Fullpumping?!

Cindrella

Forelsket i forumet
Noen som fullpumper her?? Har måttet pumpe ut å gi på flaske til frøkna nå siden hun er litt for sløv med puppen.. Sovner i ett sett. Planen er å bare få henne opp i vekt og litt kvikkere så e vi på full pupp igjen om mulig..

bare pupping hær. jeg synes dere er superflinke. vet hvor slitsomt d er me pumping. stå på.

Noen som fullpumper her?? Har måttet pumpe ut å gi på flaske til frøkna nå siden hun er litt for sløv med puppen.. Sovner i ett sett. Planen er å bare få henne opp i vekt og litt kvikkere så e vi på full pupp igjen om mulig..
Er ikkje da super slitsomt ? Kor mykje gjer du til kvart måltid då ? Håper det hjelper deke ❤

Jeg har lite og han er lite villig til å ta, så har gitt opp amminga og gått over på pumping. Må pumpe 2-4 ganger for å få ett måltid til han, så jeg suplerer med nan. Er ikke så viktig for meg å amme, men at han får i seg mest mulig morsmelk. Er litt slitsomt, men morsmelk er jo det beste for han så er vell verdt det:)

Venter nr 1, en gutt, 12 august:)

Jeg har gått over til fullpumping nå i dag i samråd med sykehuset. Vi skal se om ikke det hjelper for å få opp produksjonen. Lille snupp har vanskelig for å få tak på brystet så da er det greit at hun får flaske med morsmelk inntil videre synes jeg. Vi supplerer med Nan nå, men håper å kunne fullamme når hun får tak på brystet. Kommer nok til å bruke skjold til å begynne med slik som jeg har gjort de siste dagene.

Hvor ofte pumper du? Har også litt lite melk og en baby som bare sovner så pumper i håp om å øke produksjonen. Enn så lenge kommer det maks 40ml pr gang.

Jeg pumper mellom hver 3 og 5 time. Får ut alt i fra 80 til 180.. Men legger godt merke til om jeg har vært stresset eller noe, da er der mye mindre melk.
Jeg fikk ut veldig lite begynnelsen.. Første uken fikk jeg ikke ut mer enn 20 ml. Så steg det gradvis oppover.. Før pumpet jeg hver 3 time. Viss hun skulle ha mat 2 så pumpet jeg meg halv 2, så slapp jeg å varme opp noe.

Å så godt å høre det er flere. Pumper hver 2-3 time nå i dag. Startet bra med 110 ml i morrest men så har det bare blitt mindre å mindre. Men satser på at produksjon øker iløpet av helgen. Snuppa er så mye mer fornøyd å vekta viste 100 gram mer i dag enn i går. Var 100 kg av skuldrene mine dette!!!:)

Pumper også. Men jeg håper på å kunne gå til amming. Prøver å amme et par ganger om dagen, for eksempel etter flaske. Det var helsesøster sitt råd hvertfall :) syns pumping er greit, men slitsomt på natta! Man har litt lyst til å sove når bebisen sover :)

Pumper ikke denne gangen, men fullpumpet noen dager med eldste da det ble for mye for meg å pumpe for å øke produksjonen og amme han i tillegg (viste liksom aldri når han skulle ha mat og når jeg skulle pumpe), da pumpet jeg hver 2-3 time, men gikk etter noen dager over til å bare pumpe noen få ganger og heller amme mest mulig, men her var jo problemet at jeg hadde forlite melk. Etter hvert pumpet jeg en gang på natta som han fikk kvelden etter.

Du skal se at produksjonen øker etter hvert, håper du får henne tilbake på full pupp også, det ble full pupp etter et par måneder her (dvs. fortsatte å pumpe på natten).

Lillegutt nekter å ta pupp og har nektet helt siden fødsel, så her går det i pumping og nan. Har nesten ikke melk, men fikk ikke startet å pumpe før jeg kom hjem fra sykehuset så krysser fingrene for at det tar seg opp med litt innsats. Får ikke ut mer enn maks 40 ml til sammen nå, men litt er bedre enn ingenting :)

Lillegutt <3 02.09.13

Denne gangen er det kun pumping, da snuppa ikke helt skjønte hvordan hun skulle suge ordentlig, hun brukte puppen som smokk. Pumper rett før hun skal spise, det hun spiser- ca 125 ml. Dette fra en pupp, så pumper jeg den andre ved neste måltid.

Hmm får bare ut mindre å mindre jeg..40-50 tilsammen. Kan man pumpe for ofte?

Pumper ikke denne gangen, men fullpumpet noen dager med eldste da det ble for mye for meg å pumpe for å øke produksjonen og amme han i tillegg (viste liksom aldri når han skulle ha mat og når jeg skulle pumpe), da pumpet jeg hver 2-3 time, men gikk etter noen dager over til å bare pumpe noen få ganger og heller amme mest mulig, men her var jo problemet at jeg hadde forlite melk. Etter hvert pumpet jeg en gang på natta som han fikk kvelden etter.

Du skal se at produksjonen øker etter hvert, håper du får henne tilbake på full pupp også, det ble full pupp etter et par måneder her (dvs. fortsatte å pumpe på natten).
Fikk du opp produksjon dda?

Fikk du opp produksjon dda?

Jeg fikk opp produksjonen etter hvert ja, vet ikke om det hjalp med pumpingen, syns det hele var veldig stressende i starten så tror mer på at det hjalp at jeg slappet av mer, Knerten fikk tungebåndet klippet to ganger og fikk derfor bedre grep etter hvert noe som sikkert også hjalp.
I tillegg tålte ikke min noe med melkeprotein så han tålte ikke mme (fant vi ut av etter hvert) så da var det ikke noe alternativ å slutte å pumpe på natten, for han trengte en ekstra flaske om kvelden.
Når han var rundt 2 måneder ammet jeg nesten konstant på dagtid, var stort sett en gang i timen, hadde økedøgn i noen uker :P men det var da jeg endelig begynte å fullamme han så for meg var det vært det :)

Back
Topp