Fy så tregt tiden går

Sjof

Glad i forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Hva gjør dere i permisjonstiden? Jeg forstår ikke hva jeg skal med disse ukene - kjeder meg i hjel. Lyst å få ungen ut. Straks ferdig med uke 38
 
Desverre ikke så mye, blir fort seriemaraton og mye sofasliting. Prøver å gjøre litt husarbeid og diverse innimellom, men er ikke så mye kroppen orker. Så dagene går seint ja :sorry:
 
Jeg elsker å gå hjemme men noen dager blir så klart litt langtekkelige. For meg er det verste nå at alt er så tungt og slitsomt, vil bare få ut ungen:smiley-ashamed004

Jeg har en hund som er verdens beste selskap og som krever sitt, ellers har jeg fylt opp fryseren med diverse bakst, ryddet i skuffer og skap, sortert klær osv. Blitt mye serier og sofa her også, men hadde kroppen orket så hadde jeg nok jobbet litt i hagen og slike ting:shy:
 
Jeg sier til meg selv at babyen kommer når hun er klar, og det har faktisk hjulpet meg til å ikke være så utålmodig. Men ja, dette er litt kjedelig. Jeg har alltid en plan for dagen. Kan være å møte venner eller familie, eller gå en tur på butikken. Men jeg trenger å ha en liten plan/ et program, eller blir det veldig kjedelig her. Slapper masse av og prøver å sove når jeg trenger. Men med en skikkelig bekkenløsning, er det jo ikke så mye spennende man får gjort. Gleder meg til å bli mamma!! ❤️
 
Ja, synes det kan skje noe nå. Har startet på et nytt strikkeprosjekt, og så blir det litt matlaging og husarbeid innimellom. Presser så heftig opp mor ribbeina nå. Har en i seteleie, og hodet er så voldsomt hardt!
 
Gå tur, bake, strikke? :smiley-bounce012 Pakke fødebag? Gå på kino på dagtid? Lage opp større mengder med middager som er godt egnet til å fryse, slik at dere bare kan tine og spise på dager når dere kanskje ikke orker å lage middag etter den lille har kommet til verden? :dummy:
Kjenner jeg gleder meg til permisjon. :happy:
 
Jeg sliter nok litt, men prøver så godt jeg kan å distrahere meg selv. Vi bruker kveldene til å game sammen, går turer noen ganger i uka, men dessverre kan jeg ikke gå så langt lengre. Maks 2-3km. I dag dro vi til sentrum, kjøpte noen babyleker til ca. 2mnd. alder, og klær til mannen og 9-åringen. Jobbet litt i hagen, men jeg prøver å unngå noe av det ettersom jeg ikke har antistoffer mot toxoplasmose. Jeg klarer heller ikke så mye om gangen her heller, så jeg må dele det opp litt. Huset er strøkent, har en veldig ryddig mann, så om det er noe jeg ikke klarer rydde/vaske så tar ham det. Men ja, bare det å ta for seg husarbeid noen ganger i uka hjelper. Vasket ned begge kjøleskapene og kjøkkenvifta sist uke, også var jeg utslitt. Sover 2-3 økter hver dag også, det hjelper jo på venting den også :hilarious:

Men ja, veldig lite spennende. Prøver bare unngå for mye død tid. Scroller naturligvis nettet også en del. Noen ganger blir jeg litt sprø av å åpne samme sider om og om igjen da, haha.

Jeg sliter litt med å akseptere at sjansen for at jeg går over termin IGJEN øker og øker for hver dag. Jeg er nå 39 uker. Hun er jo veldig stor alt også, og jeg håpet hun ikke skulle bli større enn brødrene, for jeg har to tunge fødsler bak meg, og jeg er ikke overivrig på enda en baby med stor hodeomkrets. Hun kommer når hun kommer, men jeg har hatt 3 pyton netter nå, så det hadde vært fint å føde før jeg er fullstendig utslitt, som var noe av problemet ved to de andre fødslene. Neste svangerskapskontroll er ikke før den 27., og jeg tror ikke legen kommer til å pushe noe. Jordmor er på ferie nå.
 
Tiden går altfor sakte ja… :meh: Her går det mye i rydding i huset (som jeg aldri kommer i mål med pga. oppussing), ordne litt i hagen og drivhuset og ærend. Også blir det en del TV og soving fordi jeg orker lite av gangen og er mye trøtt og sliten.
Prøver å sette meg noen små mål til hver dag slik at jeg har en plan og noen rutiner. Det føles litt bedre, men er innmari kjedelig å bare gå å vente…
 
Vil absolutt anbefale å fylle opp fryser med restemat en kan varme opp igjen! Det kom veldig godt med her, vi skulle ha ordnet oss større fryser så vi kunne ha lagret opp mer :bag: kan være greit å ha fyllt opp kjøleskapet og med det en skulle trenge, selvom dere sikkert har det litt lettere for å gå på butikken med 1 ledig :smiley-ashamed004 ordne eventuelt utstyr(flaske, pumpe) så det er klar til bruk når dere kommer hjem. Vi gikk jo på en smell med flasker når vi kom hjem da mine ikke tok de flaskene jeg hadde kjøpt :dead: men det henger nok sammen med at de er premature(uke 36) og sugesvake og sånt.
 
