Funn på OUL

Chachacha

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Juligull2021
Hei.

Må bare dele litt redsel...

Var på OUL i dag. 17+5. har også vært på TUL, hvor alt så fint ut.

Hun mente alt så fint ut, men hun var ikke særlig villig til å flytte på seg. Fikk feks ingen bilder.

I følge det jeg husker med første syntes jeg hun her var veldig rolig. Har deres sprellet rundt som galinger på ultralyd?

Når vi egentlig var ferdig sier jordmoren at hun måtte prate med fosterdiagnostikker, da hun var veldig usikker på om urinblæren jobbet som den skulle:

Hun kom tilbake og sier jeg må tilbake på mandag. Hadde da fått time hos fosterdiagnostikk. De hadde fullbooket, men de presset meg inn. Og at jeg ikke fikk lov å Google eller være redd i mellomtiden!! Lurt og si til en mamma. Vi blir jo redde!!

Syntes det er veldig lenge til mandag nå!! Tusen tanker og veldig redd. Har morkaken foran denne gangen, så kjenner ikke noe fra henne enda heller. :(
 
Åh, sånt vil man selvfølgelig ikke høre. Av det jeg har lest og hørt på forum tidligere er det mange som har fått denne type beskjed, men så har alt vært bra! Jeg skjønner at det ikke er mulig å ikke bekymre seg, men prøv å ikke ta alle sorger på forskudd. OM det skulle være noe med blæra etc. så kan det jo godt tenkes at det bare er en enkel operasjon når hun kommer ut. Det må ikke være et syndrom etc.

Sender deg en god klem! <3
 
Åh, sånt vil man selvfølgelig ikke høre. Av det jeg har lest og hørt på forum tidligere er det mange som har fått denne type beskjed, men så har alt vært bra! Jeg skjønner at det ikke er mulig å ikke bekymre seg, men prøv å ikke ta alle sorger på forskudd. OM det skulle være noe med blæra etc. så kan det jo godt tenkes at det bare er en enkel operasjon når hun kommer ut. Det må ikke være et syndrom etc.

Sender deg en god klem! <3
Takk for betryggende ord. ❤️Ekstra vanskelig når man er der alene. Håper virkelig du har rett. Kjenner dette blir en lang helg. Men får prøve og krisemaksimere for mye. :nailbiting:
 
Så vondt å gå inn i helga med en sånn bekymring :( Men er nok helst bare en dobbel sjekk for å være på den sikre siden, og kanskje er alt helt som det skal være på mandag :Heartred Mine to forrige oppførte seg ganske ulikt på ultralyd. Førstemann var helt vill, andremann ganske rolig, så lite bevegelse akkurat under undersøkelsen er nok litt tilfeldig, vil jeg tro :)
 
De små er jo så forskjellige, noen er helt propell mens andre tar livet litt mer med ro - det gjelder også når de er i magen ❤️ Forstår godt bekymringen din, men ikke ta sorgene på forskudd og la helgen bli så vond og tung, du får uansett ikke hørt noe mer før mandagen. At morkaken ligger foran kan jo påvirke hva de kan se, så forhåpentligvis er det ikke noe galt med lille i det hele tatt ❤️❤️
 
Huff, ikke noen morsom beskjed å få, skjønner at du er bekymret. Er som de andre sier lite å få gjort, så prøv å fylle helgen med avslappende og hyggelige aktiviteter som kan distrahere deg litt, selv om det er lettere sagt enn gjort. Håper alt er bra på mandag :Heartred

Angående bevegelser var førstemann veldig rolig på oul, og nr to ser ut til å være av samme kaliber, var i hvert fall det på tul, så ville ikke bekymret meg for det.
 
Ikke noe gøy med sånne funn! Har hørt om andre som har fått beskjed om at det muligens har vært noe med blæra og så har det vært helt fint allikevel. Håper på det samme for dere :Heartred Førstemann her var veldig rolig på alle ultralyder og i magen generelt, tok lang tid før jeg kjente jevnlig liv. Han er ennå en veldig rolig type :) Da jeg var gravid fikk jeg forklart at han trolig var rolig av seg, og at det viktigste ofte var endring i aktivitet, hvis de feks plutselig blir mye mer rolig enn de har vært. Da burde man sjekke det!

Håper på gode nyheter for dere mandag:Heartred

Hadde forresten morkaka foran. Så hadde rolig baby pluss at bevegelser var dempet av morkaka!
 
Takk for alle gode ord. ❤️

Kjent liv to kvelder på rad nå, så det har beroliget meg veldig. Så spent på mandag nå. Håper det er gode nyheter. Prøver og ikke overtenke sånn.
 
Lykke til i dag :)
 
Jeg fikk samme beskjed på TUL, hun slet med å se om den fungerte som den skulle. Hun sa at det kunne være fordi babyen akkurat hadde tømt blæren. Heldigvis hadde hun litt ledig tid etter neste pasient, så fikk beskjed om å vente en halvtime for så å komme inn igjen. Etter en halvtime var blæra fylt igjen, og hun kunne se at alt fungerte som det skulle
 
Tusen tusen takk❤️ Gikk veldig fint. Perfekt liten jente inni der. Hun hadde ligget veldig feil sist. 100kg lettere nå.
Så herlig - gratulerer :Heartred
Den bekymringen må ha vært tung å bære på. Håper du får slappet av nå. Gratulerer - du skal bli mamma til ei perfekt jente :Heartred
 
Perfekt litta jente som lå inni der i dag. Var ingen fare. Trengte heller ingen videre kontroller. Hun sprellet som bare det også. ❤️ Er så lettet nå. Fikk beskjed av legen at jeg skulle få kjørt meg med hun her. For et stabeist. Hun ga seg ikke og fikk flyttet på henne.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    19,6 KB · Visninger: 91
Tusen takk. ❤️ Gikk veldig fint. En perfekt liten jente sprellet som søsteren sin gjorde. Hun lå bare veldig feil sist. Takk for omtanken. ❤️
Så godt å høre❤️❤️
 
Så skjønt ultralydbilde. Og for en gledelig nyhet! Veldig glad på dine vegne. Gratulerer!
 
Perfekt litta jente som lå inni der i dag. Var ingen fare. Trengte heller ingen videre kontroller. Hun sprellet som bare det også. ❤️ Er så lettet nå. Fikk beskjed av legen at jeg skulle få kjørt meg med hun her. For et stabeist. Hun ga seg ikke og fikk flyttet på henne.
Å, så deilige nyheter :Heartred
 
Back
Topp