FY HEL.....

Latterfrosken

Forumet er livet
Vi har bestilt reise i sommer med Ving, og skal til alanya.
Da er Andreas 7 mnd gammel.
Så i dag tenkte jeg og ringe de for å høre om det ble tatt noe henysn på flyet.
Vi betaler faktisk for sete og reise for han også.
Med hensyn mener jeg ekstra benplass og sånn seng han kan ligge i på flyet.
Men da sa de at de ikke tar noen sånne hensyn, og at det flyselskapet vi skal reise med ikke tar forhåndsbestilling av plasser!!!!!!!! Hva er det for tull?
Skal vi sitte med han på fanget i 5 timer da?
Hva syns dere jeg skal gjøre?????

Det høres jo helt merkelig ut, vanligvis får man jo sitte forrest der det er større benplass + at man får ofte utdelt "senger" til å henge opp på veggen som de kan sove i.

har vel egnetelig ikke noen spesielle råd å komme med, men ville kanskje bestillt plass i ett annet selskap....

Jeg er usikker..
Vi har flydd fra Oslo og opp hit da, og totalt reisetid da
er 4,5-5 timer.. (MEN vi er nedi Tromsø da..) Vi fikk ikke noe eget sete eller noen seng o.l.
å ha Sindre i.. Da var han en mnd.. Satt med han på fanget hele veien..
Jeg fikk beskjed om at det var det beste sikkerhetsmessig da..

Men nå blir jo Andreas litt eldre da.. Og større.. Hmm..
Vet ikke jeg..
Men vi bytta bare på å holde han, og det gikk veldig fint.. [:)]
Han sov på fanget mitt, og pappan tok han og så jeg fikk
litt "fri".. [:)]

Iallefall så må dere ha god tur.. [:D]

usj, så bale da! Vi flydde til kosovo med ariana da hun var 6 mnd, og vi måtte ha henne på fanget hele turen.. Fryktelig tungvimt når hun skulle sove og greier.. det er jo helt teit når en betaler en pris for de, men ikke får noe igjen for det.. ikke spiser de mat, ikke holder de opptatt unødvenig plass.. i det hele tatt... sløvt.. Men ihvertfall god tur[;)]

Når vi reiste til syden i august ifjor hadde min svigerinne med seg sin datter som var 6 måneder. De fikk utdelt et babybelte som de festet på sitt eget og hadde jentungen på fanget hele turen. Vi var mange som reiste sammen da, så det ble byttet på hvem som hadde henne på fanget. Det gikk overraskende greit, da hun oppførte seg eksemplarisk på turen. Men jeg tror ikke de hadde gjort det igjen, for ble jo litt slitsomt allikevel.. Det ville vært bedre med en seng eller noe slikt, men det fikk de ikke. De hadde flaks og hadde ledig sete der de satt da. Så de hadde litt ekstra plass, men det er ikke vanlig. Og var bare på turen ned.

Hvis det ikke er mulig å få seng til den lille når dere skal på tur så er det allikevel mulig å ta han med seg. Men dere må bare forberedt på at det kan være litt slitsomt.  Lykke til

Det måtte vi gjøre. Men vi var heldg og fikk et ekstra sete da. Men forand oss var det noen som hade slik bag.. Men gikk kjempe fint og ha han på fanget. Og når han sov låg han på setet i midten og med bena bortover på det setet jeg satt på.

Må ha barn på fanget til de fyller to år innenlands, kansje gjelder det utenlands og?

Når vi har reist til Alanya,(fra Stavanger) har vi vært inne på nett og reservert
forrerste rad (med ekstra benplass+ mulighet for "seng")
Betalte ekstra for dette, og det gikk ikke via reiseselskapet, men via flyselskapet....
Lykke til!
Håper det ordner seg![:D]

Vi skal til New York i påsken og må ha Mohid som da er ni mnd på fanget hele veien i ca 12 timer. Har ringt og hørt,men han var for stor for til bilsete og for liten til å sitte på vanlig sete. Gruer oss som bare det.

ORIGINAL: MammaIta

Når vi har reist til Alanya,(fra Stavanger) har vi vært inne på nett og reservert
Betalte ekstra for dette, og det gikk ikke via reiseselskapet, men via flyselskapet....
Lykke til!

Vi har reist fra Gardermoen til Lanzarote og Bulagria og gjort det samme som over

ORIGINAL: MammaIta

Lykke til!

Ja, det var det vi tenkte å gjøre også. Men det selskapet reserverer ikke på forhånd. De tar ingen henysn var den beskjeden jeg fikk på tlf. Så
jeg skal ned på kontoret og snakke med de. Gir meg ikke på den.
Har jo tross alt betalt for Andreas også.

Back
Topp