Fy-listen

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hva er på deres liste som dere ikke kan spise?
Lillemann sliter med magen hver kveld/natt og jeg trenger mere tips om hva det kan være.
Dette kan jeg ikke spise nå:
Melk
Løk
Kål
Jordbær
Appelsinjuice
Cola

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Samme lista med må slenge på

Salat

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Jordbærsyltetøy tror jeg... Er det vanlig at man også sliter med dette?
Brus...

Har ikke laget meg en fy-liste.har ikke prøvd meg så masse frem enda. Men ser han har litt mageknip.blir så usikker om det er pga mat eller om det er pga jeg ikke alltid får han til å rape..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ser godt forskjell på mageknip og rap som ikke er kommet opp. Han spenner magen og trekker til seg beina på det første. Lyden er også annerledes ...

Jeg har måtte kutte ut sjokolade.
Er forsiktig med de andre tingene bare...

Vet ikke :(
Så nå er det amme te på gang. For spiser ikke noe fy mat som dere har lista opp...

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Jeg ser godt forskjell på mageknip og rap som ikke er kommet opp. Han spenner magen og trekker til seg beina på det første. Lyden er også annerledes ...

Det har jeg også hørt om knipet. Skjer ikke her, men allikevel er det så sinnsykt med luft... kan de få masse luft av morsmelk generelt? Hva kan ellers gi luft? Begynner å bli en smule frustrert. ..

Vet ikke :(
Så nå er det amme te på gang. For spiser ikke noe fy mat som dere har lista opp...

Kan hende du spiser mye løk uten at du vet det. 90% av alle ferdig produkter, inneholder nemlig løk.

Kan hende du spiser mye løk uten at du vet det. 90% av alle ferdig produkter, inneholder nemlig løk.
Typen har alvorlig løk allergi, så løk er på fy lista uansett (inkl alle ferdig produkter).
Men men... skriver opp alt jeg spiser idag, så får vi se om han blir bedre i morgen. Hvis ikke så får jeg drive elimineringsmetoden. Kan de reagere på brødmat? Poteter?

Er så forferdelig å se at de gråter over vondt i magen, og det er ingenting man kan gjøre. Jeg tør snart ikke spise annet enn brød og vann tror jeg. Trenger en natt uten gråting.

Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Typen har alvorlig løk allergi, så løk er på fy lista uansett (inkl alle ferdig produkter).
Men men... skriver opp alt jeg spiser idag, så får vi se om han blir bedre i morgen. Hvis ikke så får jeg drive elimineringsmetoden. Kan de reagere på brødmat? Poteter?

Det er melk i brød...

Ikke i alle. Du må lese på innholdet..

Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Sant nok. For vår del har ikke så liten mengde med melk no påvirkning, men kan hende det er det for Frøken Fryd.

Trekker de alltid opp bena ved mageknip?
Min gjør ikke det, men regner med at det er magevondt hun har... Savner bæsjebleier...

Det har jeg også hørt om knipet. Skjer ikke her, men allikevel er det så sinnsykt med luft... kan de få masse luft av morsmelk generelt? Hva kan ellers gi luft? Begynner å bli en smule frustrert. .

Å gå med babyen i bæresjal hjelper ganske bra. Med forrige mann hjalp det også å sitte i vippestolen, prompa som bare det. Denne unge mannen liker sjalet, men ikke stolen.
Husk at det er ikke sikkert du klarer å finne synderene i kosten din. Babyens tarmer er umodne og bruker litt tid på å tilpasse seg melk og økende mengder av den. Også er det det med sugetaket til babyen da... Kommer det melk ut mens han spiser (dryppende eller at han har melk i hele fjeset) er det mye sannsynlig at det ikke er fullstendig vakuum og at luft kommer inn og svelges med melka... Skjer her iallefall.
Han her svelga mye luft når brystene var sprengfulle til enhver tid, det har roa seg litt med tilpassa produksjon :)

Å gå med babyen i bæresjal hjelper ganske bra. Med forrige mann hjalp det også å sitte i vippestolen, prompa som bare det. Denne unge mannen liker sjalet, men ikke stolen.
Husk at det er ikke sikkert du klarer å finne synderene i kosten din. Babyens tarmer er umodne og bruker litt tid på å tilpasse seg melk og økende mengder av den. Også er det det med sugetaket til babyen da... Kommer det melk ut mens han spiser (dryppende eller at han har melk i hele fjeset) er det mye sannsynlig at det ikke er fullstendig vakuum og at luft kommer inn og svelges med melka... Skjer her iallefall.
Han her svelga mye luft når brystene var sprengfulle til enhver tid, det har roa seg litt med tilpassa produksjon :)
Når er de store nok til den stolen?
Har bæresjal også, men har ikke prøvd det enda...virker så skummelt å legge ham oppi...

Trekker de alltid opp bena ved mageknip?

Min gjør ikke det, men regner med at det er magevondt hun har... Savner bæsjebleier...

Sikkert ikke alltid, og ganske sikkert forskjellig fra barn til barn.. Men har du sett den videoen om hun australske dama som snakker om babyens universale språk? Om at lyden for sulten, trøtt, vondt i magen m.m. er lik over hele verden?
Dunstan baby language..
http://www.youtube.com/watch?v=MJ8CB5H7xeQ
http://www.youtube.com/watch?v=FcaxCSG3n5w

Når er de store nok til den stolen?
Har bæresjal også, men har ikke prøvd det enda...virker så skummelt å legge ham oppi...

Babybjørn vippestol kan brukes fra nyfødt i laveste setting.. Min moby wrap kan brukes fra babyen er 4 kilo.. Se noen youtubevideoer og prøv etpar ganger så du venner deg til hvor stramt du bør ha sjalet.. Newborn hug hold.. Johann sovna på 2-3 min første gangen jeg prøvde (lørdag) og sov seg gjennom stresshopping i byen og henting av familie på toget :)

Back
Topp