Fy eg e ein DOM mamma eg..

Junemamma

Elsker forumet
Prøver å få snuppa til å slutte me tutt.. hu er 2 år nå å eg synes de er på tide å kutte på den.. Leste i ett blad eg fikk av barnehagen at en god måte til å få barne til å slutte var å lage ett lite hull i tuppen på tutten.. Har gått greit i heile dag men Nå våkna hu å e døds forbanna har trøsta na å alt det der men ingen ting nytte..... Arrr dårlig samvittighet eg nå for eg gjore det.. Så finner eg fader ingen andre tutter nå så eg kan erstatte med... DOM MAMMA EG[:(][:(][:(][:(]

huffda! nei du e ikkje dum, noen råd funker ikkje for alle, du må bare finne det som passer deg og minsten best[;)]

lykke te[:D]

uff...ikke dum mamma du da![:)]

husker julen i fjor da snuppa her ga smokken til julenissen...gikk kjempe bra i ca 14 dager så begynnte hun å spørre og grave VELDIG..men det roet seg etterhvert.
men hun var 3 år da hun sluttet,og det siste året brukte hun den kun da hun lå i sengen og skulle sove.

Det var visstnok det min mor gjorde hos meg og.. Men klippet litt av gangen, utover flere dager til jeg ikke likte den lengre.. Saa sa mamma asj na har ....spist den.. Men du trenger jo ikke slik lengre etc..Saa til slutt likte jeg den ikke lengre og kasta den i soepla selv.. [:)]

Min gutt sluttet med smokk når han var 3 og det var en del skriking den første natten og han spurte etter den et par ganger, men Sabeltann hadde jo fått de. Så det gikk utrulig greit

ORIGINAL: charlotte88

huffda! nei du e ikkje dum, noen råd funker ikkje for alle, du må bare finne det som passer deg og minsten best[;)]

lykke te[:D]

ORIGINAL: chantonet

jeg kjenner en som spikra smokken på veggen, så hver gang ungen skulle suge på tutten måtte han stå helt opptil veggen, såg sikkert lite lurt ut.

men det funka .......[:-]

haha!! ser det for meg...![:D]
dakar....[:D]

Da er vi så fall dumme de fleste av oss[;)] Du er en super mamma tenker jeg, som venner henne av med det nå mens hun er liten, jo eldre de blir, jo verre er det[:)]
Men jeg vil råde deg å ikke gi henne en ny tutt! Da lager du bare problemer for deg selv. Det beste er å holde ut en kveld med gråting.. Bare ta den rett og slett. Det gjorde jeg, og det funket fint som bare det. Hun skrek litt første kvelden, en times tid, knapt det. Men etter det var alt ok[:)]
Hun hadde selv hengt opp tuttene i tuttetreet, så hun visste jo at de var der en plass, bare ikke en plass der vi var[:)]
Og husk dette, dersom du prøver å trappe henne ned så gjør du egentlig vondt verre.. Da blir illusjonen om at tutten er verdigfull og noen hun trenger, ennå større. Og det er jo ikke det vi ønsker[:)]
Lykke til videre! Du klarer det helt fint[:)] Det er mye verre for deg enn for henne vet du[:)]

Back
Topp