor de blir straffet og hvor lenge de må sitte der. Og gjøre det HVER gang de går vekk. Bare sette han tilbake. Og så ha en god tone når han har vært der så lenge han skal. Men uff.. Vanskelig det der, altså..! Både for deg og for barnet. [&:]

den er jo grei,problemet er at han HYLER så inni helv...at jeg må få han bort for å ikke koke over selv også[X(]
og første "straffa"han fikk i dag var at han ikke fikk spille DS.(pleier å få det litt før sengetid om han har vært snill) Så den goden gikk først.Men han fortsatte å hyle så jeg bare venter barnevernet snart skal dukke opp her[8|]

hvordan bor derre? har derre hus med hage?
En ting vi tenkte å innføre nå er at hvis de får raseri utbrud at de må løpe antall ganger rundt huse ut fra alder, Var hs her som foreslo det for oss for å bruke opp energien og få ut frustrasjonen,men da må en jo være sikker på at barne tar de løpe rundene også

Jeg er litt av den oppfatningen at det er en årsak til at barn blir så frustrert og at en da må finne årsaken til den ved rolig prat

Her vet vi at gutten slitter med språket og dermed kan komme med sinne og frustrasjon,

ORIGINAL: bondekone

hvordan bor derre? har derre hus med hage?
En ting vi tenkte å innføre nå er at hvis de får raseri utbrud at de må løpe antall ganger rundt huse ut fra alder, Var hs her som foreslo det for oss for å bruke opp energien og få ut frustrasjonen,men da må en jo være sikker på at barne tar de løpe rundene også

Jeg er litt av den oppfatningen at det er en årsak til at barn blir så frustrert og at en da må finne årsaken til den ved rolig prat

Her vet vi at gutten slitter med språket og dermed kan komme med sinne og frustrasjon,

har stor hage ja,men funker ikke å løpe rundt huset.Men kan jo event løpe rundt i hagen da,men må bare få tørket opp litt på plenen først.
Ja,vi skal til ØNH på torsdag.Han har store mandler og mistenker at han får dårlig søvn pga snorking og urolige netter.Om det ikke hjelper å event fjerne dem så må vi få hjelp,dette går ikke.Har også snakket om det i bhg og han har et veldig temperamang der også[:(]

Back
Topp