Funnet navn allerede i uke 6! Synes?

Renaten

Andre møte med forumet
jeg vil ikkeIKKEikke havne i en situasjon der man plutselig sitter på fødestua uten navn, så derfor har jeg det allerede klart :]

gutt: theo kasander
jente: hera desiré

too much?

Jepp, too much...

waaay over the top!!

Ikke i min gate, men så lenge dere liker navna så er det som bety noe.[:)]
Nå skal det sies at i følge mange her på BV så er navna på barna mine over the top, sukkersøte og gud vet hva, men det bryr meg midt i ...! Vi er fornøyde med navna og da får andre mene hva de vil.[:)]
Barna mine heter:
Roberto Kristoffer
Madeleine Angelica
Melissa Aurora

ORIGINAL: Meieriet

waaay over the top!!

Signerer. Liker ingen av de fire navnene, og sammensetningene ble på grensen til fæle [&:]

Det ble litt voldsomt for min smak, men liker dere de så er det bare å go for it!![:D]

hera er for meg en islandsk sanger jeg studerte med. For meg er det et veldig sterkt navn, norrønt, tøft, robust, selvstendig. Desirè utalt på norsk er for meg den rake motsetningen selvom jeg kjenner ei nydelig Desirè som overhodet ikke er slik mine normale tanker om navnet er.

Jeg synes det blir en voldsom kræsj i stilverden, men det er meg.

Theo Kasander passer derimot velgi bra sammen.

Ingen av navnene er i min gate riktignok, men guttenavnet synes jeg var en flott kominasjon

Ikke helt min stil[:)]

Men Teo er ganske fint, bare litt for populært fo min smak. Liker ikke så godt "-ander" navn, men sammensetningen klinger jo bra da.

Hera har jeg ikke hørt før, men er det et gammelt norrønt navn så har jeg sansen for det[;)] Tror nok jeg vil like det når jeg har vent meg litt til det. Likte ikke kombinasjonen. Liker best når begge navna i et dobbeltnavn er i sånn omtrent samme kategori[:)]

Når det er sagt, så er det jo dere som skal være fornøyd med navna da, ikke alle oss andre[;)] Tviler på så mange her inne ville likt navna på mine unger heller, men vi er fornøyd[:D]

Altså, for å være ærlig så synes jeg vel ikke det var de fineste navnene jeg har hørt. Men det er jo deres mening som betyr noe! Har selv et ganske uvanlig navn på vår datter, og vi har fått en del reaksjoner på det, både positive og negative.

For å si mer om navnene dere tenker på, så er nok Hera for meg et dyrenavn - vokste opp med en hund som het Hera. Men hun var verdens nydeligste og godeste hund, så det er et positivt ladet navn for meg! [:D] Desiré er jeg ikke spesielt glad i, for ordet minner meg om et annet ord - gonoré... [X(] Theo synes jeg er fint, men Theodor er enda finere! Guttenavn som slutter på -ander (med unntak av Sander og Alexander) er jeg ikke så veldig fan av, men det er mest fordi det begynner å bli alvorlig mange av dem.

Vel, dette var bare min mening - drit i den! [;)][:D]

Synes både Hera og Theo er fine navn, men blir litt too much for meg også med mellomnavn, synes navnene står sterkt nok alene..

Hera hører ikke inn under norrøn, men gresk mytologi, hun var Zevs hustru og søster, Olympens dronning. Hun var ekteskapets og barnefødslenes beskytterinne, og ble mest tilbedt av kvinner..

Forøvrig synes jeg navnene til Tamirias gullunger (Roberto Kristoffer, Madeleine Angelica, Melissa Aurora) faller heelt inn under samme gate som de navnene du har tenkt ut.. [;)] Men slik ser det vel ut når man selv har to etternavn og kun tenker gi sitt eget barn étt enkelt fornavn [;)]

waaay over the top!!

Way over the top, and down again.

Jeg har aldri vært noe fan av sånne type navn. Spesielt Hera, som bikkja til naboen het :)

waaay over the top!!

sign, men Theo er fint for seg selv[;)]

Moro at du/dere har bestemt dere allerede![:D]
Syns guttenavnet var skikkelig bra![;)] Når det kommer til jentenavnet syns nok jeg, som flere her, at det blir litt stilkræsj, men herlighet ikke hør på oss!![:D] Gå for navnene hvis du liker de, det er det som betyr noe[:D]
Hvis vi skulle luftet navnet til mini før han komm hadde vi sikkert ikke turt å kalle han det, men nå er alle vant med det og de aller aller fleste syns han har et veldig fint navn![;)][:D]

Likte Theo men ikke Kasander
Jentenavnet synes jeg er kjempefint[:)]

waaay over the top!!

det er i alle fall mitt synspunkt....

Back
Topp