funker det?

Lois Lane

Forumet er livet
Jeg har rett og slett satans vondt i halsen. Florer med halsbetennelse her, men er litt usikker. Kan svelge, men føles som hele halsen er hoven eller noe.

Tror dere det vil lindre om jeg tar meg en baileys? Kanskje med kaffe? Har hørt at alkohol skal være bra for vond hals, og da helst varm, men vet ikke om dette bare er en myte.

Finnes det andre ting som lindrer? Ikke melk og honing, for det klarer jeg bare ikke. Vet vi har noen halstabletter ett sted, men aner ikke hvor, og mannen, som vet hvor de er, er på båt, og har ikke mobildekning.

det er vel lov å synst synd i seg selv av og til vel?[8D]

Fy fan[:'(] SÅ vondt har jeg ikke[8D]

Baileys er kanskje noe av det beste av det som ikke virker..?[;)] Nei jeg vet ikke.

Ligge med ei varmepute mot halsen syns jeg pleier å hjelpe mot halsbetennelse. Så varmt og så lenge du orker[8D]

God bedring[:)]

jeg har alltid hørt at jægermaister virker, og det maker jo sense siden det smaker akkurat som hostesaft[:D][:D]

Elsker baileys, så tror jeg finner meg en kopp uansett. Skader jo ikke å prøve[8D]

Varmeflaske har jeg ikke, men kan se om jeg finner noe annet som kan funke. Pappa sier alltid at jeg må ta på meg ett godt sjall om jeg har vondt i halsen. Er kanskje noe i det?

takk for tips[:D]

Takk for tips alle sammen.

jeg er ikke laget for å være syk. Blir dødssur og irritert på kroppen som svikter totalt. Spesielt nå når mannen er på havet, og jeg ska være alene med tre barn i 1-1 1/2 mnd[:'(]

Ta dæ ein karsk! [:D]

gammel dansk gjør susen[:D]

når jeg har halsvondt blir det verre med alt som inneholder melk eller er "tyktflytende"
da danner jeg bare slim i halsen

Jeg har kun baileys.... Jeg prøvde en gang wiskey mot hes stemme. En kompis som overbeviste meg. Vet ikke helt jeg. Stemmen ble ikke bedre, men humøret på topp. Uten om alle brekningene selvsagt[8D]

Mannen er på havet, så sperm har jeg ikke tilrådlighet. Hadde jeg visst at det kanskje hjelper, så skulle jeg bedt han om å sette litt i kjøleskapet før han reiste[8D][:'(]

Tror jeg finner en solbærtoddy jeg. Det er nesten te og inneholder hverken melk eller annet utyske

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg har kun baileys.... Jeg prøvde en gang wiskey mot hes stemme. En kompis som overbeviste meg. Vet ikke helt jeg. Stemmen ble ikke bedre, men humøret på topp. Uten om alle brekningene selvsagt[8D]

Mannen er på havet, så sperm har jeg ikke tilrådlighet. Hadde jeg visst at det kanskje hjelper, så skulle jeg bedt han om å sette litt i kjøleskapet før han reiste[8D][:'(]

Tror jeg finner en solbærtoddy jeg. Det er nesten te og inneholder hverken melk eller annet utyske

Hvorfor sa du ikke bare det med en gang da[8|] [:-]  S[8D]olbærtoddy og varm saft hjelper[:D]

hahaha. Det streifa meg ikke, at jeg burde informere om det[8D][:D]

Lindra godt med solbærtoddy, men det varer jo ikke så veldig lenge da. Kanskje jeg burde gå å legge meg i stede?

Neeeehh. Er det helg, så er det helg

ORIGINAL: BethinaogTheodor

ORIGINAL: Sillien

jeg har alltid hørt at jægermaister virker, og det maker jo sense siden det smaker akkurat som hostesaft[:D][:D]

eller konjak.

Prøv å gurgle med saltvann! Funker i det minste midlertidig - jeg har gjort det når jeg skulle synge med halsvondt [:D]

varm whiskey med sitron og brunt sukker (og kanskje honning?)

Iallefall gammel irsk kur mot vond hals. Vet ikke om det virker, men det smaker garantert hestepikk!

ORIGINAL: lykkeligemeg

tja, da er det ingen annen utvei enn å finne fram lommelerka og håpe på det beste!

Lommelerka er fremme. Litt kaffe med baileys og solbærtoddy. Ikke i samme kopp selvsagt[8D]

Det funker for en lite periode, men så er det på an igjen. Jaja. Får bare se ann formen, og så ringer jeg legen hvis jeg får feber igjen.

Te lindrer litt... tror igrunn det meste som kanskje er litt varmt lindrer. Sliter med sår hals selv nå, men jeg drikker melk med honning i og syns det er naice[:D]

Kokt melk med gurkemeie. Masse masse gurkemeie.

Eventuelt kan du koke opp melk med honning og en hel løk, finhakket. Du trenger ikke sile ut løken, drikk alt sammen. Funker utrolig bra. Smaker faktisk også ganske godt, litt uvanlig bare. Ikke noe å kose seg med til hverdags, men som medisin er det ok.

Back
Topp