Funnet navn allerede i uke 6! Synes?

Spesielle navn. Ikke helt min gate, men fine navn egentlig.

Jeg er litt gameldags jeg, og liker navn som Marius, Magnus, Ingrid og Ida og sånt.

Beklager, men synes navnene var grusomme!!

Eneste vettuge navnet var Theo og Kassander (med 2 s'er) MEN IKKE sammen!

ORIGINAL: mammahege

Jepp, too much...

Yup...

Digger Hera[:D]

ORIGINAL: Miriel

Digger Hera[:D]

WAY TOO MUCH!!! Hva er det med alle disse teite "finne på navna" her inne????
Chrisander
Wallander
Leander
Koriander
Kasander?!? WTF!!! Grusomt! Tenk på de stakkars ungene som skal gå rundt med disse white trash navna da! Stakkars!
Hera Desire?!?! Måtte gud forby! Forferdelig! Sånne typisk "Unge mødre", white trash, finne på navn, ÆSJ!

ORIGINAL: Imrelin

WAY TOO MUCH!!! Hva er det med alle disse teite "finne på navna" her inne????
Chrisander
Wallander
Leander
Koriander
Kasander?!? WTF!!! Grusomt! Tenk på de stakkars ungene som skal gå rundt med disse white trash navna da! Stakkars!
Hera Desire?!?! Måtte gud forby! Forferdelig! Sånne typisk "Unge mødre", white trash, finne på navn, ÆSJ!

Det var jo et konstruktivt svar... [:-][8|]

oooj... det var... "heftige" navn..
For meg - too much..

Kasander.. er det et ekte navn eller sånn sammensatt moderne greier?

Flotte navn :)

For meg hørtes det voldsomt ut.. Men det er jo du/dere som må bestemme hva du/dere liker best :) Jentenavnet synes jeg kræsjet veldig, guttenavnet har derimot en fin klang :)

Jeg er generellt lite fan av dobbel/trippelnavn.. Holder i haugevis med ett navn, men skal det være dobbelt synes jeg det bør ha en "klang" slik at man kan bruke begge navnene uten å bli anpusten hver gang man snakker til barnet sitt.. Å gi barn to navn uten intensjon om å bruke begge synes jeg er...... Unødvendig ? Nå sier jeg ikke at du gjør det, men jeg er mer fan av enkeltnavn..

Min datter heter Thale, gammelt norsk navn +en H fordi jeg assosierer det med et ord uten H'en :) Ikke for "poppis"og ikke helt "ssgardagadagakash pilotilatulis" :)

Navnene må jeg si ikke var akkurat min gate, for å være ærlig liker jeg dem ikke overhodet.

Theo/Theodor synes jeg kan være fint alene, men Kasander, Hera og Desiré synes jeg dessverre lite om.

Jeg synes det er viktig, å tenke på at barnet faktisk skal hete dette hele livet, få brev skrevet til seg og folk uttale navnet i plenum gjennom hele oppveksten. Selv har jeg et uvanlig skrevet fornavn (helt normalt navn med med en H ekstra) og et VELDIG uvanlig etternavn. Den dag i dag blir jeg lei meg, når folk skriver og uttaler navnene mine feil - og har mer enn en gang ønsket meg et LETT navn som alle kan uttale og skrive korrekt.......

Likte godt navnet du har funnet til gutt. Vurderte faktisk Theo selv også... Kult å velge noe som er litt annerledes

Orginale navn :) Og LANGT fra dem værste jeg har sett her inne :) Det viktigste er at man liker navna selv! :) Var klar på navn allerede før jeg ble gravid her :) Så når jeg ble gravid var vi egentli ganske på nett at navn var greit :)

Det spiller vel ingen rolle hva andre syns om navnene, så lenge du selv liker dem. MEN jeg syns det er utrolig naivt å tenke på navn i uke 6, det er fortsatt mye som kan gå galt, og da blir fallhøyden stor hvis det skjer noe. Jeg turte ikke tenke for mye på slikt før nå, jeg er 12 uker i morgen.

Back
Topp