Fulltids jobb, deltidsstudier, permisjon og Lånekassen

Bkno5833810

Første møte med forumet
Jeg har termin i april og vurderer å ta permisjon fra skolen allerede i januar. Forstår jeg det riktig at jeg mister foreldrestipend da?

Annet spørsmål. Beregnes foreldrepenger fra brutto eller fast månedslønn de siste 6 mnd?

Ja, ikke gjør det om du ønsker foreldrestipend fra lånekassen!!

Det andre kan jeg ikke svare på.

Jeg har termin i april og vurderer å ta permisjon fra skolen allerede i januar. Forstår jeg det riktig at jeg mister foreldrestipend da?

Annet spørsmål. Beregnes foreldrepenger fra brutto eller fast månedslønn de siste 6 mnd?

I forhold til Lånekassen Kan du tidligst ta permisjon fra studiet 3 uker før termin for å ha rett på foreldrestipend derfra. De har noen unntak. Feks om studiestedet krever at du må ta ut perm tidligere pga studieforløpet..

Jeg er selv student, og jeg er ikke aktiv på skolen nå. Har deltatt på det obligatoriske vi har hatt i høst. Men nå bare venter jeg på å ta permisjon.

Om du tenker på foreldrepenger fra nav regnes dette på brutto inntekten du har de siste 3 Fulle månedene før fødsel. Så sant ikke disse tre månedene avviker i negativ forstand med 25% fra årsinntekt. Da regner de snittet av året:happy:

Du kan ta permisjon grunna sjukdom om du får en legeerklæring fra legen din. Da mister du ikke rettighetene sine av lånekassen

Back
Topp