funnet/tenkt på navn???

lykkebo

Forelsket i forumet
Er så spennende og vanskelig å finne navn.
 emoticon Har ikke valgt noe ennå og ingenting blir helt bestemt før tullemor er ute, men håper å ha noen navn på lista snart

Eg hadde laet enn liste,men gubben likte ingen av dem....
Menne hadde det vert opp til meg og det hadde blitt jente ville eg kalt henn eopp etter oldermor - Selma eller om det blir gutt etter min olderfar - Theodor
Men vet ikkje om eg får med meg mannen på navnenen.

Det er vanskelig med navn, spesielt når man tenker at de skal (mest sannsynlig:P) ha det resten av livet.. Men her er så og si navnene klare :-) Kan jo hende jeg bytter ut etterhvert, skal aldri si aldri, men foreløpig er de klare :-D

Har blitt enig om guttenavn og da blir det en Ole Magnus 
Men jente er vi litt usikker ,men nesten sikker på Anna Sofie

Tenker ikke før vi vet kjønnet, så får vi i alle fall eliminert bort en god del navn. :p
Men det blir ikke noe dobbeltnavn, og ikke noe veldig spesielt...

Ja, vi har tenkt på navn i årevis ;) Og vi får ei jente :) Og jentenavn er myye enklere enn guttenavn synes jeg ;) Luksusproblemet er at det nesten er for mange navn, hehe... ;) Vi liker Rebecca, Vilde, Ronja (vel, det er egentlig bare meg, ikke mannen...), Emilie, Sofie, Johanne, Johanna, Eline... Mange flotte! Men tror Rebecca, Vilde og Emilie er det sterkeste kandidatene ;) Men tror jeg er sånn som må se barnet og se om det er en Rebecca eller ikke - så vi velger nok ikke noe navn før fødselen. Bare kaller den lille spiren enn så lenge :)

Vi har en liste med forslag på navn som vi fyller på etterhvert, men vi har ikke konkludert med noe... tror begge føler at det er litt tidlig. Det er ikke så lett fordi navnet må fungere på både norsk og svensk (ettersom jeg er svensk) og så vil vi gjerne også et navn som funker mer internasjonalt :-)

Men vi har funnet noen bra kandidater, og samboern min likte spesielt et guttenavn ettersom en i Liverpool (fotballklubben altså) heter slik og det er greit for meg - jeg liker navnet godt

Jeg har navnet klart hvis det blir en jente. Men blir det en gutt derimot er det litt vanskeligere :p 

om det blir jente skal ho mest sannsynlig hete Sofie (oppkaldt etter oldemoren som heter Anny Sofie)
(for dei som vet hvem me er så hysj) :)
gutt klarer me ikkje bestemme oss for me blir ikkje enige der..

fra før har me 
Vanessa  og
Adrian

~knocked up~ skrev:
om det blir jente skal ho mest sannsynlig hete Sofie (oppkaldt etter oldemoren som heter Anny Sofie)
(for dei som vet hvem me er så hysj) :)
gutt klarer me ikkje bestemme oss for me blir ikkje enige der..

fra før har me 
Vanessa  og
Adrian

Sofie var veldig fint :)

ja falt litt for da..
har dåke funne navn?

Jeg skal på første ultralyd på fredag, så vet ikke enda om det blir en liten prinsesse eller en prins.

MEN navnene har vi (les jeg) tenkt litt på. Har veldig lyst til å kalle prinsessen min, om det er det det blir, for Sina Sofie.
Om det blir en liten prins er Thord og Vinjar sterke kandidater.

Det skal nevnes at jeg er motstander mot navn som høres ut som om de er tatt ut av en amerikansk serie *Om jeg tråkker noen på tærne her sier jeg unnskyld på forhånd* ^^,

Mazter skrev:
Med mindre vi skulle endre mening (tviler paa det) saa blir det enten Ariel eller Liam.

Ariel var det navnet vi fant da jeg var gravid sommeren 2008, men den babyen mistet vi, og vesla kom for kort tid etter til at det foltes riktig. Men naa er det altsaa aktuelt igjen :) Liam var et av mange forslag jeg kom med til sambo, og endelig ett han ogsaa likte! Om alt gaar som planlagt finner vi ut hvilken det blir paa mandag :D

Ariel e jo et veldig fint navn da;)

Mazter skrev:

Siljon skrev:
Jeg skal på første ultralyd på fredag, så vet ikke enda om det blir en liten prinsesse eller en prins.

