Funnet liten kattunge

Elisabeth1985

Glad i forumet
Var ute og kjørte i dag, måtte stoppe for å ordne noe for sønnen min. Stoppet på en sånn pendlerparkering. La merke til en pappeske som sto like ved, og ble obs på at den bevegde seg. Gikk bort, og der var det en kattunge. Jeg tipper vilt på at den er rundt 5-6 uker.

Hva gjør jeg nå? Jeg har tatt den med hjem, storepus her er ikke helt imponert over den lille. Den lille er nok heller ikke godt sosialisert, det slår meg at det er en villkatt. Absolutt ikke vant til mennesker etter hva jeg ser.

dakar liten. fy fader så onde folk kan være.. :( stell den og sosialiser den, kos masse med den. kjøp inn kattemelk og myk kattunge mat.. gjør hva du kan. den trenger nok mye kos og nærhet for å kunne fungere i livet. så etterhvert får du se om du kan finne et nytt hjem til den.

Først ville jeg dratt til en dyrlege i morgen og fått tak i morsmelkerstatning, den dier egentlig ennå. Hvis ikke kan du kjøpe et tørrfor fra RC som heter BabyCat. Midlertidig kan du kjøpe våtfor på bensinstasjon, helst for kattunger da.

Ikke gi kattungen vanlig melk, den får diaré. Kun vann.

Hold den varm og kos masse med den, den trenger nærhet. Kjøp en kattesand i butikken som ikke klumper fram til den er 12 uker, hvis den spiser klumpesand så kan det være fatalt.
Ring en dyrlege i morgen :) Gjerne i dag om du vet om noen som har døgnvakt, det koster ingenting å spørre om råd over tlf, selv på en søndag :)

Kontakt dyrebeskyttelsen! Om du vil ha den selv, så ta den til dyrlegen i morgen å be om morsmelkerstatning :)

Back
Topp