funker dette som passbilde?

lima87

Gift med forumet
[/image]

eller ikke?

Skal ikke bilde være helt forfra og ikke hår foran ansiktet? 

ORIGINAL: EdonaBigMama

Og hvit bakgrunn?

Litt for uskarpt, og munnen skal være igjen.

ja nei.. det skal ikke være lett nei...
får stikke innom lensamannskontoret i morra for å høre hvor nøye det ska være...

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: *yummymummy*

det er for uklart, og hun skal vel ha munnen lukket.

Det med munnen fikk vi beskjed om at de ikke var SÅ strenge på med små barn, hvis man ikke klarte det. Men hvor små de mente, er jeg ikke helt sikker på [8D]

Jeg fikk beskjed om det motsatte. Er kjempe strengt nå med passbilde, så tror ikke dette blir godkjent dessverre [&:]

Om du har mulighet til å dra til grønland så tar de ilder av småttisene der, så trenger du ikke å jakte på det perfekte bilde. Vi hadde med Bolla dit da hun var 7/8 månder og det gikk kjempefint. Det gikk på første forsøk. Anbefales[;)][:D] (jeg hadde ungen på fanget med en hvit plate mellom oss så jeg ikke skulle synes). Kan hende det er sånn flere steder også..

Null hår i ansiktet, må se rett i kameraet, munnen MÅ være igjen (fikk jeg t.o.m. å vite når datra mi var 3 mnd...!), bildet må ikke være slørete..

Jeg måtte inn på "passkontoret" etter noen dager fordi dama ikke forstørret bildet nok... sier jo litt om hvor strenge de kan være?[8D]
Bildet ble tatt hos en fotograf... så var ikke noe å utsette på bildet.

ORIGINAL: EdonaBigMama

jo

kan jeg aldri tro.
bilde er uskarpt og ho har åpen munn, i tillegg til skyggene bak. gå til en fotobutikk som tar passbilder er mitt råd.

ORIGINAL: *WilliamPrinsen*

ORIGINAL: merete_80

Det med munnen fikk vi beskjed om at de ikke var SÅ strenge på med små barn, hvis man ikke klarte det. Men hvor små de mente, er jeg ikke helt sikker på [8D]

Jeg fikk beskjed om det motsatte. Er kjempe strengt nå med passbilde, så tror ikke dette blir godkjent dessverre [&:]

Hehe da har du ikke sett pass bilde av min sønn, har det største gliset ever. Men ble godkjent det.

Ang bilde over ville jeg ha gått til en fotograf i type forobutikk, de vet hvordan de skal ta bilde og hva som må til.[:)]

æ tvile... hær va dæm VÆLDI nøye på at munnen sku vær heilt igjen sånn at ikke nå tenner vistes.. (vi ordna nettopp pass) og det ska vær heilt hvit bakgrunn uten skygga

Vi tok bilde hos fotograf når snuppa var 14 mnd, og det gikk veldig greit[:)] Tok ett bilde, og det ble helt ok[8D]

signere denna

Tror ikke det funker nei, også er det for uskarpt.

Men ang det med hår i ansiktet, jeg vet om flere som har pannelugg på passbilde, hadde det før selv og.
Er det liskom ikke lov å h en sveis lenger, må man ta håret bakover uansett? Teit [8D]

Nei, det tvile eg på.
De e dridstrenge på det i dag!
Anbefale deg heller te å gå te ein fotograf å få tatt passbilde.. koste rett øve hundrelappen her.

Er det blitt godkjent eller?

Jeg ville ikke være overrasket om det ble godkjent, men en fotograf som skulle ta bilde til pass ville nok prøvd å få det skarpere. Da vi tok bilde av gutten vår sist han skulle ha pass så tok fotografen mange bilder før han var fornøyd.

Med så små barn er de ikke så strenge på bildene. De godtok litt åpen munn av gutten min da vi hadde med passbilde, men det som var viktig var at han ikke smilte.

Nå tar det elektronisk bilde ved skranken, så om de ikke godkjenner bildet du har med deg så tar de bilde der. (Men vi fikk kun et forsøk! Jeg var ikke fornøyd med bildet av gutten min på 3,5 som de tok nå i år, han knep jo igjen munnen og så rar ut og var ikke klar før hun tok bildet, men hun bak skranken sa bare at med barn så blir bildene ofte slik, og det er bare gyldig i 2 år uansett...)

jeg ser den med hvit bakrunn uten skygger og klart bilde, men det med lukket munn og hår i annsiktet[&:] hmm... håret hennes ER sånn... funker det med klemme da? [&:]
munnen hennes er så lukket der som den får blitt... hun har litt sånn spess munn/lepper[:D] den er "alltid" litt åpen...

ska ned å høre litt i dag om hvor strenge dem er, - så får jeg stikke til fotograf da...

Back
Topp