Fy faen!

LINKATH

Glad i forumet
Fått så god kontakt med svigerinna mi som er 30 år, hun og broren til samboer har ingen barn, og svigerinna mi ønsker det veldig.
Hu ble gravid engang men han ba henne ta abort fordi han ikke var klar.

Som sagt vi har hatt god kontakt hele tiden, men når jeg fortalte jeg var gravid så ignorerte hun meg[8|], for å så sende en "moralpreken" på hva jeg burde ordne meg økonomisk og dette kommer til å bli veldig tøft for oss!!
Sånn til informasjon er jeg snart 23 og samboer 25, og vi gleder oss til barnet kommer. Han er i 100% jobb, eier leilighet og bil og jeg eier min bil, og er sålenge vikar.

Jeg er nyinnflyttet i ny by, prøver å få mer jobb og savner familien min, knakk totalt sammen når jegkom hjem etter besøk hos svigermor og svoger og svigerinne var der, svoger sa svigermor dulla for mye med meg, ble forbannet og gikk( vi pratet om vanlige ting) samme gjorde svigerinna mi.

Skjønner jo de er sjulu, og skal vise de er "voksne" iforhold til oss, men må si dette sårer meg så innmari, jeg savner familien min som støtte i alt nytt som har skjedd meg nå, og trodde jeg kunne " erstatte" dette ved å prate med familien til samboer, så oppfører de seg sånn Blir så sinnsykt lei meg, vi som gleder oss så til barnet kommer, ville lissom ikke det skulle bli sånn i min første graviditet

å huff å huff...

når jeg leser dette så er eneste tanken som kommer opp i hodet mitt : "SJALU" å til de grader !!

Sorry, men syntes de rett og slett ikke har noe med hvor mye svigermor duller med deg...

Altså, hvis de er sjalu for at du er gravid, så burde de vel ha tenkt seg to ganger om før de tok abort...De har seg selv å takke...

Prøv å ikke tenk så mye på det...Vær glad for at svigermor er glad...[:)] Og at dere faktisk vil klare det...Selvom du har en vikerjobb og om den varer til du skal ut i permisjon vil dere fint klare dere...(erfaringsmessig)

huff :( familie er ikke alltid like enkelt.......de er jo sikkert, som du sier sjalu, hun ønsket sikkert det barnet hun bar på.
men det er unødvendig å la dette gå ut over deg!!!
håper det gir seg litt etterhvert, og at de kan ta del i graviditetn på en positiv måte.

sjalusi er en vond sak... både for den som er sjalu og den som vedkommende er sjalu på.... når jeg ble gravid sist, så flippa søstera mi, begynte å hylgrine... hun er mye yngre enn meg, men syns tydeligvis at hun var først i køen, ble ein skikkeli disjusjon, og jeg skjøv henne bort, ganske lenge, men... en er jo familie.... du og svigerinna di og... så... gi henne litt tid, hold litt avstand... så, ta mot til deg og si til henne at du ble veldig såret... snakk skikkelig med henne, men gi henne litt tid først.... så får dere bare bli venner igjenn... tenk... dette er sikkert skikkelig vanskeliog for henne... og letteste reaksjonen for henne er å bli stygg mot deg... ikke vere ærlig å si at.... jeg er så sjalu at jeg rett og slett ikke klarer å glede meg akkurat nå..... hun har d nok vondere enn deg akkurat nå...

håper d ordner seg.... stør trøste klem... vet hvordan du har d nå...

Off da.... Hev deg over det...!!
Du skal vite det at dere står bedre "i det" enn mange andre! Er foreldre som ikke har hatt udannelse/jobb når de har fått både en og to unger som har klart seg helt utmerket [:)]

Så det at du mangler fast jobb tenger ikke de å blande seg med[:)]

Når sambo og jeg ventet nr 1, hadde ikke noen av oss fast jobb,ikke hus,vi hadde en bil og når jeg gikk ut i permisjon hadde jeg ikke mer jobb (vær ferdig som lærling).Men nå sitter vi her med fast jobb begge to,to biler,eget hus og nr 2 på vei [:)]

