Fullmåne

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen her som har troa på fullmåne og fødsler?
Fullmåne på mandag nå.

Jeg har ikke trua i alle fall. Hadde det vært sannhet i det, så hadde jo ikke fødeavdelingen behøvd å vært åpen året rundt :p

Hehe. Men de sier faktisk at det er ekstra pågang den dagen det er fullmåne og påfølgende dag.

Ja. Tror det har noe å si.
Jordmor sa at de brukte å se det er par dager etter fullmåne-da kom det noen små. Fødselen begynte 2dager etter fullmåne sist.
Håper noe lignende skjer nå, men har egentlig mista troa på at denne skal finne veien ut selv... Har termin tirsdag.

Ja. Tror det har noe å si.
Jordmor sa at de brukte å se det er par dager etter fullmåne-da kom det noen små. Fødselen begynte 2dager etter fullmåne sist.
Håper noe lignende skjer nå, men har egentlig mista troa på at denne skal finne veien ut selv... Har termin tirsdag.

Kjenner jeg er spent selv. Har hatt noen runder med rier de siste ukene, uten at noe har skjedd der nede. Så blir spennende å se.

Ja, det tror jeg absolutt, har jobbet en del på sykehjem, og har sett at det er flere som dør rundt fullmåne, har også hørt at det er flere som føder da, det er en syklus, jeg er veldig lite ånderlig av meg, men akkurat det har jeg litt troa på. Selv blir jeg, søsteren min og bestemoren min som eg vet om veldig urolig i kroppen rundt den tiden og sliter med å sove, så at det har en viss påvirkning på kroppen tror jeg

Jeg har ikke trua i alle fall. Hadde det vært sannhet i det, så hadde jo ikke fødeavdelingen behøvd å vært åpen året rundt :p
Det er alltid ekstra pågang rundt fullmåne, så noe må det jo være.. Til og med leger og jm jeg har snakket med rr forberedt på. Er å gjøre da..

Ja, det tror jeg absolutt, har jobbet en del på sykehjem, og har sett at det er flere som dør rundt fullmåne, har også hørt at det er flere som føder da, det er en syklus, jeg er veldig lite ånderlig av meg, men akkurat det har jeg litt troa på. Selv blir jeg, søsteren min og bestemoren min som eg vet om veldig urolig i kroppen rundt den tiden og sliter med å sove, så at det har en viss påvirkning på kroppen tror jeg
Jeg er veldig åndelig av meg, men tror ikke månesyklusen er noe "overnaturlig".
Månen påvirker vann, dyr, pkanteliv og alt, hvorfor ikke mennesker... :)

Tror absolutt det er noe i det! Og ikke at det er noe hokus pokus, bare noe vi ikke har forsket nok på enda. "Alt annet" blir jo påvirket av månefasene, så ser på det som en selvfølge at fødsel ol også blir det. :)

Vet ikke helt jeg altså.. På mandag er jeg 8 dager på overtid, hvis det skulle være at jeg går i fødsel på mandag, så tror jeg nok heller det er fordi at det er på tide for kroppens del, og ikke pga månen...

Jeg tror det har noe å si..fødte på fullmåne sist..og så er jeg drit lei, så håper på fullmånen virker inn her!:P som flere andre sier så virker den inn på sjø, dyr osv. Og JM har også sagt at av alle gamle "ordtak" så tror hun sex og fullmåne er de som virker mest inn ;)

Fant tak i bilde av oversikten over fødte barn på sykehuset, fra sist jeg fikk. Og det er dobbelt så mange barn født per dag i dagene etter fullmånen i januar, februar, mars, mai, juni og juli (fikk i juli, så resten har jeg ikke)

13. Juli 2003 var det fullmåne- barn nr 1 kom til verden
13. April 2006 var det fullmåne- gikk i fødsel med nr 2 ( kom 00.33 den 14.april)
06. Desember 2014 var det fullmåne- barn nr 3 kom til verden 07. Desember.

Må jo ha trua på at det er noe i det når jeg ser tilbake. Satser på at den ha innvirkning nå også.

Back
Topp