Fullmakt barnehageplass + adresseendring

Leelu

Elsker forumet
Har noen her gitt noen fullmakt til å akseptere barnehageplass på deres vegne? Gikk det bra?

I Oslo ser det ut til at tilbud sendes ut fortløpende, og vi reiser om kort tid til utlandet hvor vi blir i ca 6 uker, så vi må nesten la noen akseptere plass på våre vegne om tilbudet skulle komme mens vi ikke er her, noen med erfaringer?

Jeg lurer også på om noen vet om tilbudet på plass alltid sendes til folkeregistert adresse. Vi flyttet for en måned ca, og jeg er super redd for at tilbudet skal sendes til vår gamle adresse der vi har fått bekreftelse på mottatt søknad og andre brev i forbindelse med søknaden. Er så redd for at de bare bruker den adressen de har sendt ting til før slik det ofte gjøres.

Om jeg var deg så ville jeg ringt bhg dere har på førsteplass, hør hvordan dere ligger ann og forklar situasjonen, spør hvilken adresse de har dere registrert på?

Kilonia skrev:
Om jeg var deg så ville jeg ringt bhg dere har på førsteplass, hør hvordan dere ligger ann og forklar situasjonen, spør hvilken adresse de har dere registrert på?

Takk for svar 
Får man tilbudet fra barnehagen? Trodde det var kommunen som sendte ut og organiserte opptaket.

Leelu skrev:

Kilonia skrev:

Takk for svar 
Får man tilbudet fra barnehagen? Trodde det var kommunen som sendte ut og organiserte opptaket.

Man får fra barnehagen. :)

De sender nok til den adressen de har.
Jeg har registrert en annen adr i barnehagen til sønnen min så alt kommer til den og ikke her jeg bor.

giggsy skrev:

Leelu skrev:

Kilonia skrev:

Takk for svar 

Vi fikk fra kommunen...? (Oslo)

Edit:  Fra Bydelen, hvis det spiller rolle :P

giggsy skrev:

Leelu skrev:

Kilonia skrev:

Takk for svar 

ja du får fra barnehagen om den er privat, og fra bydelen om den er komunal, men uansett burde nå bhg vite hvilke barn de har fått inn i første opptaket. Det er ikke alle barnehager som sender pr post, noen sneder tilbud på e-mail eller ringer :) Men det virker som om de private i oslo har vært litt raskere med å få sendt ut tilbudsbrevene.

Da ringer du barnehagekontoret i bydelen OG barnehagen, skift adresse begge steder og spør om fullmakten begge steder. =)

Barnehagesøknaden er vel en felles søknad som blir sendt til barnehagekontoret, som igjen sender videre til den aktuelle barnehagen om det er plass der, hvis ikke sender de vel videre til neste ønsket på lista. Jeg kan ikke dette og vet ikke hvordan det er, men for meg så virker det mest fornuftig at det er slik det skjer =)

Vi har bare søkt kommunale barnehager, har sendt e-post til kommunen/bydelen nå og spurt om de har riktig adresse/hvor ofte de sjekker folkeregisteret.

Får ringe i løpet av uken om jeg ikke får svar på e-posten...

Hadde jeg vært deg så hadde jeg fått noen til å signere for meg, altså mitt navn. Null stress

©Smartass skrev:
Hadde jeg vært deg så hadde jeg fått noen til å signere for meg, altså mitt navn. Null stress

Har tenkt tanken, men det er jo ulovelig.. 

Er egentlig mer nervøs for om jeg får brevet/tilbudet til riktig adresse, regner med at fullmakten går greit, har benyttet meg av det flere ganger ift. universitetsplass, leie av bolig etc. har alltid gått greit. Er bare så redd for at de roter bort tilbudet pga. adressendringen, vet jo jeg skal få tilbud siden vi liksom har "krav" på plass nå siden jenta ble født i juli. 

Back
Topp