Fullmånenatt

isfrid

Glad i forumet
Jeg har hørt noen historier om at antall fødsler øker når det er fullmåne. Jeg fødte under fullmånen natt til fredag, var det noen flere her i gjengen som gjorde det?

Da jeg kom inn på føden torsdag kveld var det full fart og fødsler på hver eneste stue, og ved daggry når vi skulle videre var det helt fullt på både føde, barsel og hotell. Veldig hektisk sa de på føden til meg :)

Antagelig har det vel mest sammenheng med barnehageinntak og frister, men litt morsomt var det jo likevel :-)

Jeg fødte torsdag ettermiddag, var det fullmåne da?

Hvertfall sa de på føden at det hadde vært veldig rolig på natt og morgen. Og plutselig datt det inn damer som skulle føde. Det ble travelt akkurat i det vi entret fødeavdelingen :)

Jeg fødte torsdag ettermiddag, var det fullmåne da?

Hvertfall sa de på føden at det hadde vært veldig rolig på natt og morgen. Og plutselig datt det inn damer som skulle føde. Det ble travelt akkurat i det vi entret fødeavdelingen :)

Ja kl: 11.26 på dagen var det ;)
Hjalp ikke meg som til og med hadde OUL den dagen :wacky:

Jeg fødte i Arendal og de hadde en slik flott hjemmelaget tavle, men alle datoene for året som de satte en blå eller rosa knappenål på, alt etter som, det var også gul for fullmåne, vi snakket med jordmødrene om dette og de sa det bare var myte, det bli ikke født flere barn med fullmåne enn vanlig :) men det er så synd jeg ikke tok bilde av hele, for den var så flott!

Sist gang jeg fødte, påskeaften 2008 var det fullmåne og da var det 7 fødsler på Ullevål sykehus samme natten. Jordmor forsøkte jo å sende meg hjem når jeg hadde 8 cm åpning men heldigvis nekta jeg å gå før hun hadde sjekka åpninga og 25 min etterpå lå snuppa i armene mine. Men denne gangen ble det ikke noen fullmåne fødsel på meg da, har to dager igjen til termin...

Back
Topp