Fullpumping ved sykdom

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvor mye er det vanlig å pumpe ut iløpet av et døgn?
Lillegutt spiser ikke om dagen pga sykdom, så jeg må pumpe meg så jeg opprettholder produksjonen.

Noen som vet eller hvor jeg finner oversikt?

Jeg ville pumpet hver 3. time om baby er liten.
Men vet du hvor mye ca som er vanlig?
Han får alt intravenøst nå, så han spiser ingenting av det jeg pumper ut foreløpig. Det skal bare bli lagret.

Men vil jo selvfølgelig opprettholde produksjonen fram til han kan ta puppen igjen :)

Han er 6 uker.

De skal vel ha runt 750 ml i døgnet tror jeg. Sånn gjennomsnittlig (når de er over 4 uker). Men ang å pumpe ut tror jeg ikke det finnes fasit, det spørs helt hvor lettpumpa puppene dine er. Noen kan fullamme og knapt få ut noen ml liter liksom..

Men vet du hvor mye ca som er vanlig?
Han får alt intravenøst nå, så han spiser ingenting av det jeg pumper ut foreløpig. Det skal bare bli lagret.

Men vil jo selvfølgelig opprettholde produksjonen fram til han kan ta puppen igjen :)

Han er 6 uker.
Nå skal jeg ikke si noe bombesikkert ang. hvor mye du burde pumpe, men jeg pumpet da datteren min lå på nyfødtintensiv med sonde. Der fikk hun 14% av kroppsvekten sin hver 3. time. 10% regner noen også. Men det er jo veldig induviduelt hva de små tar til seg av egen maskin også, så jeg ville pumpet det jeg fikk ut tror jeg, uten å "tyne" brystet tomt.

Nå skal jeg ikke si noe bombesikkert ang. hvor mye du burde pumpe, men jeg pumpet da datteren min lå på nyfødtintensiv med sonde. Der fikk hun 14% av kroppsvekten sin hver 3. time. 10% regner noen også. Men det er jo veldig induviduelt hva de små tar til seg av egen maskin også, så jeg ville pumpet det jeg fikk ut tror jeg, uten å "tyne" brystet tomt.

Det med prosent av vekta er kun nyfødte :)

Ca 80-120 ml pr måltid. Hvor mange måltider pleide han å spise i døgnet?

Jeg ville pumpet annenhver/hver tredje time døgnet rundt og pumpet til det var "tomt". Bedre med overproduksjon og melk i fryseren, enn for lite melk

Har vært varierende hvor ofte han har spist, men alt fra 1-4 timer gjennom døgnet. Han har også lagt på seg alt fra 285 gram til 600 gram på en uke, så han har fått nok ihvertfall :)

Har nå siste 3 døgn fått pumpet ut ca 800 ml i døgnet, og da har jeg vel ikke tenkt så mye på klokka men har pumpet når det har passet inn i dagsplanen vår. I går fikk jeg bare pumpet 3 ganger, men prøver å få til ca hver 3. time generelt, og fikk ut tilsammen 825 ml.
Natta har jeg prioritert å få søvn, så vi er så opplagt vi kan på dagen for gutten vår♡ ser foreløpig ikke ut som det har påvirket produksjonen min :)

Pump hver 3 time døgnet rundt. 800 ml høres fint ut! Var på nif med min når han var 6 uker. Han fikk 120 ml med sonde hver 3.5 time da. Det var omtrent det han pleide spise fra flaska på den tiden. Jeg pumper ennå hver 3 time og nå er ungen ca 4.5 mnd. Får ut litt over literen i døgnet. God bedring til babyen:)

De regner visst 15% av vekta her, men han får ikke så mye i magen enda så fryselageret begynner å fylle seg opp bra.

Prioriterer søvn på natta, og det har ikke påvirket noe av produksjonen heldigvis. Har heller hatt litt mer de siste dagene :)

Husk at babyen naturlig hadde økt produksjonen etterhvert, og at jo mindre du tar ut, jo mindre produserer kroppen.
Så flink du er, forresten! Stå på! :)

Husk at babyen naturlig hadde økt produksjonen etterhvert, og at jo mindre du tar ut, jo mindre produserer kroppen.
Så flink du er, forresten! Stå på! :)
Klar over det, men akkurat nattpumping nå for tiden er ikke aktuelt for meg. Men jeg pumper heller lengre av gangen og oftere på dagtid. Og tømmer begge puppene så godt jeg klarer hver gang :)

Med eldste så gikk det 10-12 timer på natta uten amming, og jeg klarte å fullamme i 6 mnd. Virker ikke som jeg har noe mindre melk nå :)

Klar over det, men akkurat nattpumping nå for tiden er ikke aktuelt for meg. Men jeg pumper heller lengre av gangen og oftere på dagtid. Og tømmer begge puppene så godt jeg klarer hver gang :)

Med eldste så gikk det 10-12 timer på natta uten amming, og jeg klarte å fullamme i 6 mnd. Virker ikke som jeg har noe mindre melk nå :)

Så bra!
Bare ikke bli redd om det endrer seg, for det kan det fort gjøre.
Stå på! :)

Back
Topp