Så HEV deg over det,og nyt graviditeten sammen me sambo og svigermor...så vil nok svogern og svigerinna di innse at de har vært dumme etterhvert [:)]

Jeg syns selvfølgelig synn i hu, men syns jo det som normalt menneske at man kan holde det litt inni seg og være litt glad på andre sine vegne, isteden for å være så stygg og sette broren til samboer opp mot oss også i tillegg. Hadde ihvertfall lata som jeg var glad jeg da men.=)

som svar på babiboms

ORIGINAL: **Camilla**

Off da.... Hev deg over det...!!
Du skal vite det at dere står bedre "i det" enn mange andre! Er foreldre som ikke har hatt udannelse/jobb når de har fått både en og to unger som har klart seg helt utmerket [:)]

Så det at du mangler fast jobb tenger ikke de å blande seg med[:)]

Når sambo og jeg ventet nr 1, hadde ikke noen av oss fast jobb,ikke hus,vi hadde en bil og når jeg gikk ut i permisjon hadde jeg ikke mer jobb (vær ferdig som lærling).Men nå sitter vi her med fast jobb begge to,to biler,eget hus og nr 2 på vei [:)]

Så HEV deg over det,og nyt graviditeten sammen me sambo og svigermor...så vil nok svogern og svigerinna di innse at de har vært dumme etterhvert [:)]

Takk! Det beroliget meg endel [:D] Fint det ordnet seg for dere og gratulerer med en plantet nr 2[:)]

Uff, trist når man blir møtt med noe sånt når man deler en gladnyhet [&o]
Etterhvert vil de nok glemme sjalusi og glede seg med dere [:)]

man trenger ikke mye penger for å oppdra et barn, man trenger mye kjærlighet som man vil gi barnet=)
hev deg over de, prøv å ring ei venninne el noe å få alt ut, pleier å hjelpe det å=)

kanskje dette hjelper også: gratulerer med spire i magen=)

ORIGINAL: hopssi

å huff å huff...

når jeg leser dette så er eneste tanken som kommer opp i hodet mitt : "SJALU" å til de grader !!

ORIGINAL: HøstVinterMamma

ORIGINAL: HøstVinterMamma

ORIGINAL: *MaCa*

Sorry, men syntes de rett og slett ikke har noe med hvor mye svigermor duller med deg...

Altså, hvis de er sjalu for at du er gravid, så burde de vel ha tenkt seg to ganger om før de tok abort...De har seg selv å takke...

Prøv å ikke tenk så mye på det...Vær glad for at svigermor er glad...[:)] Og at dere faktisk vil klare det...Selvom du har en vikerjobb og om den varer til du skal ut i permisjon vil dere fint klare dere...(erfaringsmessig)

Signerer denne...ble selv gravid da jeg va 19 år første gangen, hadde ingen jobb, ingen leilighet som duget, men vet du hva..jeg klarte meg, og det samme vil dere gjøre. Hev deg over sjalusien hennes, som MACa sier, de har seg selv å takke..trist nok!

så trist at forholdet mellom dere endres sånn da. hun er nok sikkert litt sjalu ja, får håpe det blir bedre når hun bare får fordøyd nyheten.

Har litt samme problem selv, har ei super flott dame på jobb som ønsker seg barn og de har prøvd i maaange år og tilslutt bestemt seg for å adoptere, men de venter fortsatt (har ventet i 5år nå) kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle henne om graviditeten etterhvert.

Er ikke lett slike ting, barn og graviditet er jo den største glede man kan få, og også en stor sorg når det uteblir.

ja vet alt om famile feider og diverse konflikter dessverre.

sender deg en god trøste klem :)

[:@] blir så sinna på folk som ikke kan glede seg over noe for andre [&o]

ikke bry deg om de... de kommer nok snart og er kjempe glad på deres vegne *håper jeg*
klem til deg!

Tusen takk alle sammen! =)

Nå skal jeg straks hente samboer som har vært ute med guttegjengen, må bare si jeg gruer meg til å lukte ånden hans( varm og alkohol-lukt)[:'(]

Back
Topp