Fikk akkurat denne på døren. Det var jo også noe jeg skulle gjøre for å få tiden til å gå :hilarious:

Dette var egentlig strikkeprosjektet mitt, men jeg gjorde så mye feil(er mange år siden jeg strikket sist), så i Mai ga jeg opp. Nå i Juni hadde jeg besøk av en venninne som strikker masse, og hun sa hun gjerne kunne gjøre det ferdig for meg, og nå kom hun med det på døren :love7

Så ja, strikking var et av mine ventetidsprosjekter en stund ihvertfall...
 

Vedlegg

  • 20220623_102819.jpg
    20220623_102819.jpg
    1,9 MB · Visninger: 24
Syntes tiden går altfor fort. Får ikke tid til å gjøre alt klart til baby. Og imorgen reiser vi på ferie. Så ville brukt tiden på å planlegge en date med din kjære eller noe sånn. :happy: Jeg skal vagge meg igjennom dyreparken. Tar med helsekortet til Kristiansand, så går det vel bra :hilarious:

Skal sies at det er veeeeldig annerledes å være gravid nå med nr 4. Enn med de andre. Formen er bedre også, så det hjelper på.
Men ja tror jeg ville brukt tiden på mennesker og ting man ikke får tid til når babyen har komt. Også lurt å sove :Heartpink:joyful:
 
I dag startet min permisjon, men jeg har vært sykemeldt siden februar. Mine dager går til å spise og sove føler jeg, for å ha bittelitt overskudd når treåringen kommer hjem fra barnehagen. Jeg har funnet en rytme i å sette på TV og bruker reklamene til enkle aktiviteter, som å sette på en klesvask eller oppvaskmaskin. Da blir jeg akkurat passe sliten uten å bruke opp all energi på en gang. De dagene jeg har prøvd meg på baking eller turer, så har jeg vært helt ødelagt neste dag. Nå skal det sies at jeg har vært prega av forkjølelser ca hver tredje uke, så overskudd ser jeg generelt lite til :hilarious: Så her går det rolig for seg :laughing002
 
Her synes jeg permisjonen går alt for fort! Endte opp med å måtte jobbe litt utover, og småjobber litt hver dag for å følge opp noen siste prosjekter. Ordner og styrer hjemme, handler alt som gjenstår og har hatt mange lunchavtaler. Har to barn fra før, så det har vært skoleavslutning, bhg-avslutning og alle slags avslutninger på aktiviteter her og der. Planlagt keisersnitt neste uke, og skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt - så her hadde jeg faktisk gledelig tatt en ekstra uke eller to:wacky: Kanskje det er noe med når man har en dato å forholde seg til, da strammer det seg liksom inn på en helt annen måte!
 
Jobber fullt helt frem til termin og håper det vil gjøre ventetiden litt kortere, 20 arbeidsdager igjen nå.
Men nå som det er mindre enn 30 dager til termin begynner jeg å bli skikkelig klar for å bli mamma og ganske utålmodig, får høre daglig på jobb det kan skje ´any day now´. :Heartred

For min del kan hun komme når som helst fra 2. juli når jeg er 37 uker, selv om vi ikke har alt på plass så går det seg til tenker jeg :joyful:
 
5 dager til termin her. Siste tiden har jeg vært utålmodig, men nå har jeg på en måte blitt litt lei av det :hilarious: Tiden går jo så sakte når man er utålmodig… Så de siste par døgnene har jeg «glemt» det litt vekk og ikke tenkt så mye på om det ikke skal bli fødsel snart. Blir satt igang på termin, så nå tenker jeg heller at det blir spennende på onsdag, så onsdag er målet! :) Kommer han før så kommer han før :)
 
5 dager til termin her. Siste tiden har jeg vært utålmodig, men nå har jeg på en måte blitt litt lei av det :hilarious: Tiden går jo så sakte når man er utålmodig… Så de siste par døgnene har jeg «glemt» det litt vekk og ikke tenkt så mye på om det ikke skal bli fødsel snart. Blir satt igang på termin, så nå tenker jeg heller at det blir spennende på onsdag, så onsdag er målet! :) Kommer han før så kommer han før :)
Heldige du. Meg vil de la gå til uke 42 igjen :( Det kommer til å bli tøft,for tidsvis tar jeg til tårene over hele greia, og spesielt når hun i uke 38 ble målt til å være like stor som broren var i uke 42. Her er det 8 dager til termin.
 
Heldige du. Meg vil de la gå til uke 42 igjen :( Det kommer til å bli tøft,for tidsvis tar jeg til tårene over hele greia, og spesielt når hun i uke 38 ble målt til å være like stor som broren var i uke 42. Her er det 8 dager til termin.

Tenker det er tøft ja! Nå har alle mine kommet før termin, så ønsker jo at attpåklatten gjør det også.
 
Back
Topp