Funker sex for å få igang fødsel?

Saga94

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Dere som har prøvd å få litt fart på ting for å starte fødsel, har sex egentlig fungert? Kjenner det frister lite både for meg og partner igrunn nå som jeg er så høygravid og nærme termin, men hører jo stadig vekk historier om de som har sex også kom riene i gang. Noen som vil dele erfaringer med at dette har hatt en effekt? :)

Sniker. Jeg har ikke erfaring med det, men tenker det er vanskelig å vite om det er det som eventuelt setter fart på sakene, på et eller annet tidspunkt ville jo fødselen startet uansett :hilarious:

Jeg pleier å si at alle kjerringrådene som kan fungere, får man jo egentlig aldri vite om har fungert, da fødselen mest sannsynlig bare starter av seg selv. :hilarious: Gjør det som føles best for begge to. ❤️

Her har jeg helt sikkert fått rier pga sex. Men ikke fått igang fødselen med sex. Jeg har flere ganger fått rier, men de dabber av. Så er vell det de kaller modningsrier/maserier. Så du bør iallefall være obs på det. At det kan gi maserier, som dabber av også forsvinner. Og de i seg selv kan være smertefulle og demotiverende i seg selv

Her har jeg helt sikkert fått rier pga sex. Men ikke fått igang fødselen med sex. Jeg har flere ganger fått rier, men de dabber av. Så er vell det de kaller modningsrier/maserier. Så du bør iallefall være obs på det. At det kan gi maserier, som dabber av også forsvinner. Og de i seg selv kan være smertefulle og demotiverende i seg selv
Ja, sant. Forskning viser vel at det ikke er noe bevis for at det fungerer heller

Sniker.

HVIS du allerede er moden og HVIS fødselen likevel er på vei, så vil oxytocin kunne hjelpe rier med å ta seg opp, eller kan sette i gang rier. Men det kan føre til maserier eller kynnere også.

Det er vel av den grunn at stimulering av brystknopper og orgasme blir sett på som noe som KAN funke. Dette kan du fint ordne selv, om det ikke frister med faktisk samleie.
Sæd inneholder prostaglandiner, som er det samme som bl.a. igangsettelsespiller/abortpiller inneholder, og kan ha en liteeeen effekt på livmorhalsen, i teorien. (Men det er så liten mengde, så hvis man ikke har lyst på sex, så tror jeg ikke det er verdt det).
Studier viser egentlig ikke mye verken til eller fra (eneste studien jeg fant, inneholdt ikke engang 100 kvinner, og forskjellen mellom gruppene var snakk om et par dager, så synes ikke den har nok marginer til noe konklusjon) men man blir jo bedt om å unngå samleie dersom man har truende prematur fødsel; for da er allerede livmoren ganske "klar" for å sette i gang med noe..

Så, hvis du ORKER sex, enten med eller uten partner, så er jo det bare fint. Men fødselen starter jo av seg selv etterhvert uansett. :)

(Forøvrig, jeg har to ganger hatt effekt av stripping + klyx i kombinasjon. Ingen effekt av stripping alene, annet enn lette murringer; så tipper det er klyx som har vippet meg over.. Men det er ikke sånn kjempegøy affære det heller :p ).

Hvis det garantert hadde fungert, så skulle ingen damer noen gang ha gått maks overtid eller blitt satt igang :hilarious: Isåfall kun kvinner uten partner og i likekjønnet ekteskap.
Så nei, man kan ikke si det fungerer med veldig stor sikkerhet, selv om det kanskje kan føre til noe modning eller gi et lite dytt hvis latensfasen allerede er i gang.

Funker ikke her. Gir meg rier ja. Men rier som ikke gir meg noe, bare store smertefulle rier, som forsvinner igjen.

Tror egentlig at ingen "kjærringsråd" fungerer.

Hvis fødselen har skjedd etter de har vasket hele huset, hatt sex, drukket laksolje, gått i trapper osv - så tenker jeg bare at det er tilfeldig.

Fødselen skjer når det skjer, og når kroppen er moden for det.

Har termin 26.mai - har hatt masse sex, men det bare resulterer i masse maserier og kynnere - ingenting effektiv. Er tredjegangsfødene og har kjerringsråd har aldri fungert for meg.

Var til jordmor idag og hun anbefalte ihvertfall å prøve sex og at det kunne ha en virkning :) mest pga berøring/oxytocin

En venninde av meg prøvde det på termindato og riene startet 5 minutter etterpå :p så det er verdt et forsøk!

Nå var ikke dette sex, men jeg hadde en liten kosestund med meg selv i dusjen lørdag kveld.
Natt til søndag våknet jeg fire ganger ila natten pga sterke mensmurringer, og så begynte milde rier som kom med ujevne mellomrom hele søndagen, og mandag kl 12 kom bebis ut :Heartblue

Vet ikke om min lille kosestund var det som satte i gang ting, men det kan jo være? :hilarious: Men da var jo dette uten penis og sperm involvert - kun mæ sjæl og en dusjstråle:laughing002:hilarious:

Nå var ikke dette sex, men jeg hadde en liten kosestund med meg selv i dusjen lørdag kveld.
Natt til søndag våknet jeg fire ganger ila natten pga sterke mensmurringer, og så begynte milde rier som kom med ujevne mellomrom hele søndagen, og mandag kl 12 kom bebis ut :Heartblue

Vet ikke om min lille kosestund var det som satte i gang ting, men det kan jo være? :hilarious: Men da var jo dette uten penis og sperm involvert - kun mæ sjæl og en dusjstråle:laughing002:hilarious:
Det sies vell at orgasme, og kos i seg selv også kan sette i gang. Fordi det gir lykkehormoner, samt at en orgasme trekker livmoren sammen, litt slik en rie vil gjøre. Og det kan trigge det. Har jeg hørt da.

Å, så gøy! Gratulerer så mye :Heartred

Veldig morsomt om det er kosestund i dusjen som gjorde det for oss to :laughing002
Sist gang vi hadde sex (sikkert litt mer enn en måned siden) var det bare ukomfortabelt for begge, så jeg har hatt en del kosestunder med vibrator. men jeg kjenner fortsatt ingenting i det hele tatt (40+0). Mister ikke håpet etter å ha lest dette da, så får bare fortsette :hilarious: det skader jo ikke :happy090

Back
Topp