Jeg har vært i litt uggen form i dag, så godt det var fridag i dag. Men så kom uhellene på rekke og rad... Det har snødd litt, så veiene ble speilglatte i løpet av dagen, så da jeg var nesten fremme i bhg for å hente lillegutt kom det første; Jeg kjørte heldigvis pent og forsiktig, for ut fra en parkeringsplass (der utkjørselen merkelig nok er plassert rett bak en murvegg) kom det en bil susende ut uten å se seg for. Jeg ser henne ikke før hun er rett foran meg, og hugger tak på bremsen. Hun bråstopper og blir stående i kjørebanen min mens jeg bremset og prøver iherdig å styre unna. Heldigvis har jeg lav fart og klarer å stoppe i tide. Men det var close altså!
Andre uhellet i dag skjedde rett før halv seks. Satt på gulvet med lillegutt da kneet mitt gikk i lås. Og nå ville det ikke komme ut av lås igjen som det vanligvis gjør. Så der lå jeg da, i halvannen time før det hadde løsna såpass at jeg kom meg opp. Er ingen vits å flytte på meg heller, det gjør bare vondt værre. Fikk time på legevakta 19.15, kom meg ut i drosja og ble sittende på legevakta en times tid med bandasje og ispose. Så da det var min tur hadde det selvfølgelig løsna helt igjen. Så det var den bomturen. ... Flaks jeg har frikort da, for da var det bare drosja til legevakta som kosta noe...
Men fyameg for en dag. Vil ikke ha flere sånne!