fy så irriterende!!! NAV

PersilleLille

Glad i forumet
Søkte på engangstønaden for over 2 uker siden.. fikk beskjed av saksbehandleren min at det ville gå fort, siden jeg var i uke 26 straks da..
Ringer nav idag, fordi jeg har ikke fått noe enda..neida..den ligger til behandling den...ligget der siden fredag[:'(] spurte om de ikke kunne purre litt på den, men nei DE MÅTTE FÅ LITT TID PÅ SEG[:@][:@][:@]
Fy altså!!! Nav har jo ikke annet enn tid!!![:@][:@][:@]

Seriøst?[:-]

Det er tirsdag morgen..[X(]

Engangsstønad kan fort ta noen uker det. Om å gjøre å søke tidligst mulig[:)]

ja jeg ser den...alt med nav tar jo tid..men er bare ekstra irriterende mtp at saksbehandleren min sa at det ville ta max en uke[&o]

ORIGINAL: Pluggensen

Engangsstønad kan fort ta noen uker det. Om å gjøre å søke tidligst mulig[:)]

Før fikk man i alle fall ikke levert søknaden før man var tidligst 26 uker på vei, man måtte ha bekreftelse fra den dagen. Eller var det uke 27...

Vær obs på at det er stor sannsynlighet for at du ikke får den innvilget pga manglende dokumentasjon. Det står klart og tydelig i vedlegget at man må levere terminbekreftelse datert ETTER uke 26 for å kunne søke, og om du søkte for 2 uker siden var du jo enda ikke i uke 26... Ting tar tid i Nav og selv om en på lokalkontoret lover at det tar 1 uke så kan ikke den personen vite mer om hvordan det HAR vært, det er jo forvaltningskontorene som faktisk godkjenner søknadene og betaler ut pengene og lokalkontorene kan umulig vite hvor mye jobb de til enhver tid har.... Kanskje kom det en drøss av søknader i forrige uke som forlenger behandlingstiden..

ORIGINAL: Pearl

Vær obs på at det er stor sannsynlighet for at du ikke får den innvilget pga manglende dokumentasjon. Det står klart og tydelig i vedlegget at man må levere terminbekreftelse datert ETTER uke 26 for å kunne søke, og om du søkte for 2 uker siden var du jo enda ikke i uke 26... Ting tar tid i Nav og selv om en på lokalkontoret lover at det tar 1 uke så kan ikke den personen vite mer om hvordan det HAR vært, det er jo forvaltningskontorene som faktisk godkjenner søknadene og betaler ut pengene og lokalkontorene kan umulig vite hvor mye jobb de til enhver tid har.... Kanskje kom det en drøss av søknader i forrige uke som forlenger behandlingstiden..

Jeg har også hørt det tar lenger tid dersom man leverer før uke 26.
Jeg leverte i uke 28, forsikret meg om at alle nødvendige papirer var med. Fikk pengene 9 dager etter brevet ble sendt, så det er heldigvis ikke alle som er trege..

Du kan ikke ha hatt mye med nav å gjøre hvis du klager over 2 ukers behandlingstid, ventet 2mnd på svar på permisjonspengene jeg....

Får lønn gjennom jobben, men nav brukte i overkant av 7 mnd på å behandle søknaden om foreldrepenger, så du skal jaggu ikke klage på noe som nav bare har hatt under behandling i 2 uker, kjære vene

ORIGINAL: Babbs

Får lønn gjennom jobben, men nav brukte i overkant av 7 mnd på å behandle søknaden om foreldrepenger, så du skal jaggu ikke klage på noe som nav bare har hatt under behandling i 2 uker, kjære vene

Sign!

det har bare gått to uker!!! Behandlingstiden er på en mnd, det fikk jeg beskjed om. Men de brukte likevel 3 mnd på å behandle min søknad[:-]

Syns ikke to uker er så mye jeg[8|] Tror det gikk 4 uker før jeg fikk, og her får vi ikke søke før uke 28[&:]

du er heldig om du får innvilget innen 1 mnd[;)]

må aldri stole på nav når det gjelder behandlingstid..jeg er så glad for at jeg fikk permisjonspenger gjennom jobben min jeg,ellers hadde jeg ikke hatt en krone på de 10 mnd jeg var i permisjon,sier litt om nav..

du har tydeligvis ikke satt bena dine mye på det kontoret... er nok bare å smørre seg med tolmodighet[;)]

2 uker er jo ingenting....
her brukte de 2 måneder på å behandle sykemeldingen min.... og foreldrepengesøknaden som jeg leverte i februar er enda ikke behandlet[8|]

På mitt kontor er behandlingstiden 2-3 måneder... To uker er ingenting [:D] Har selv prøvd å få tak i saksbehandleren min siden i fjor sommer, uten å lykkes. Så hvis dette er det værste du har opplevd med NAV er du HELDIG [8D]

Beklager, men dette er da virkelig ikke noe problem!? Det ER behandlingstid på sånne ting og det må man faktisk bare respektere. Når NAV sier rask behandlingstid er det 4-6 uker [8D]

Kan man virkelig få engangsstønaden så tidlig nå? Husker det var f.o.m uke 28 da venninna mi fikk den for noen år siden.

Gubben fikk vedtak om innvilget pappaperm fra NAV.
Ett år etter at han var FERDIG med permisjonen [8D]

Back
Topp