Fullmåne

Nate78

Betatt av forumet
Det sies jo fra gammelt av at flere barn blir født i tiden rundt fullmånen...Dvs 3 dager før og etter fullmåne. 13 februar er det fullmåne, er litt spent på dette jeg da. Har sett på fødeavd. der har dem satt opp tegnestifter når fullmånen er, og det er mange barn som blir født rundt den tiden.

Hva trur dere er det noen sammenheng eller??

Bønder pleide og stille inn lamming og kalving etter dette jeg har skrevet nå.[8|]

Jeg har også hørt det, at det kommer mange barn ved fullmåne.
Men de har visst gjort en undersøkelse på det over en viss periode og det viste seg at antall babyer som ble født hadde ingen ting med månen å gjøre.
Når jeg var på omvisning på sykehuset, hadde de en oversikt over hvor mange som bli født hver dag, og antallet var faktiskt jevnt. 
Hverken mer eller mindre ved fullmåne. [;)]

I et forskningsprosjekt som ble gjennomført i en åtteårperiode i 1060-årene, som registrerte en halv mill fødsler, fant to amrikanske leger ut at det ble født flest barn i de tre døgnene rundt fullmånefasen . Før elektrisiten gjorde sitt store innmasj, var dette enda mer nøyaktig ,men nå kan vi bli litt "forvirret" pga alt lyset. De kom også frem til at det blir født minst barn rundt nymåne :)

Det sto også en plan over en elgammel måte å regne ut kjønnet på utifra månefasen, men i følge min utregning blir det en gutt (dette regnet jeg også ut i en tilsvarende kinesisk kalender) ,mens en lege og ei jordmord mente det er ei jente utifra Ul (de kunne ikke garantere)

Noen som ble besvart i en annen gruppe=)

Back
Topp