Furugulv eller parkett?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Vi vurderer jo gulv til andreetasje og jeg finner meg bare slike svi dyre gulv. Jeg vil egentlig ha parkett, men den jeg har forelsket meg i koster 895 pr kvm. Men vi vil ha det billigere, men vi vil også ha et mykt gulv og et varmt et. Så nå vurderer vi furugulv. Noen erfaringer med det gulvet? Vi vet jo at det blir fort merker å slikt, men er det så forferdelig ?:)

jeg har olja eikegulv på kjøkken og i to stuer - og jeg bare sier det.. VELG PARKETT!!! Fortrinnsvis den som er lakka, så tåler den litt søl. Jeg har flekker OVERALT og de går jo ikke vekk.. "SVUPP" sier det, og der satt'n!

Pent, lunt og alt ja.. praktisk nei..

Jeg ville ikke hatt det i alle fall.. Det er da verken pent eller praktisk.. 

Selv har vi 1-stavs eikeparkett i stua, ganske fornøyd med det. Litt sånn som ikke alle andre har 

Gulvet skal i andre etasjen så blir ikke sånn enormt mye klin der da, for det er jo bare soverom og en liten stue. Jeg liker furugulv for det kan jeg male:p Men vil helst ha den parketten jeg har forelsket er 1stav eikeparkett som har blitt slipt og olja. . Helt nydelig:) Men jeg kan ikke bruke 100.000 på gulv:p Hihi Finnes veldig mange fine gulv, men tror ikke jeg vil ha ett lakert gulv. Hvorfor skal det være så vannskelig?

Vi har eikeparkett som er behandlet med det jeg tror heter UV-hedret olje. Litt usikker for den ble lagt før jeg kom inn i bildet. I en tidligere leilighet hadde jeg vanlig oljet eikeparkett, Denne vi har nå vil jeg si ser litt ut som en mellomting mellom oljet og lakket. Ikke like blank og hard som lakket, og ikke like matt som oljet. Den tåler også flekker mye bedre enn vanlig oljet parkett som jeg har hatt tidligere, Aner ikke hva den koster da, men jeg syns det er en finfin mellomting :-)

Back
Topp