MEN navnene har vi (les jeg) tenkt litt på. Har veldig lyst til å kalle prinsessen min, om det er det det blir, for Sina Sofie.
Om det blir en liten prins er Thord og Vinjar sterke kandidater.

Det skal nevnes at jeg er motstander mot navn som høres ut som om de er tatt ut av en amerikansk serie *Om jeg tråkker noen på tærne her sier jeg unnskyld på forhånd* ^^,

Det med navn er så individuelt at jeg tror ikke noen blir lei seg når du sier du ikke liker amerikanske navn ;) Jeg synes ikke noe om typisk norske navn så med det sagt tråkker jeg sikkert mange på tærne! Hehe. Men nå er vi også en internasjonal familie da, med halve slekta i Nederland samt venner over hele verden. Så for oss er det uaktuelt å ikke ha et navn som kan uttales på stort sett alle språk uten problemer. Samtidig skal det ikke være for vanlig i de to landene vi er fra da jeg synes det er kjipt når det er flere i klassen med samme navn. Så smaken er som baken sier de vel? ;) Vi har forskjellige grunner til å velge som vi gjør alle sammen, og hva andre mener om saken får vi håpe ingen bryr seg noe om! :)

Det er nok helt sant at smaken er som baken når det kommer til dette temaet. Godt er det, så ikke alle ender opp med å hete det samme! =P
Jeg heter jo Stine, og er født i 1990. I 1990 var mitt navn det mest brukte navnet og jeg har opplevd å gå i klasse med både èn og to med samme navn. Samt at da jeg var på språkreise var vi ikke mindre enn FEM stykker som het det samme. Så jeg støtter virkelig det å finne navn som ikke er for vanlige. I noen perioder i livet er navnet en stor del av identiteten din, og det å måtte dele det med en hel haug med andre stort sett hele tiden er ikke bare morsomt!

Vi har endelig funnet ut et navn så vi begge så og si liker :) Vi må bare smake litt mer på navnet før vi bestemme oss heilt :)
Men har litt lyst å holde det hemmelig enda :p

Off, syns dette med navn er så vanskelig :P Spesiellt jentenavn!! Guttenavn har liksom alltid vært klart, ettersom vi hadde mange navn igjen på lista etter at lillemann fikk navnet sitt.. Mens nå, syns jeg likevel ikke dem klinger like fint! Og jordmor trodde det var en jente på ul i uke 15. Så da er vi nesten like rådvill som da vi var før jeg ble gravid første gang... Og ingen av oss har så langt funnet noen "supermatch", slik vi følte da lillemann fikk navnet sitt etter at han kom til verden og vi fikk et ansikt til gullet vårt. Men vi syns likevel begge at Ariel, Cornelia, Sofie og Marie er fine navn, samt Jacob, Sander og Jonathan =) Heldigvis har vi enda mange mnd å finne ut!

Samboen foreslo Iselin hvis det blir en jente og jeg foreslo Julian om det blir en gutt...men det blir nok ingen av dem for de slo ikke an hos motparten noen av dem. Vi får fundere videre...

trodde jeg hadde funnet navn men er ikke så sikker på navnene. skal på ul nå etterpå så håper vi får vite hva det blir. litt enklere og finne et navn når vi vet kjønnet.

~knocked up~ skrev:
ja falt litt for da..
har dåke funne navn?

Hmm, tja.. Egentlig kje! Eg har et jentenavn som eg alltid har likt - Amalie. Men eg har òg lurt på Elvira etter oldemor, men da e da bare eg som like... ;)

Viss da blir gutt har eg ingen navn, han vil oppkalle etter sin farfar Thorbjørn, men da har kje eg så lyst til... :) Så me får sjå ;)

Eg har alltid sagt at gutten min ska heitta Adrian, men nå e da fleire i familien så heitte da.. Så då har eg droppa da ;)

Muffen23:
e kje lett å finna navn nei..
allti ein av oss så ikkje like da..
Han vil oppkalla ette sin bestefar (på far sio) så hette Mikal.. minne meg om alkis Mikal i seksmannsboligen om du huske han.. hehe..
eg har sagt eg kan tenka på Mikael men da e lengste eg strekke meg.. haha..
Amalie og Elvira va kjempe fine navn:)

På guttelisto vår når me venta Adrian sto da:
Adrian
Jonas
Kevin
Mathias
Tobias.

så eg håpe da kan bli ett av dei om da e gutt me venta.. men ikkje Mathias då for da tok jo Linda.. hehe

Har dåke bestemt om dåke ska vita da?

Back
Topp