furu, furu

Sindi_82

Glad i forumet
huff, er så lei furu! sambo elsker det...Noen flere som føler de må "krangle seg" til å få gjøre det mer moderne hjemme??? F.eks gangen her, furupanel...Sambo vil helst ikke male. Men panelen er kjempemørk og stygg...åh er så lei av å krangle meg til ditt og datt.Så har vi en typisk furuseksjon i stua som er lakkert, hva kan en gjøre med den? Blir det noe særlig å male en slik a? Henger malinga?

du må pusse den pg grunne den så henger malinga vettu

Ja, akkurat slik er det her også[&:] Jeg og sambo har helt forskjellig smak.
Se tråden om rosendal furumøbel lenger ned her...

Ja jeg har en samboer som ikke eier smak i det heletatt jeg også... Han insisterer på at ting er så fint og flott, men jeg blir helt grønn i tryne bare av å se på det.....[:'(][:'(]

At han ikke skjønner....Men jeg er tross alt mye mye mye mer hjemme enn det samboer`n min er...Så her i huset bestemmer jeg inne.
Asså....jeg tar jo hensyn til han av og til......Men jeg maler det jeg vil male og bytter ut det jeg vil bytte ut. Han kan ikke komme her å komme her asså...Når han tross alt ikke er hjemme stort mer enn når han sover liksom.

Men jeg ville absolutt malt det panelet hvis jeg var deg......Det blir så mye trivligere, lysere og renere.......Er så deprimerende å gå inn i et rom eller en gang med furupanel som har gulnet veldig...uff....det er så trist...

Og den seksjonen trenger du nødvendigvis ikke å pusse ned før du maler den.......Du må bare vask den godt med no sterke saker....gjerne med salmiak...... også kan du pusse litt over også...men det trenger ikke være så nøye pussa hvis du har vasket godt.

Jeg hadde malt den seksjonen også med en gang jeg......Han gubben din får nok et annet syn på det når han ser hvor fint det kan bli.....hvis ikke så får han bare finne seg i litt forandringer....[:D]

Lykke til.....

Enkelte ting bør ikke mannfolk uttale seg om...for de har som regel ingen peiling what so ever....

Vet AKKURAT hvordan du har det. Dessverre for meg, er det han som sitter med pengene, så da begrenser det seg av seg selv. Da kjøkkenet, for eksempel. Det er 40 (!!!) år gammelt, med slike ekle plasthåndtak. For å få lukka to av skapene, må man ha en egen teknikk. Og det er i tillegg helt elendig lagt opp, ikke plass til noenting. Hva trenger man da? Bytte ut vår 1,5 år gamle tv som det ikke er NOENTING galt med - bare bytte den ut fra en 32" til en 42", eller få ny kjøkkeninnredning?
"Kjøkkenet er helt greit, dessuten skal vi ikke bo her for alltid. Tven kan vi ta med oss." For pokker, skal bo her minst et år til, pluss så eier vi, så skal jo selge. Og en ikke helt utdatert kjøkkeninnredning hjelper jo godt på pris.
Sorry, ble lang her.
Kan forresten også nevne at vi har et helt gyyyselig furu parkettgulv - samme som trappa. Men får jeg lov å slipe ned og beise det? Nei. Unødvendig. Gah. Drittgubbe.[8D]

Tror dette er et typisk mann/kvinne problem.
'Man må jo ikke male treverket!' sier vel ofte mannen.

Har en svigerfar som ikke kunne fordra å male panel, men gjett hva? Nå synes han faktisk ikke det er så ille etter at han ble overtalt av svigermor til å male panelen dems på kjøkkenet!

Så de kan forandre seg! Bare ikke alltid så lett for menn å se det for seg som for kvinner tror jeg!

Back
Topp