FULLT hos jordmor.....

Ann_C

Betatt av forumet
Var på helsestasjonen for og booke time hos jordmor til kontroll i uke 24... Og får beskjed om at nei, det gikk ikke.. for det var fullt der for de med termin i august... (Jeg har termin 3.aug etter UL)
Jeg måtte bare finne meg i og gå til kontroll hos legen min... Men, jeg kunne bli satt opp på venteliste...
Har ikke noe imot og gå til kontroll hos legen min, men som hun selv har sagt.. hun er ikke noen ekspert på området så hun anbefalte meg og gå til jordmor...

Andre som har opplevd noe lignende?

Åh? 
Ikke vært borte i det. Da må det være mange på samme plass der du bor som skal ha i august!!
Men har dere bare èn JM der? 
Langt til en annen JM?

Syns ALLE burde få gå til JM ...

immababy skrev:
Åh? 
Ikke vært borte i det. Da må det være mange på samme plass der du bor som skal ha i august!!
Men har dere bare èn JM der? 
Langt til en annen JM?

Syns ALLE burde få gå til JM ...

Ja, det synes jeg og... Er nok flere JM men jeg "hører til" på denne helsestasjonen.. Tror ikke jeg slipper til på helsestasjonene i de andre by-delene....

her var det ventetid på to måneder, så fikk meg litt bakoversveis når jeg ringte for å bestille time selv. Men det er jo litt rart å si det er fult for alle med termin i august, har de ikke visse dager de er på jobb som kan fylles med timeavtaler da? 
ville ringt til en jordmor i en annen bydel, det gjorde jeg sist svangerskap.

Jeg fikk også beskjed om det på min helsestasjon. Jeg bestillte time hos privat jordmor. Man må jo betale for det, men jeg angret ikke på det! Absolutt verdt å betale litt for! Nå har jeg flyttet og fikk time med en gang på den helsestasjonen jeg hører til nå.

Da jeg var til første kontroll hos jordmor i uke 16 eller noe fikk jeg timer til alle kontroller helt frem til fødselen med en gang. Hun mente så blir det ikke noen problemer med å finne en ledig tid. Ville heller ikke ha så veldig lyst bare å gå til legen. Hun har jo ikke engang den tingen for å sjekke hjertelyd. 

Da må du jo få deg en time til jordmor på fødeavdelingen på sykehuset da.. Der tar dem også svangerskapskontroller.

Her jeg bor i Sandnessjøen kan jeg velge om jeg vil gå til jordmor på helsestasjon eller jordmor på sykehuset , eller legen.. eller alle tre stedene : )

Skal sjekke ut alt dere har foreslått her:)
Som sagt, ble satt opp på "venteliste", så får se om det skjer noe der før jeg i utgangspunktet skal dit ellers så får jeg finne på noe annet... Annen helsestasjon, privat eller sjekke ut om det er på sykehuset...

Uansett så synes jeg det er litt dårlig at siden jeg har termin 3 august, så er det fullt..
Hadde jeg oppgitt min første termin som var 28. juli.. hadde jeg kommet til da?!?

nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg er andregangs gravid og har ikke fått jordmor noen av gangene...
bor i Oslo, og her er det visst stappfullt=/

Jeg fikk samme beskjed, og jeg har termin i juli. Ble satt opp på venteliste, men må bruke fastlegen inntil videre. Heldigvis er han gynokolog og var overlege på føden sist jeg fødte så føler meg i trygge hender.

Gjett hva som lå i posten i dag da...!!
Ett brev fra helsestasjonen hvor det sto jeg hadde fått time hos jordmor!!
Men ikke før i uke 28 da.. Så blir til lege for kontroll i uke 24...

Men, synes det er ganske latterlig og si at det er fullt.. og to dager etter får jeg brev i posten om at jeg har fått time...

tonna skrev:
nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg er andregangs gravid og har ikke fått jordmor noen av gangene...
bor i Oslo, og her er det visst stappfullt=/

Så rart? Oslo her og, ikke noe problem, men jeg går til jordmor på Ullevål sykehus (ABC), og med første gikk jeg til Føderiket og de hadde jo all den tid i verden....savner Føderiket :(

Back
Topp