fullmånens påvirkning?

solstreif

Glad i forumet
Har dere hørt om det før ? at fullmåne kan påvirke fødsler?? siden månefasene påvirker vannet på jorda...
har hørt at det bare påvirker de kroppene som alt er klar for fødsel, men er usikker på om det stemmer helt,. har sett tv program der de påsto at det ikke stemmer, men jeg har jo sett det i fjøsen for eks, at månefasene og flo og fjære tidene påvirker fødsler...bonden jeg jeg jobba med leste til å med i avisa for å se ¨når kl det va flo å fjære for da ble det lamming....

Så spm mitt er,: er det non som har merka at noe er i gjære? er fullmåne i dag\natt..:)

her hadde jeg noen tak i natt som jeg kjente jobba med livmor halsen. i tilleg til svak blødning. men takene gav seg etter en time ca. var ikke stere kynnere, da jeg kjente de starta avakt å så økte i intensitet. kjente også hvordan det jobba nedentil..
det beste for tulla ville jo være å bli i hula i tre uker til, men kjenner det ikke hadde gjort meg så mye om noe skjedde...(har vært gravid i ett år nå...bare med en og en halv mnd pause)

Jeg har vært våken siden kl 03.00 i natt med ubehag/murringer i ryggen. Stikk i magen og har rosa/brun litt økende utflod. Så, ja, jeg har hatt en litt rar natt!!! :D

Jeg har vært våken siden kl 03.00 i natt med ubehag/murringer i ryggen. Stikk i magen og har rosa/brun litt økende utflod. Så, ja, jeg har hatt en litt rar natt!!! :D
nesten samme tia vi va våkene da. hehe jeg våkna to og lå med murring og tak til rett før fire:)

• Liker
Reactions: H27
Har lagt våken nokre timar med smerter i korsryggen, og framme der med eggstokkane, kjennes ut so menssmerter.. Også var det masssse slim når eg var på do, og litt blod. Syns eg kunne skimte ein propp og! Men syns det e litt i tidlegaste laget enno, er 42 dagar til termin! :eek:

Har lagt våken nokre timar med smerter i korsryggen, og framme der med eggstokkane, kjennes ut so menssmerter.. Også var det masssse slim når eg var på do, og litt blod. Syns eg kunne skimte ein propp og! Men syns det e litt i tidlegaste laget enno, er 42 dagar til termin! :eek:
Wow!!! Hva skjer?!? Hahahaha!!! Vi kommer til å føde varulver alle sammen :P

Fullmånen påvirker flo og fjære men også mens syklusen hos oss jenter. En mens syklus er ca 28 dager, og det er samme som en full måne syklus er.
Nymåne = eggløsning og fullmåne = mens / positiv test.
Du vet de sier jenter som er mye sammen kan få mensen samtidig?
Det er fullmåne i samme by/ bygd samtidig så de jentene vil da ha mensen samtidig :)
Ser ikke noe rart i at fullmåne skulle kunne påvirke en fødsel også :)

• Liker
Har hatt mensmurringer her og har vært ubehagelig å ligge på ryggen og siden. Pluss mini har vært aktiv i tillegg. Kan gjerne bli en liten varulv for min del, så lenge jeg får litt ro i magen:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

• Liker
Jeg våknet opp i dag og kjente ingenting. Ble litt sjokkert, for det var ingen av alle dissa "tegna på fødsel". Tenkte at nå er det noe galt. haha. Kanskje fullmånen påvirker med omvendt? hi hi

Jeg våknet opp i dag og kjente ingenting. Ble litt sjokkert, for det var ingen av alle dissa "tegna på fødsel". Tenkte at nå er det noe galt. haha. Kanskje fullmånen påvirker med omvendt? hi hi
Kanskje det har skjedd noe.... Vanlig at man plutselig får masse energi rett før det smeller også ;)

Jeg hadde murringer i natt :p var det fullmåne altså?

Jeg har hatt skikkelig sterke menssmerter og tak i korsryggen :p Kynnerne har bygd seg veldig opp de siste dagene også, men har 39 dager igjen så jeg håper han holder seg inne til etter nyttår hvertfall! Hihi!

Sniker ;) Jeg fødte dagen etter fullmåne, og vannet mitt gikk 24 timer før fødsel, altså ved fullmåne. Dette skjedde 12 dager før termin. Spurte jordmor på sykehus om fullmåne hadde påvirkning på fødsler, da sa hun at de merket at flere hadde vannavgang da. Denne natta jeg fødte var det også fullt på fødeavdelingen, så jeg måtte legges inn på avd B isteden for A.

Lulilu

Jeg hadde rier den kvelden med fullmåne. Har også født en av døtrene da det var fullmåne, 8 dager over tiden.
Det er forsket på om det blir født flere babyer ved fullmåne, men det blir det altså ikke.
Men det kan jo hende den virker på oss likevel? :D

Jeg har ikke lagt merke til det selv, men har en venninne med 5 fødsler bak seg, og alle har kommet til fullmåne, og noe før termin. Kanskje det er forskjell på hvor mottakelige vi er for månens påvirkning?
Uansett artig fenomen :)

Jeg hadde et håp ved fullmånen men neiida. Håper jeg føder før neste fullmåne ;)

Back
Topp