Fult av små blåmerker på legger/lår...

Marris1

Betatt av forumet
For to dager siden oppdaget jeg at jeg hadde fått fult av med små blåmerker på begge leggene! De er overalt og ikke noe system. Kan ikke kom på at jeg har slått meg å det skal være godt gjort å få små blåmerker overalt! Var til legen i går, men han var der ikke så snakket med sykepleierne der, men de hadde aldri sett noe sånt og kunne ikke gi meg noe svar.. I går var de blå mens i dag har de blitt brun/rød å det dukker opp flere!

Er det noen som har opplevd det samme eller vet hva det kan være ?

Du bruker ingen medikamenter av noe slag, kortson, astmamedisin e.l?

ORIGINAL: Inmari

Du bruker ingen medikamenter av noe slag, kortson, astmamedisin e.l?

Nei, jeg bruker ingenting [&:] Har ikke spist noe uvanlig eller tatt noe spesielt heller! [&:]

det første som slo meg er jo leukemi da.. men det er sikkert en annen forklaring![:)]

Da vet jeg ikke helt. Du kan forsøke å ta c-vitamin da s-vitamin bidrar til å reparere og vedlikeholde de små blodårene i kroppen. Ser du har et ganske lite barn enda, om du ammer eller har ammet, har kanskje det tæret litt på vitaminlagrene dine?

ORIGINAL: Miss. Juicy

det første som slo meg er jo leukemi da.. men det er sikkert en annen forklaring![:)]

Drastisk, men det skjer jo. Men aller oftest er det en annen forklaring heldigvis[:)]

Nå vet ikke jeg hvor ille det her er, men jeg har alltid MINST 10 blåmerker nedover bena. Aner ikke hvor de kommer fra...men ingen som har funnet noe annet unormalt, så bare å finne seg i det.

har også hatt en sommer med bena full av blåmerker, på størrelse med ett kronestykke og/eller en 5krone....kommer og går,og har minst 10 nedover til en hver tid.....kan ikke huske å ha slått meg heller...

http://tinahelen88.blogspot.com/2010/08/emilias-sykdom.html
Les her å se om det kan høres ut som dette. rammer helst gutter, men jenter kan og få det, og man kan få det i voksen alder...
Ikke sikkert sykepleierene vet om det for da jeg ringte legevakta ei gang sa jeg at hun hadde fått denne diagnosen og jeg fikk til svar av sykepleiereren: å hva er dette? er det en reel sykdom

Kan man få blåmerkeer pga jernmangel kanskje? Jeg har også MASSE blåmerker. Får blåmerker av ingenting.

ORIGINAL: Miss. Juicy

sorry, men det var det første som også slo meg

Har samme problemet, leggene mine ser f*** ikke ut [&:] - og jeg kan aldri huske at jeg har slått eller dunket meg heller!

Back
Topp